Mijn zoontje is nu zes maanden en krijgt vier flessen van 180 + 6. Ook komt hij af en toe nog voor een nachtvoeding en dan geef ik hem 150 + 4. Hij eet al goed groente en fruit, maar heeft toch nog steeds vier flessen en soms zelfs vijf nodig. Hij is lang (74 cm) en erg beweeglijk, niet echt dik. Ik vroeg me af of ik kan overgaan op opvolgmelk of dat mijn zoontje daarvoor misschien nog te veel melk krijgt. Weet iemand hoeveel opvolgmelk kindjes maximaal per dag mogen hebben of is dat ook gewoon 1 liter? Groetjes Victoria
Je kan gewoon over gaan op opvolgmelk hoor. Hier zitten ook wat meer callorieen in, waardoor je kindje wss vanzelf aan gaat geven dat hij minder melk wil drinken. Met 6 maanden mogen ze gewoon nog een liter, maar zodra je meer zuivel gaat geven (denk aan kaas, boter, toetjes etc.) is het wel verstandig om proberen af te bouwen. Mss doormiddel van het aanbieden van wat meer diksap of water in de ochtend en middaguren?
Inderdaad gewoon overstappen. Leeftijd en niet hoeveelheid drinken bepaalt welk soort melk je moet geven. En vanaf 6 maanden dus opvolgmelk. Jarissa krijgt ook nog dagelijks 4 flessen van 180 + 6.
Ons Cb gaf het advies niet meer dan 600cc opvolgmelk te geven. Anders krijgen ze teveel aan voedingsstoffen binnen en dat belast de niertjes dan weer. Een enkele keer is niet zo erg, maar als je structureel meer geeft gaven ze het advies op om de zuigelingenvoeding te blijven geven. Misschien kan jouw cb er wat advies over geven. (overigens op de pakken van friso staat volgens mij niet meer dan 700 - 800 cc aan opvolgmelk te geven, dus de adviezen verschillen hier nogal in)
Adviezen verschillen inderdaad. Bij ons CB juist de waarschuwing niet minder dan 500 ml te geven. En de bovengrens is nog steeds 1 liter.
Ruben krijgt ook opvolgmelk sinds een week. Nu krijgt hij s avonds een maaltijd ( potje) van 200 gram of ik maak zelf. Nu heb ik alleen het probeelm dat hij soms zo ontzettend weinig eet omdat hij het nog niet lekker vindt. Hij krijgt hierna een toetje Yogolino wat er dan wel weer in gaat. Nu krijgt het niet genoeg binnen en heeft hij nog steeds honger mag ik hem dan nog een fles aanbieden? Hij krijgt al 3 x 210 +7 opvolgmelk?
Ik heb even met ons CB gebeld en die zeiden dat ik wel kon overstappen op opvolgmelk, maar dan drie flessen opvolgmelk kon geven en de rest nummer 1 melk. Weer een heel ander advies dus.
Das wel heel raar. Op het pak van Friso staat zelf van 6 - 8 maanden 3 flessen 210 + 7 OF 4 flessen 180 + 6. Ik volg gewoon het advies van Friso. Bevalt mij en mn dochter heel goed.
Ik weet ook niet meer zo goed wat ik ermee aan moet. Misschien mag ik niet meer dan drie flessen geven van opvolgmelk, omdat ik in totaal nog op 4 1/2 fles zit en niet op 4 flessen.
Als je het niet weet, kun je altijd even met Friso/Nutrilon bellen. Zij staan je echt heel vakkundig te woord!
bij mij op het cb zeiden ze dat je mag overstappen als je kind niet meer als 4 flessen per dag krijgt dus volgens mij kun je inderdaad gewoon overstappen.