Ik ben nu 8.5 week zwanger en ik heb echt enorme honger de hele dag door! Misselijk ben ik niet, tenzij ik te weinig eet dan word ik heel misselijk. Ik probeer over de gehele dag wat te eten en eet veel brood, crackers, fruit, komkommer etc. Maar binnen no time begint mijn maag alweer te rommelen en word ik misselijk omdat ik moet eten. Hebben jullie dat ook? Ik vraag me af of ik de verkeerde dingen eet maar volgens mij valt dat wel mee. Vind het wel grappig maar moet er wel aan wennen.
Helemaal normaal. Ik had het ook in het begin en als ik niet snel wat at, werd ik kotsmisselijk. En ik at echt veel. Is na een paar weken al een stuk minder geworden en nu zo goed als weg.
Het is het makkelijkste om je 3 normale maaltijden aan te houden en regelmatig tussendoor iets te eten. De porties van je normale maaltijden mogen best iets meer zijn. Tis helemaal niet erg om tussen de maaltijden door elk uur bijv iets te eten.
Hoi, Als je vaak snel weer honger hebt zou je kunnen proberen om dingen te eten die je een langer verzadigd gevoel geven. Zoals volkoren producten zoals volkoren brood, crackers, pasta, rijst etc. En bv je boterhammen royaal beleggen? Bananen vullen ook goed. Qua dranken vind ik melk en jus d'orange altijd erg vullend. Nou moet ik zelf juist meer 'lichte' dingen eten omdat ik anders misselijk word omdat het te zwaar op de maag ligt, maar als je daar geen last van hebt kan het je wellicht helpen! Succes!
Ik had het ook. Rijstwafels hielpen bij mij goed. Je kunt er best een beetje aan toegeven met gezonde dingen, dat deed ik ook en kwam tot 11 weken niks aan (nu plus 10 dus is ook nog wel ok, al hoop ik dar er niet nog 10 bijkomt natuurlijk!)
Ik had dat ook en nu nog. Zelfs na het avondeten, dan zit ik vol en kwartier later voelt het weer alsof ik 3 dagen niet heb gegeten. Ook snachts word ik weleens wakker van de honger. Ik probeer ook gewoon de hele dag door wel iets te eten.
Herkenbaar! Ik ben de eerste 9 weken kotsmisselijk geweest de hele dag echt wat een ramp! Maar nu , ik word om 5 uur wakker van de honger , gigantische honger m'n buik knort aan een stuk door. De hele dag kan ik wel eten en als ik niet eet word ik ook misselijk of ik krijg het gevoel van flauwvallen. Dus ik probeer het zo gezond mogelijk te houden ( probeer, het lukt meestal haha) Hoort erbij en ik lees dat het minder word. Succes!
Ook hier herkenbaar! En dan vooral veel zin in hele vette dingen Nu gelukkig weer al veel minder, gaat dus inderdaad weer over