6 weken embryo langs baarmoederwand?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieJ, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hoi

ik heb net een echo gehad, de meneer zei dat alles er goed uit ziet en het hartje klopt. Hij liet het zien en toen zag ik het ook even, maar het was veel moeilijker te zien dan mijn vorige zwangerschap waar we op 6.4 weken toen uit kwamen, toen stak het echt uit zeg maar. Hij had het erover dat het nog los moet komen van de baarmoederwand..? Herkent iemand dit.? Hij zei je zit tussen de 5 en 6 weken.

Verder zag hij nog wat verscchrompelde blaasjes eromheen ofzo, alsof er nog iets heeft gezeten, wat vruchtwater zei hij. Is dit normaal? Herkent iemand dat? Ik vroeg waar het embryo met kloppend hartje zit is wel intact en daarop zei hij volmondig ja die is intact!

Nu ik de video nogmaals bekijk kan ik het helemaal niet vinden zo klein, maar ik heb het geknipper wel gezien...

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Is heel normaal hoor! Ik heb wekelijks echo's ivm mijn voorgeschiedenis en ik zag in het begin ook steeds de kleine tegen de wand aan zitten en maakte mij daar zorgen om. Was nergens voor nodig. Op een gegeven moment gaan ze wel wat meer in het midden enzo zwemmen en opeens zitten ze geen moment stil meer.

Je ziet sowieso 1 blaasje/rondje. Die hoort er te zitten omdat die nu nog de taak heeft die de placenta over gaat nemen. Heb je een foto van de echo?

Het hartje hoor je nog niet op dit termijn maar kun je wel zien op de echo zelf. Het is allemaal alleen nog zo klein dat het niet raar is dat je het niet zo goed ziet.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik snap wat je bedoelt , de dooierzak, ik heb geen foto omdat het heel moeilijk was het kleintje in beeld te krijgen, als hij het in beeld had verdween het weer snel. Maar hij zei niet dat de dooierzak ontbrak dus het zal wel ergens verstopt hebben gezeten. Maar buiten het mooie zwarte rondje waar het kleintje in zat zaten er 2 andere zwarte vlekken buiten het zwarte rondje zeg maar, en toen ik vroeg wat is dat zei hij dat er mogelijk een tweede of zelfs derde kindje kan hebben gezeten omdat er vruchtwater zit in mn baarmoeder (dus buiten intact rondje van embryo). Maar hoe weet hij nou eigenlijk dat het vruchtwater is en niet bijvoorbeeld een cyste? Nou ja...ik vertrouw erop dat ik me om die andere 2 vlekken niet zorgen hoef te maken, hij ging niet echt lang kijken naar die zwarte vlekken dus ik hoop niet dat hij een tweede kindje over het hoofd heeft gezien, nu blijf ik me dat toch afvragen haha. Ik ben eerder bij hem gweest en toen zei hij dat ik 70% een meisje kreeg en het ventje loopt hier nu vrolijk rond dus ik vertrouw niet helemaal meer op zijn oog

4. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Als je het of hem niet vertrouwd, zou ik ergens een pretecho laten maken. Waarom zou je jezelf in die onzekerheid laten zitten. Ik heb bij deze zwangerschap bij 3 verschillende personen echo's gehad en er zit enorm veel verschil in professionaliteit en apparatuur. Ik zal voor je duimen op een mooie zwangerschap. Probeer ondanks alles te onthouden dat de meeste zwangerschappen goed gaan. Ondanks mijn verleden hou ik mij daar wel zoveel mogelijk aanvast.

Ik kan mij jouw voorkeur heel goed voorstellen hoor. Ik heb nooit het geslacht van mijn mk's en bbzen kunnen weten waardoor ik nu een onlogische drang heb om het geslacht zo snel mogelijk te weten. Zodat dat mij niet meer kan worden afgepakt ofzo. Het is heel normaal dat je door zo'n ervaring een voorkeur krijgt. Hoop dat je mooie meisje nogmaals geboren bij je probeert te worden ♡

5. MDvD96

MDvD96 Fanatiek lid

2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Dit is mijn echo met 6 weken en 5 dagen, dus een kleine 7 weken.. Hier zit het ook tegen de baarmoederwand aan.. toch?

Bijgevoegde bestanden:

6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Bij mij zat ze met 6 weken ook tegen de wand geplakt. 20180507_124743.jpg

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier zat ze met 5+6 weken ook nog tegen de wand geplakt, en met 8+3 Ook nogsteeds :) pas met de 10 weken echo niet meer :)

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb een oude echo van mijn 3e bekeken en ziet er inderdaad net zo klein en onduidelijk uit ,dus ik ga het loslaten, nu 4 weken tot de volgende echo, poeh!!! :confused:

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Een embryo nestelt zich eerst in de baarmoederwand in anders kan het zich niet ontwikkelen ;) Het is een proces van een paar weken voordat het kindje loskomt en vrij kan 'zwemmen'. Dood normaal dus! Mijn baarmoeder lag wat naar achteren gekanteld bij deze zwangerschap dus in t begin ook moeilijk te zien. Hoort er allemaal bij. Geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina