ik heb sinds +- 3 weken een vreemde kleur onderbuik. het loopt van mijn onderbuik tot ongeveer 2cm boven mijn navel. ik dacht eerst dat het kwam doordat positiebroeken daar eindigen en dat ik daarom zon roodachtige doorbloede gloed over mijn buik had. maar ik heb nu al een week geen positiebroek aan maar gewoon jurkjes zonder buikband en gewoon lage onderbroeken. en eindigt echt met een soort rand. dus de helf van mijn buik ongeveer. en het hele vlak is 1 kleur. wat roder. net alsof je iets aan hebt gehad wat strak zat bijv. kan dit kwaad? en wat zal het kunnen zijn? ben 31 weken en heb geen grote buik maar bescheiden buikje. dus zal denk ik ook niet zijn van het vele uitrekken. het jeukt verder niet. soms ziet het er wel uit als alsof ik dat stukje heb laten bruinen in de zon heel vreemd. heb er ook niks opgesmeerd dus dat is het ook niet.
Hoi, Ik heb het nog nooit gehoord. Ik weet wel dat als het niet jeukt en het niets ergs kan zijn. Het kan heel goed een pigment kwestie zijn. Dat veranderd in de zwangerschaps. Daarnaast rekt de huid uit wat ook voor kleurverandering kan zorgen. Laat het even aan je verloskudnige zien de volgende keer in ieder geval! Groeten Evelien