Bij mij werd wel gevoeld naar mijn baarmoeder maar die was al niet meer te vinden dus mooi. En mijn HB werd geprikt met een vingerprikje. Vond ik erg netjes daar een ijzertekort niet gek is na een zwangerschap.
Hier nacontrole bij de verloskundige gehad. Ik had maar 1 hechting die er in de kraamweek vanzelf al uit is gegaan en ook nergens last van gehad. Mijn nacontrole was dus idd alleen gezellig napraten over de bevalling, mijn mooie meisje showen en verder niet. Ze vroeg nog of ik mn hb wilde weten maar voel me prima dus vond het niet nodig. Verder dus niet van onder gecontroleerd oid, maar zag ik zelf het nut ook niet van in.
Vorige keer stelde mijn nacontrole ook niet zoveel voor. Omdat ik nog klachten had n.a.v. hechtingen daar wel naar gekeken (en alsnog doorverwezen naar gyneacoloog) maar verder niet.
Hier werd er in het ziekenhuis direct een afspraak gemaakt voor de na-controle. Had ook een OK gehad ivm. vastzittende placenta en veel bloedverlies en ook nog gehecht. De eerste keer had ik nog last van het litteken en hier heeft de arts nog naar gekeken. De tweede keer niet. Er werd gevraagd of het nu goed ging, ik had zelf ook nog wat vragen en er werd voorlichting over anticonceptie gegeven.
Hier na 6 weken ook alleen een gesprek, niks geen controle van de subtotaal ruptuur (waar ik overigens helemaal geen last van heb gehad!) Ze vroeg hoe alles was, en hoe alles ging. Nou dat was het
Hier bij de eerste ook een vacuumbevalling en alleen een gesprek gehad. Bij de tweede een geplande ks gehad en ook geen controle van het litteken gehad.
Controle gyn was hier ook alleen kletsen, verder niets, werd ook niet gevraagd of er nog gekeken moest worden, maar hij vond me er goed uitzien en ik gaf zelf ook aan verder nergens last van te hebben. Bloeddruk is nooit een probleem geweest, dus niet gecontroleerd, HB is ook niet gecheckt, voelde me goed en had maar heel weinig bloedverlies gehad, na bevalling zo'n 400 cc en kon het in de kraamtijd direct met alleen maandverband af, een week later alleen inlegkruisjes...... Verder ook geen knip of scheur etc. Gewicht vond de gyn nooit belangrijk, is dus ook nooit naar gekeken!
Hier een gesprekje gehad in t zknhuis bij de arts.. Idd bloeddrukk gemeten en de vraag of alles goed was e geod voelde.. Als k wilde had tie de onderkant nog ff nagekeken maar vond t wel best hihi
Ik ben bevallen met een geplande ks, en heb thuis een nacontrole gehad van de verloskundige, die heeft even naar de wond gekeken en of de hechtingen niet ontstoken waren e.d. Daarna na 6 weken bij de gynaecoloog geweest en die heeft me helemaal niet onderzocht, ik voelde me ook prima en had nergens last van, maar we hebben wel een gesprek gehad van 20 minuten waarin ik Dennis showde (aahhhh...) en hij uittekende voor me op papier hoe het nu eigenlijk ging bij zo'n keizersnee omdat ik er wel wat vragen nog over had. Natuurlijk had ik er vooraf genoeg over gelezen maar het viel me naderhand op dat het litteken relatief klein was en ik kon haast niet geloven dat Dennis daaruit was gekomen! Daarnaast deed mijn gyn. de ks op een 'andere' manier dan normaal, hij tilt de baarmoeder b.v. uit de buik en haalt zo de baby, en hij 'snijdt' de lagen in je buik niet open, maar 'scheurt' ze meer zodat ze veel beter helen. Dat heeft hij allemaal uitgelegd en dat vond ik wel fijn. Ook maakten we nog wat onnozele grapjes, hij had wel dezelfde humor als m'n vriend en ik, dus het was een heel luchtig maar ook nuttig gesprek wat mij betreft ook al ben ik niet onderzocht.