Hai mensen ik werd even hier naar toe verwezen maar ik heb een dus vraagje; mijn kleine mannetje van (morgen) 6 weken die komt sinds gisteren nog maar 4x per dag voor een voeding. Ik geef borstvoeding op vraag... Het lijkt mij wat weinig en gisteren dacht ik nog van nou dit is maar 1 dagje maar vandaag gaat ie weer maar 4x komen denk ik zo. Hij komt 's morgens rond 8 uur, dan rond 1 uur, dan rond 5/6 uur en dan de laatste rond 10/11 uur. Zou ik m ergens tussendoor wakker moeten maken om m extra te voeden? Hij lijkt gewoon goed wakker en heeft genoeg ontlasting en plasluiers door de dag heen. Wat is nu wijsheid?
Ik vind 4 voedingen te weinig ja... ik zou dus ff op jou verzoek voeden. Ook voor je productie is het beter wat vaker te voeden. Je geeft nog niet zolang bv en dan heb je dus eerder last van schommelingen. Ik zou denk ik zelf minimaal 6 voedingen geven en zelfs dat is vrij weinig... Krijgt hij ook een speentje?
ik sluit me bij zeeuwsmeisje aan. voor je borstvoeding is het beter om vaker te voeden,ik zou hem gewoon om de 3 a 4 uur voeden(dat zijn min. 6 voedingen) en s'nachts niet meer dan 8 uur ertussen laten zitten. dus ik zou hem wakker maken. dat baby's slapen betekent niet dat ze geen honger hebben. en als ie een speentje krijgt dat kan dat ook nog weleens invloed hebben. dus speen alleen gebruiken voor sterke zuigbehoefte na een voeding bijvoorbeeld. groetjes angela
4 voedingen is veel te weinig! zeker voor die termijn. Er is mij toen verteld dat ik maximaal 4 uur tussen de voedingen mocht laten, en snachts maximaal 6. dan kom je toch uit op minimaal 6 voedingen. en dan nog is dat weinig.
overigens laat ik Dano ook maximaal 4 uur tussen een voeding houden nu. (overdag dan) snachts haalt hij 12 uur door, hij zit nu op 4 voedingen per dag, en een kleine cluster savonds. maar ook pas sinds een week
Nou gisteren toch nog een extra voeding gegeven dus heeft ie alsnog 5 voedingen gehad. Dat is wat hij de laatste tijd iedere dag eigenlijk wel heeft gehad. Ik zal hem maar wakker maken zodat hij in ieder geval minimaal 5 voedingen krijgt op een dag.
Maar dat is dan ook echt het absolute minimum hoor... ff ter vergelijk ik zat toen nog op 8 tot 10 voedingen en dat is heel normaal. Ook leg je de eerste weken de belangrijkste basis... ff een stukje geqoute aangezien hun het goed verwoorden: "Leg je baby de eerste weken minimaal acht tot tien keer per dag aan. Dat stimuleert het op gang komen van de melkproductie. Daarmee leg je niet alleen de basis voor een optimale productie op dat moment, maar ook voor de langere termijn. Dit komt omdat de sterke vraag in de eerste weken een groot aantal prolactinereceptoren mobiliseert: je legt dan de basis voor een grote productiecapaciteit. Dat kan in een later stadium goed van pas komen." Vooral dat laatste gedeelte lijkt me goed om in je achterhoofd te houden. Ik voedde de eerste weken vooral op mij verzoek omdat mn zoon liever sliep heel de tijd... later ben ik meer op zijn verzoek gaan voeden maar dan nog. Als mn borst nogal vol zitten dan leg ik 'm gewoon aan of hij nou al te kennen gaf dat hij eten wil of niet. Vaak drinkt hij dan wel wat.
Ik zou ook vaker gaan voeden hoor, vindt 5 voedingen voor een baby van 6 weken wel erg weinig. Ik voedde rond die tijd zo'n 6/7 keer per dag en vanaf 10 weken ging ze over op 5 voedingen. Ik ken iemand die ook haar kindje alleen voedde als die kwam, en omdat het een slaperd was kreeg die kleine ook al heel snel maar zo'n 4 voedingen per dag. Met als reslutaat dat de kleine wel een flinke groeiachterstand heeft en zich met 9 mnd nog steeds niet omrolde of wilde gaan zitten.... Kortom houd liever 6 dan 5 voedingsmomenten aan!
dévana is sinds zondag 6 weken,en die komt gewoon om de 3 uur voor een voeding. ik geef ook borstvoeding. haar schema ongeveer is s'ochtend tussen 6 en 7 dan rond 10 dan rond 13 dan rond 16 dan rond 19 dan rond 22 en dan om half 1 s'nacht nog een keer.'soms komt ze wat vaker, dan zit er nog geen 3 uur tussen de voedingen in, maar ik zit zeker op 7 voedingen per dag,dus die van jou drinkt wel weinig vindt ik zelf.
Nou vandaag op controle geweest bij de kinderarts (ivm vacuumbevalling) en ons mannetje is daar gewogen. Hij is maar liefst 500gr in 14 dagen aangekomen en 4cm in de lengte ongeveer gegroeid. Nou ik neem aan dat dat wel genoeg is toch? Zit nu iedere dag op de 5 voedingen en heel soms 6. Die 4 voedingen was maar eenmalig...tot nu toe. Gelukkig groeit ie goed! Ben zo trots op mijn mannetje...