Hi! ik ben nieuw op dit forum, maar heb het idee dat jullie hier wel redelijk actief zijn. Ik heb namelijk een vraagje en omdat nog bijna niemand weet dat ik zwanger ben kan ik het met weinig mensen bespreken. Ik had mijn laatste menstruatie op 25 augustus, dus volgens de berekeningen was ik zaterdag 6 weken en 2 dagen zwanger. Echter was er op de echo, zowel uitwendig als inwendig niks te zien. Nou gaf de verloskundige aan dat dat komt omdat de vrucht nog te klein is en het kan komen omdat mijn baarmoeder te ver naar achteren ligt en iets gekanteld is. Ook gaf ze aan dat er door de volle darmen een soort schaduw ontstond waardoor ze niks kon zien. Allemaal heel veel verklaringen, maar ik zit nu wel met een rotgevoel.Mijn testen waren hardstikke positief. ik heb genoeg symptomen, geen bloedingen gehad of iets dergelijks. Waarom kan ze dan niets zien? Wat ik er nog wel bij moet zeggen is dat mijn echo pas gepland was over 2 weken maar doordat ik wat steken had in mijn linkerlies, ze mij gerust wilde stellen door in ieder geval te kijken of er iets in de baarmoeder zit. Maar dat was dus niet te zien nog.Herkent iemand dit? Is het trouwens ook raar dat de echo niet is gemaakt door een echoscopiste? Ik zie nu pas namelijk dat de praktijk een hele andere echoscopiste heeft (met een hele andere naam) Sorry voor alle vragen maar ben een beetje radeloos..
Heb je gezegd hoe ver je zelf dacht te zijn, en hoe lang je testen al positief zijn? Heeft ze het gehad over een mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Als je testen al twee weken of meer positief zijn en je dus echt 6 weken of verder bent, dan moet je dat wel in de gaten houden hoor!!! Als er een kans is dat je minder ver bent, dan zou ik toch je volgende echo afwachten. Stel, je bent toch minder ver dan je dacht, dan is er over 2 weken zeker wat te zien!!! Sterkte!
Ik was zelf heel bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar volgens de vk wijst nog niks er op dat dat het is. Ik dacht dit omdat ik soms wat steken heb in mijn linkerlies. Maar omdat dit niet echt pijn doet en ik geen bloed verlies denkt ze niet dat dat het is. Ik testte op 21 september voor het eerst positief, dus de echo was precies 2 weken en 1 dag daarna. De vk gaf ook aan dat het kan dat de bevruchting iets later heeft plaatsgevonden dan zou ik dus net iets korter dan 6 weken zwanger kunnen zijn. Ik weet het allemaal niet meer. Heb zaterdag de 2e echo maar weet echt niet of ik dit af durf te wachten.
Ik heb gister een echo gehad zelfde termijn maar was meteen iets te zien.. Nu weet ik nog niet of het allemaaal goed is maar klopte zelfs een hartje.. Succes!
Ik had met die termijn een echo en had duidelijk een vruchtzakje met een vruchtje met kloppend hartje. Vruchtje was rond de 5 mm groot. Je zou met deze termijn dus iets moeten kunnen zien.
@jes4: wat bedoel je met verder gaan? Ik heb zaterdag weer een afspraak voor een echo. Daarvoor had het geen zin zei de vk. Volgens mij is de echoscopist er ook maar 2 dagen in de week en ga nu liever bij haar. Als zij ook niks ziet is er echt iets mis denk ik
je moet echt iets kunnen zien bij die termijn.. ik heb een BBZ gehad en had ook geen klachten.. met 9 weken geopereerd en tot de operatie geen klachten behalve positieve zwtesten en heel veel zwkwaaltjes.. Ik zou een echo eisen in het ziekenhuis.
Was er helemaal niks op te zien of alleen een leeg vruchtzakje? Toen ik mijn eerste echo kreeg dacht ik ook al 7 weken zwanger te zijn maar op de echo (abdominaal) was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Echoscopiste zij dat ik zo´n 5 weken zwanger kon zijn en alles zag er goed uit. Twee weken later weer een echo gehad en toen was er ook een vruchtje met kloppend hartje te zien en was ik 7 weken en 5 dagen zwanger. Het kan dus best zijn dat je eisprong later was (bij mij is deze dus pas na 3 weken). Het steken lijkt mij op bandenpijn. Heb ik dit keer ook heel veel "last" van.
Heb je Inwendige of Uitwendige echo gehad? Dat maakt veel verschil! Bij mij konden ze uitwendig niks vinden en inwendig wel. Mijn bm ligt/lag ook naar achter en zelfs bij 9 en 11 weken moest ik nog inwendig!
Nee ze zei dat ze geen goed zicht had op de baarmoeder omdat ie gekanteld was en er een schaduw ontstond door mijn volle darmen. @suuskie: hoe hebben ze de bbZ bij jou ontdekt? Jij zou dus niet de echo van zaterdag afwachten? @tanireya: ik. Heb ovulatietesten gedaan dus dat zou in principe niet kunnen
@bootjekadotje: beide! Maar was niet door een echoscopist dus ben echt benieuwd of ze wel wist wat ze deed. Pff wat een ellende dit
bij mij de 9 weken echo: zagen ze een super mooi babytje met hartactie, maar toen ze verder keken zagen ze ineens een lege baarmoeder ernaast.. Bij 6 weken zagen ze bij mij ook niets in de bm, ik ging toen 3 weken op vakantie naar US dus kon me toen niet druk maken.. dacht: dit hoort wel ofzo.. bleek achteraf heel veel geluk te hebben.. Als je gevoel zegt: ik moet 6 weken en 2 dagen zijn, dan zou ik echt gewoon vandaag nog een echo aanvragen bij iemand anders
Ik had met 7 weken een nauwelijks zichtbaar vruchtje, en de gynecoloog was er ook niet zeker van of hij hartactie zag, ben toen meer dan een week teruggezet en moest 2 weken later terug komen. Ik had er zelf een hard hoofd in want in kon hooguit 2-3 dagen korter zwanger zijn. Ik teste ook heel erg vroeg positief, al een paar dagen voor mijn normale nod. Uiteindeljik 2 weken later weer een paar dagen vooruit gezet met een goeie echo, en afgelopen donderdag had ik weer een echo, en ben ik weer vooruit gezet zodat ik nu weer op de datum zit waar ik op zou moeten zitten. Kortom: elke zwangerschap is anders, en de groei/hartactie, etc. zijn richtlijnen. Je bent nog te kort zwanger en er zijn teveel andere factoren om te kunnen zeggen dat ze echt iets hadden moeten kunnen zien. Afwachten is vrees ik alles wat je kunt doen En als je meer pijn krijgt, direct weer vk bellen!
@ tumtum dat is ook zo en ik realiseer me nu ook dat ik niet al te veel moet googlen. Veel mensen hier hebben een echo bij een gynaecoloog in het ziekenhuis ivm IVF bijv en dan testen ze sowieso eerder en met andere apparaten. Ik wilde het ook zo graag weten dat ik een beetje te veel ben gaan googlen. Als de pijn erger wordt moet ik sowieso bellen zei de vk dus dat zal ik ook doen. Volgens haar is het bandenpijn en misschien ook wel spieren omdat ik heel veel train. Iedereen toch superbedankt voor de reacties.
m2b, wat spannend allemaal. Als je verder geen vreemde 'klachten' hebt, zou ik toch proberen zaterdag af te wachten. Misschien was je eisprong wat later als je dacht en is er zaterdag meer te zien. Ik duim voor je!