Dag dames, mijn dochter is bijna 6 mnd oud. Nu krijgt ze in principe om de 4 uur te drinken. Maar de afgelopen dagen gaat ze sommige tijden ineens naar om de 5 uur. Kan dat? Ik bedoel..krijgt ze genoeg als we naar 3 voedingen op 1 dag gaan???
Ik voed op verzoek en kijk niet op de klok, ze drinkt dus ook niet altijd hetzelfde aantal. De meeste dagen drinkt ze 5x en andere dagen 4x of 6x. Zolang ze helder zijn en genoeg plassen is er niets aan de hand.
Als je erop kunt vertrouwen dat ze zelf goed aangeeft wanneer ze de borst wil kun je met een gerust hart je dochtertje volgen. Zolang ze inderdaad alert is, goed haar eigen groeilijntje blijft volgen en goede plasluiers produceert krijgt ze voldoende binnen.
Mijn zoontje (ongeveer even oud) deed dit gister ook, maar was vanacht bal Ik hoop dat jou dochtertje het niet 's nachts inhaald voor je. Ik ga gewoon vandaag weer om de 4 uur aanbieden als hij al niet om de drie uur komt. Mijn zoontje zit trouwens gemiddeld zo rond de 5 voedingen waar van 1 op mijn verzoek rond 23 uur. Dan slaapt hij redelijk door. Ik trok het niet meer zoontje om 4 uur en dan grote zus (krijgt geen bv meer) weer om 6 uur naast het bed. Nu komen ze beide rond 6 uur. Behalve dan vanacht. groetjes Tanna
Nog even nagerekent.. maar ik kom dan toch op 4 voedingen, dus dat kan wel 5u, 10u 15u 20u Zoiets. Ik voed ook op verzoek, ze houdt zich gewoon netjes aan het schema! Ik begin nu ook met hapjes, zal ook wel wat schelen. Bedankt voor de reacties, is fijn om even te lezen.