Afgelopen maandag heb ik positief getest en was ik zwanger. Geen twijfel mogelijk, de kruis was er al eerder als de teststreep. Ik denk dat ik zo'n 5,2 of 5,3 week zwanger was maar gisteren ging het dus goed mis. Ik ging naar het toilet voor een grote boodschap en bij het afvegen bloed...een uur later weer naar de wc en verloor ik nog meer bloed en een dikke stolsel. Een uurtje later weer. toen ik thuis kwam en naar de voordeur liep met mijn dochter verloor ik ineens heel veel bloed...mijn spijkerbroek was door en door nat van het bloed en er zat een dikke bloedvlek in! Sinds gisteravond heb ik dus geen bloedverlies meer gehad. Mijn inlegkruisje is helemaal schoon en zelfs geen druppel bloed meer verloren. Wat is nu verstandig? Moet ik naar de Huisarts gaan? Afgelopen augustus heb ik ook een MK gehad (ook met 5,5-6 weken) maar die was veel heftiger. Ik heb al een dochter van 2 jaar en voordat ik zwanger was van haar heb ik ook een MK gehad. na die MK was ik gelijk weer zwanger. (geen menstruatie gehadt toen). moet ik nu naar de huisarts gaan?
hoi Muisje, wat ontzettend verdrietig voor je. Ik zou wel naar de huisarst gaan, al was het maar om het te bespreken. Als je zoveel bloed hebt verloren en daarna niets meer, kun je ervan uitgaan dat de miskraam compleet is. Maar het is wel belangrijk om je hart te luchten en om te bespreken of je in aanmerking wilt komen voor nader onderzoek. Er is bijna nooit een specifieke oorzaak voor miskramen, zeker ook omdat je wel en dochter hebt gekregen, maar je hebt nu wel recht op onderzoek als je zou willen. Sterkte! Mirjam
Het gekke is dat ik totaal geen bloed meer heb gezien vandaag. Niet eens een drupje. Alleen gisteren was het op laatst heel heftig en daarna niets meer.... das toch raar?