Hoi allemaal, ik heb een vraagje. ben een maand met de pil gestopt en sinds vorige week krampen in mijn buik en rug. Nu heb ik zondag licht positief getest en maandag werd het streepje duidelijker maar nog wel een uit de categorie "zet je bril op" man heeft het ook gezien, dus heb ik hem niet positief zitten kijken. Vanaf dinsdag negatief en nu ook. Met ochtendurine, zelfde test (kruidvat 2 voor 5) Mijn vraag, wanneer zou ik mijn bloeding kunnen verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee. Technisch gezien zou het mogelijk kunnen zijn dat ik te vroeg heb getest, misschien is er de vorige maand iets geweest en is dat afgebroken. Heeft iemand ervaring? Thanks, groetjes, Roos
Zou hij niet gereageerd kunnen hebben op je eisprong?? Ik lees vaker dat de Kruidvat daarop kan reageren... Dus dat misschien net je ei is geweest? Na de pil is alles meestal ook nog uit balans
Zwangerschapstesten reageren niet op je eisprong. Je eisprong geeft een piek in je lh en er komt geen hcg bij vrij. Een test reageert alleen op hcg. Het komt wel eens voor dat een ovulatietest positief is als iemand zwanger is, maar andersom niet. Roos het zou kunnen dat er een bevruchting is geweest maar dat dit niet goed is gegaan. Als je nu niet meer positief test is dat denk ik het meest voor de hand liggend. Dan zul je binnenkort ongesteld worden.
Dank jullie voor de reactie! Ben nu inmiddels 4/5 dagen verder maar nog geen bloeding en ook niets wat daarop wijst. Hoe lang gaat het ongeveer duren? Ergens blijf je toch stiekem hoop houden maar dat is naïef.
Als je stopt met de pil dan kan het wel even duren. Bij mij heeft het zelfs 6 maanden geduurd voordat ik ongesteld werd, maar toen had ik geen positieve test.
Klopt het niet dat het lang kan duren na stoppen met de pil, omdat je geen eisprong hebt? Dus als ik zwanger heb getest moet er een eisprong zijn (die bevrucht is) dus afgestoten dient te worden? Gaat in dit geval dat pil verhaal wel in? Leg ik het zo goed uit? Wel hele diepe materie, i know
Voor mij niet zo'n diepe materie hoor Ja dat klopt, daarom zei ik ook toen had ik geen positieve test. Dus als die test niet een indroger was dan heb je een eisprong gehad en moet je dus binnenkort ongesteld worden. Als het te lang duurt zou ik de huisarts even bellen, want als je baarmoederslijmvlies wel helemaal is opgebouwd dan moet dit er wel uit op een gegeven moment. Je kunt daar dan pilletjes voor krijgen om de menstruatie op te wekken.
Mag jij eens uitleggen waarom al veel vrouwen hier een positieve Kruidvattest hadden die 100% op hun eisprong had gereageerd. Er is hier zelfs iemand (Jane) bij wie een CB Digitaal op haar eisprong had gereageerd. Wist je trouwens dat HCG voor een deel uit LH bestaat? Dus een zwangerschapstest kan zeker wel op een eisprong reageren met een licht tweede streepje. TS, ik denk dat in jouw geval de test ook mogelijk op je eisprong heeft gereageerd. Dan zou je in principe dus twee weken na die lichtpositieve zwangerschapstest ongesteld moeten worden. Je schrijft dat je net een maand met de pil gestopt bent. Dan weet je bovendien nog niet hoe lang je natuurlijke cyclus weer zal zijn. Die is helaas veelal niet meteen weer keurig 28 dagen! Dat erbij opgeteld, maakt de kans zeer aanwezig dat het dus je eisprong geweest is.
Nou dat is echt onzin volgens mij. De kruidvat testen zijn gewoon slecht en geven nog wel eens een tuurstreepje tegenwoordig. Een zwangerschapstest van CB heeft een hcg van 25 nodig om te reageren. Ik doe het af als grote onzin, foutieve test of mensen die hun cyclus niet goed kennen of verkeerd aflezen.
Zou ook blij zijn als het Mn eisprong was....dan weet ik dat het op gang komt en een eisprong heb. In het verleden nl hier moeite mee gehad.
Hoi, Wilde alleen nog laten weten dat ik idd precies 2 weken later ongesteld ben geworden. Ws dus toch positief op Mn eisprong geweest... echt slecht van die testen hoor!
Misschien dat we toch rustig aan gaan doen. Zie ik dat jij zwanger bent van de derde? Heb Zelf ook twee kindjes..