Jaa omeprazol al vanaf 3 maanden op dit moment zit hij op max met de medicatie hij krijgt volgende week slikfoto omdat we er al 14 maanden mee lopen.. hij spuugde niet veel maar het kwam omhopg en hij slikte het weer af als baby overstrekte hij veel had veel de hik, huilde , wou niet plat liggen en was zeer onrustig
Jeetje vervelend he niet slapen overdag 😔 wij hadden dit ook met onze kleine meid. Zijn op advies van CB gaan inbakeren en wiegje/ledikant schuin gezet (of handdoek onder matras) hier door sliep ze goed! Ze huilde in het begin zichzelf in slaap (15 min) ik vond het vreselijk! Maar t werkt bij onze kleine meid. Nu laat ze zich met een glimlach inbakeren dan wieg ik haar even in armen vertel dat ze lekker mag gaan slapen en fijn dromen en leg haar dan neer. Aai over haar bol en loop weg. Soms nog even klein huiltje (max 5 min) en dan valt ze in slaap. En wordt ze weer tevreden wakker voor haar volgende fles 😊. Wij hebben trouwens pacco doek gekocht. Zijn wel aan de duren kant maar op marktplaats staan er genoeg tekoop. Succes en hopelijk slaapt ze binnenkort ook lekker overdag!
Inbakeren bn ik ook gaan doen hielp inderdaad maar kwam er niet meer vanaf tot 13 maanden heeft hij ingebakerd en gefixeerd gelegen.. echt een drama maar goed toendertijd werkte het en was ik er blij mee
Hoe begin ik met dat inbakeren ik ga ze zo ophalen en dan doe ik haar erin als ze moet gaan slapen en als ze dan gaat huilen?
Ik heb de mijne toen ingebakerd en gewoon in bed gelegd hij huilde 4 min hart verscheurend en toen was het goed .. terwijl normaal als hij toevallig sliep dat 1 uur duurde
Maar ik moet wel zeggen dat nam niet de onrust weg overdag ook niet als hij lekker 2 uur sliep ma goed dat komt door de reflux
Ik merk nu dat het 's morgens nog gaat maar naarmate de dag vorderd hoe meer moe ze wordt en daardoor oververmoeid en onrustig
Jaa was bij mij ook.. komt me erg bekend voor allemaal! Ik heb alleen erg lang ermee gelopen en t.werd alleen maar erger ik hoop voor je dat t inbakeren helpt en hou het reflux verhaal eens in je acterhoofd. mijn zoontje kon ook nooit tegen prikkels ging bijna nooit ergens heen mee omdat hij van een klein geluidje al overstuur raakte was erg jammer
Kijk is op inbakeren.nl (hier allemaal tips en uitleg) youtube is een filmpje hoe je je baby inbakerd met paccodoek. Succes!
Dochter had stevige reflux en sliep overdag niet door de pijn. Maar 's nachts dus wel, ik denk omdat ze zo uitgeput was. Dus het kan wel hoor. Volg je de leefregels?
Herkenbaar. Mijn zoon sliep ook heel slecht overdag. Mijn conclusie: nabijheid is ook een behoefte. Een van de belangrijkste eigenlijk. Je moet je afvragen of je die behoefte eruit wilt krijgen door zon jonge baby al alleen te laten huilen. Soms zijn baby's onrustig omdat het ook nogal wat is: geboren worden. Het lijfje is nog niet klaar voor deze wereld. Reflux, krampjes.. Allemaal ongemak. Ook verwachten wij mensen toch wel veel zoals in eigen bedje slapen en borstvoeding die meteen als een speer loopt. De praktijk kan anders zijn. Maar als ik je berichtje zo lees dan denk ik dat je baby zich normaal gedraagt. Misschien de refluxklachten, daar herken ik wel wat in. Daar kun je medisch naar laten kijken. Ook vind ik het opvallend dat je kindje niet gedragen wil worden. Als je ergonomisch draagt hebben de meest babys en ouders, juist veel gemak ervan. Welk draagsysteem heb je? Misschien knoop je niet strak genoeg bijvoorbeeld. Misschien ook eens een osteopaat bezoeken? Ze hebben je nog hard nodig op deze leeftijd en dat kan best zwaar zijn. Succes..
Ik heb een mei tai schrijf ik dat goed? En een tricot sleng maar ze wil er niet in. Maar ook vaak op de arm wil ze niet lekker bij me liggen.. Misschien zit er toch wel wat in de reflux. Ik heb er vandaag opgelet maar ze zit regelmatig te kokhalzen als ze ligt ook nog 1.5 na een voeding. En vaak doet ze haar tong naar buiten of heeft de hik. In haar wippertje slaapt ze wel. Misschien toch maar naar de huisarts. Wat zal ik dan doen? Maandag hier naar de huisarts gaan of in Turkije gelijk naar een kinderarts? We gaan dinsdag daarheen voor 5 weken. En wat heeft bij jullie geholpen?
Mijn zoontje wilde met 6 weken ook slecht overdag slapen en was heel erg onrustig... Omdat hij ook een voorleurs houding had ben ik bij een osteopaat beland.... Hier heeft dat geholpen, kreeg er een ander kind voor terug! Hij bleek erg last van zijn buik te hebben (heeft toen probiotica gehad) verborgen reflux en een aantal wervels zaten wat vast. Alles was na 3 behandelingen beter. Nu met 6 maanden zou je niet zeggen dat die eerste weken zo moeilijk waren. Hij is altijd vrolijk en slaapt overdag gemiddeld 3 á 4 uur en de nachten compleet door
Ik zou de optie van reflux zeker niet uitsluiten. Vooral om de dingen die je omschrijft in je laatste post. Een osteopaat kan ook helpen bij reflux. In veel zorgverzekeringen is er (een deel) vergoeding. Een tricot slen kan wat warm zijn, vooral nu, maar qua geborgenheid is dat prima, mits stevig geknoopt en je kindje in de m-houding. Mei tai is ook prima. Kijk anders via facebook eens op draagpraat. Je kunt een foto plaatsen en vragen of je kindje goed zit. Dan kunnen ze je tips geven. Maar ook las ik dat je aangeeft dat ze ook onrustig is in je armen. Dan zit er misschien iets niet lekker. Hier was het ook een hele zoektocht. Uiteindelijk kwamen we er na een jaar (!) met biofotonentherapie pas achter dat koemelk tòch de grootste boosdoener was. En er was me nog zo gezegd door artsen dat dit niet kon, omdat hij 'alleen' maar een zere buik had en geen eczeem. Ik ben meer dan eens naar huis gestuurd met een opvoed/- laten huilen advies. Oftewel: volg je gevoel!
Zou het ook kma kunnen zijn? Dit heb ik zelf ook gehad tot ik een jaar of 8 was.. Ze had al veel baby acne op haar hele hoofd maar sinds vandaag ook op haar borst..
Kan natuurlijk, maar je bent in het voordeel dat je de borst geeft. Probeer anders zelf koemelkvrij te eten.
Ken je het boek van Stephanie Lampe, 'Baby in een droomritme'? Volgens mij hadden haar kinderen ook (verborgen) reflux dus ze weet waar ze het over heeft. Heeft mij heel goed geholpen. Hier ook een meisje dat overdag slecht sliep, snel overprikkeld was en idd ook niets van een draagdoek wilde weten. Met het opvolgen van de tips (ook inbakeren, wij gebruikten de Puckababy) uit dat boek is het steeds beter gegaan. Bij onze dochter was het ook nog het geval dat ik ook eerst dacht dat ze bij mij wilde zijn, maar ze was gewoon kapot moe, daardoor ging ze krijsen. In het begin troostte ik haar gewoon veel te vaak, waardoor ze helemaal niet de rust vond om in slaap te vallen. Succes