Goh We gingen vandaag voor de tweede maal naar de verloskundige. Na een kort intake-je gingen we naar het hartje van onze baby luisteren. Na een tijdje zei onze VK: Ik denk te weten wat het wordt. Nieuwschierig als wij zijn,vroegen wát ze dan dacht. Ze dacht dat we een meisje zouden krijgen,ze kon het horen aan de hartslag van de baby? Volgens haar gaat de hartslag van een meisje veel steviger of duidelijker dan dat van een jongetje... : Hebben jullie hier wel eens van gehoord? Ik vindt het vreemd,zal het niet weer zo'n fabeltje zijn? Ik ben ook nog niet overtuigt,als dit echt een manier zou zijn waarop je het geslacht te weten kan komen,waarom doet iedereen dan nog een pret echo?
tsja.. het is 50% kans dat ze het goed heeft hè! Dan durf ik ook wel een dergelijke uitspraak te doen. En ik heb het wel vaker gehoord. De mijne klinkt juist heel zacht en vrij rustig.. haha.. ?
Nee dat is niet waar want dan zou ik een jongen krijgen en er is mij 3 keer met 1000% zeker heid gezegd dat het een meid is.
Ik dacht al zoiets.. Het leek me al zo stug. Dan zou het per definitie zo zijn dat een jongenshartje anders klopt,en naar mijn weten klopt elk hart gewoon goed als je gezond bent. Nouja,het idee is leuk natuurlijk,maar dat mijn vk dat zo uit durft te spreken zeg,wie weet verf ik nu de kamer roze en krijg ik een zoon
Gsiteren zei de zwangerschapsjuf hetzelfde. Dat de hartslag van een meisje sneller gaat dan van een jongen. Maar ja dat zijn altijd gemiddelden en 'over het algemeen' he... Ze zei trouwens ook dat als je misselijk was in het begin het een meisje wordt. Ik was de enige die misselijk was. Nou ja over drie maandjes weten we of het klopt haha.
Tegen ons zei de vk ook, tot 2 keer toe, dat het een jongetje zou worden, hoorde ook aan de hartslag, maar het is nu toch overduidelijk een meisje! Wat ze ook zeggen is als je in het begin van de zwangerschap onder de pukkels zit je een meisje krijgt, een meisje ontrekt de schoonheid van de moeder... zag er dus echt niet uit in het begin!
Over dat misselijk en pukkeltjes: Ik ben misselijk,en niet alleen in het begin maar nog steeds.Heb ook pukkeltjes. Mijn schoonmoeder heeft drie zoons en 3 maal de hele zwangerschap misselijkheid tot in den boze... Die klopt dus al niet voor mij. Mijn vriendin leek wel een grind-tegel en kreeg ook een zoon.Volgens mij zijn er gewoon erg veel fabeltjes. Ik ben wel benieuwd stranger,of je dan een meisje zou krijgen...en dan nog kan het toeval zijn. (kun je niet even een pretecho doen speciaal voor mij? )
Ik vind dit allemaal onzin verhalen. Ik ben bij alle 3 de zwangerschap gigantisch misselijk geweest en ben het nog steeds. En de eerste was een meid en de 2e een jongen. Bij deze zwangerschap gaat de hartslag heel snel 150 en we krijgen toch echt een jongen. Ook zei de verloskundige dat het vanaf begin af aan een vechter is omdat het zon duidelijke hartslag heeft. (dit ivm miskraam en bbz) Zou me er niet op vastpinnen dat het klopt. Het zijn FABELS.
Over die misselijkheid bij een meid: Ik ben inderdaad bij de 1e vreselijk misselijk geweest (werd een meisje) maar in het begin van deze zwangerschap ook enorm misselijk geweest en het wordt echt een jongen!
haha al die fabeltjes, je hebt een kans van 50procent dat het goed is dus die kans is erg groot. Maar ik heb er ook nog eentje: Als je jezelf goed verzorgd tijdens de zwangerschap wordt het een meisje, bij een jongen kan je uiterlijk je allemaal niet meer zoveel schelen? Ik weet eht neit maar ik hoorde het laatst.....
Het zijn inderdaad bakerpraatjes, maar de verloskundige uit Wehl heeft bij mij wel twee keer gelijk gehad. En dit ook aan de hand van de hartslag. Dus wie weet... Kwebbel