de nachtvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door marietje, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik heb een vraagje over de nachtvoeding. Mijn kleine vent is nu bijna 3 weken. Ik geef hem de laatste voeding rond 22, 23 uur. Ligt eraan wanneer hij komt. 's nachts haalt hij het dan tot 2 uur, half 3. en daarna weer tot ongeveer 6 of 7 uur.

nou heb ik een vraagje over 'ons nachtritueel'. ik ga er zelf uit en neem hem dan mee naar de woonkamer. daar geef ik hem eerst de ene borst (duurt ongeveer 20 minuten). daarna krijgt hij een schone luier en dan nog de andere borst (ongeveer 10 minuten). vaak valt hij dan in slaap tijdens de laatste borst. En dan gaat hij weer terug zn bedje in. Het probleem is dat hij dan vaak weer wakker word... en het dan op een brullen zet.
    Met het hele ritueel ben ik dus ongeveer een uur bezig. en dan zonder huilen als hij weer wakker word. Nou hoor ik van sommige moeders dat ze hun kleine gewoon in bed voeden en na de voeding gelijk terug leggen. en geen schone luier geven. zelf vind ik dat eigenlijk best zielig, laat hem niet graag in een vieze luier liggen. Maar ik zou het wel heel fijn vinden om het nachtritueel wat in te korten... 1 uur tot 1,5 uur bezig zijn is wel een beetje vermoeiend.....heb je misschien tips voor mij? Ik lees veel adviezen op internet, maar iedereen zegt weer wat anders...

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou dan wel een poepluier verschonen, maar een plasluier niet. Als hij straks door gaat slapen ligt hij immers ook een uur of zeven in dezelfde luier.

Wat betreft het wakker worden na de tweede borst. Je zou kunnen proberen om zijn bedje te verwarmen met een kruik, zodat hij in een warm bedje komt.

Hij is natuurlijk ook nog maar drie weken, en ik begrijp dat je de nachtsessie kort wil houden. Dat gaat zeker goedkomen hoor, maar duurt vaan net even wat langer.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina