6 weken en wat slaap-vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door liefkleintje, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hoi!

Ons meisje is bijna 6 weekjes nu! Ze doet het over het algemeen ontzettend goed!
    Ze zit met de borstvoeding keurig op een schema van 7-11-15-19-23-3 uur.

Alleen het slapen lukt niet altijd goed. Na de voedingen van 23, 3 en 7u kunnen we ze altijd terug leggen in haar wiegje en slaapt ze verder. (we leggen haar er vaak wel wakker in)

Maar verder is er weinig ritme qua slapen. Op zich vind ik dat niet erg.
    Maar ze valt erg graag in slaap tegen mij aan! Natuurlijk vind ik dat heerlijk, maar als ze straks (over 6 weken) naar de gastouder gaat, kan dat ook niet :(

Ze slaapt nu sinds 2 avonden na de voeding van 19u wel in bed. (nadat ze mee onder de douche is geweest)
    Gelijk in bed leggen, lukt niet. Proberen we wel, maar dan gaat ze huilen.
    En huilen is niet heel erg, maar dat wordt vaak al snel krijsen. En dat vind ik niet nodig. Daarbij valt ze dan ook echt niet in slaap. (ze heeft vaak ook krampjes, waardoor ze onrustig is)

Dan neem ik haar bij me (op de slaapkamer) zodat ze rustig wordt. Als ze rustig is, leg ik haar in bed en valt ze in slaap.

Mijn vraag is eigenlijk of het "normaal" is dat ze nog niet altijd goed in slaap kan vallen als we haar gelijk in bed leggen. Hoort dat bij haar leeftijd? Ze is nog zo klein!
    (maar krijg vaak te horen van mijn moeder dat ik haar teveel verwen?!)

Sorry voor mijn warrige verhaal!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Nee hoor, je verwent haar niet, maar geeft haar een gevoel van veiligheid en vertrouwen.

Kindjes zijn in de avonduren altijd wel wat meer wakker, ze willen dan wat meer aandacht, en soms wel eens wat extra eten. Zorg er wel voor dat ze ergens overdag wat rust krijgt, door haar op bed te laten slapen. Dat komt de onrust in de avond ten goede.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina