hoi, ik heb gister een 20 weken gehad. alle organen waren perfect. alleen zijn re niertje was iets verwijd. nou vraag ik me af wat dat kan zijn en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn voor ons kleine mannetje. zou ik ook in het ziekenhuis moeten bevallen? groetjes lieve
Hoi LIeve, nog niets aan de hand hoor. Wrs heb je een herhalingsecho rond de 32 weken, want als ze echt iets vergroot lijken wordt er altijd nog even de tijd gegeven aan het lichaam om het overtollige vocht in de nieren te resorberen. Vaak zie je er tegen die tijd niets meer van. Sinds de 20 weken echo wordt dit veel vaker gedetecteerd bij 20 weken wat later in de zwangerschpa weer verdwenen is, terwijl er daarvoor niet naar gekeken werd en er dus ook niets was om je druk over te maken omdat het zo vaak weer verdwijnt. Maar goed, als het wordt gezien moet je er iets mee, dus co bij 32 weken. Het zou er anmelijk op kunnen duiden dat de niertjes niet helemaal optimaal funtioneren of dat de urineleiders vernauwd zouden zijn. Maar als het kindje na de bevalling goed plast is er vaak niets aan de hand. Maar voorzorg voor alles. Wat overigens niet betekent dat je in het ziekenhuis moet bevallen (behalve bij ernstige verwijding)omdat er pas iets duidelijk wordt als het kindje al dan niet gaat plassen. Groetjes Brigitte