Hallo, Voor degenen die rond 34 weken zijn bevallen, hoe groot waren jullie kindjes? (Zonder groei vertragingen) Ik krijg de baby volgende week. Hij is volgens de laatste groei echo (4 weken terug) van normale grootte, redelijk gemiddeld. Hij gaat natuurlijk even in de couveuse maar welke maat koop ik voor hem voor daarna? Is 44 goed? Of is dat meestal te groot? Ik heb echt geen idee...
Geen ervaring met geboorte met 34 weken. Bij ons gaf de kinderarts (van de nicu) aan dat maat 44 prima is en dat de meeste kindjes hier in passen als ze voor het eerst kleertjes aan mogen.
Mijn eerste dochtertje is geboren met 35 week ze woog 2250gram meestal zijn jongens toch wel wat zwaarder als ze geboren worden succes voor volgende week
Dankjewel Mijn andere 2 waren best klein Meisje 2700 Bij 37 weken Jongen 2300 bij 38 weken maar van hem wisten we dat hij klein was. Meisje groeide wel mooi gemiddeld .
Zoontje geboren bij 33.4 en woog 2kg350. Hij was 45cm en toch was maatje 44 nog ruim maar dit ging zeker wel
Onze jongens bij 35 weken 1790 en 1895 gram (dysmatuur) maar zoontje van vriendin bij 35 weken 2800 gram. 44 was voor onze jongens echt nog te groot maar voor haar zoontje prima.. Lastig in te schatten dus..
Ons meisje was bij ruim 34 weken ruim 2 kilo. Dr eerste week in de couveuse dus geen kleding nodig, daarna 44. Ze is nu in zwangerschapsduur 39 weken en past in maat 50