vruchtzak leeg...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mie, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik plaats het hier maar, mss moet het beter mij miskraam deeltje, ik weet het niet... Staat het verkeerd dan zal één van de mod's wel verplaatsen geloof ik.

Vanmorgen na de gyn. Werd onverwachts zwanger en testte positief op 13 september. Op 17 september liet ik bloed prikken en adhv mijn hcg waarden zei de arts dat ik 4 à 5 weken zwanger was. De dag van mijn laatste menstruatie wist ik niet aangezien ik daar ook niet mee bezig was. Vandaag een echo gehad (zou nu dus 7 à 8 weken zwanger moeten zijn) en daarop was alleen een grote vruchtzak te zien. Geen stipje, geen boontje, niets...
    De gyn zei dus dat ze sterk aan een mk dacht. Hoe onverwachts ik ook zwanger werd, ik had me er echt al op verheugd. Een broertje of zusje voor mn klein ventje.
    Nu moet ik wel zeggen dat sinds dit weekend mn misselijkheidsklachtjes precies verdwenen zijn.
    Nu komt er wel nog eens bij dat ze bij mn zoontje ook hadden gezegd dat het een mk zou worden en hij wordt nu toch ook alweer een jaartje. Dat maakt het zo dubbel...
    Volgende week krijg ik van de gyn opnieuw een echo. Is er dan nog niets te zien dan moeten we bekijken wat we doen.
    Kiezen voor de pilletjes of voor een curretage.

Weet niet waarom ik dit precies neerschrijf maar het lucht precies op. Zijn er van jullie die dit ook hebben meegemaakt? Is het bij iedereen fout gegaan of toch nog goed gekomen? Wat denken jullie hiervan? En stel dat het fout gaat, wat lijkt jullie het beste, de pilletjes of de curretage....

2. Miertje2006

26 sep 2012
    84
    0
    6
    #2 Miertje2006, 10 okt 2012
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
    Hallo Mie,

Ik heb dit 2 jaar geleden ook meegemaakt. Ik was volgens de berekeningen 7,3 weken zwanger maar tijdens de echo bleek het vruchtzakje leeg te zijn, de gyn zei of dit wordt een miskraam of je bent minder ver zwanger dan we denken.
    Ik kreeg de echo omdat ik al een paar dagen buikpijn had, ik heb het afgewacht maar een paar dagen later kwam de miskraam zelf op gang. Bij mij zat het dus niet goed.
    Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het niet goed zit, maar wacht rustig de echo van volgende week af (de wonderen zijn de wereld nog niet uit)
    Als het niet goed zit dan zou ik voor de pilletjes kiezen dit omdat je nog maar kort zwanger bent en het vruchtzakje leeg is, mocht alles er na de pilletjes nog niet uit zijn dan kan een curettage altijd nog. Een curettage is toch een behoorlijke ingreep (werk zelf op de ok).

Heel veel sterkte!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ahhh meid,heel veel sterkte!!

Yep,hier ook een leeg vruchtzakje bij de echo van 7wk.
    Nadat ik het nieuws vernomen had kwam de bloeding 2dg later opgang.
    Heb gewacht tot maandags en toen zat het vruchtzakje er nog steeds,ben toen gelukkig meteen gecuretteerd en hoewel ik doodsbang was ben ik blij dat ik diepere gemaakt heb!
    De narcose enzo is niet leuk,maar heb helemaal niks meegekregen en dat vond ik heel fijn.

Als je kiest voor een pilletje zul je ook echt moeten wachten op bloedverlies,krampen en uiteindelijk het vruchtzakje...dit wilde ik me besparen want had al verdriet genoeg!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het kan alle Kanten op. Bij mijn zoontje had ik een 1e echo waarop ik 8 wk zwanger zou zijn berekend vanaf mijn laatste menstratie.echter was er alleen een leeg vruchtzakje te zien en ze maakte niet eens een foto want meer was er niet. Het was of een mk of was minder ver. Ik moest niet 1 maar 3 lange weken wachten. Het wachten duurde eeuwen en ondertussen schommelde de klachten heen en weet. 3 wk later kwam ik terug en er was een klein baby'tje te zijn met hartactie en werd op 8 wk en 1 dg geschat. Ondertussen is hij alweer 3

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #5 lovewinnie, 10 okt 2012
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
    Ik teste trouwens op 24 okt positief En was toen 2 week overtijd en 1e echo was 5 nov. Scheel 12 dg vanaf positieve test. Volgens hun berekening kwam ik zo op 8 wk. Echter was ik dus maar 5 op tijdens de echo en heb ik met 3 wk positief getest.

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Dikke knuf voor Mie,
    Ik heb het meegemaakt dat ik bij 12.5 een echo kreeg, daar zag ik geen hartactie en al een flink gekrompen embryoje de grote van 6 a 7 week... Ik kreeg toen pillen om de mk op te wekken.
    Vreselijke tijd, maar nu ik weer zwanger ben kan ik t verdriet pas een plaatsje geven en is het gaan slijten.
    Heb t altijd oneerlijk gevonden dat het me overkwam ofzo....
    Sterkte meis, ik hoop dat ze t mis hebben net als bij grote broer!

7. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik had het allebei. 10 jaar geleden met 12 weken een leeg vruchtzakje, die de grootte had van 10 weken zwangerschap, dus ze wisten dat 'het' met 10 weken al niet meer leefde.
    Deze keer met 7 weken een 'leeg' vruchtzakje, wel zwakke hartactie, maar daar hadden ze van gezegd, dat er net zo goed ook niks te horen kon zijn, omdat het nog zo pril was. 2 weken later weer een echo en bleek alles gewoon goed te zijn.
    Ben nu inmiddels alweer 21 weken zwanger.

Ik kan je dus niet helpen, alleen een hart onder de riem steken. Het kan alle kanten op. Het is allemaal nog zo pril. Je kunt echt alleen maar afwachten. Ik hoop dat alles goed is.

Deel Deze Pagina