6 weken na curretage weer zwanger !!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gerritsen, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje blijft dus spannend, gelukkig wel hcg gevonden, das een goed teken denk ik toch? en verdikt bmslijmvlies, is ook een teken van zwanger zijn :)
    ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat je een vb kan zijn voor alle meiden met een mk (waaronder ikzelf...)

2. afteranne

afteranne Actief lid

21 jan 2009
    142
    0
    0
    Wat fijn maar ook zo spannend voor jullie!
    Ik hoop dat de komende weken lekker snel voor je gaan en dat je snel een mooie echo mag zien!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Huh wat raar? volgens mijn gynaceoloog en verloskundige kon het dus absoluut niet dat ik een week na curretage ongesteld zou zijn geworden dit was veel te vroeg (al had ik zelf het idee dat het het wel was maar goed...) Maar bij jou zeiden ze dus van wel?

Gefeliciteerd in ieder geval, idd erg snel maar geniet ervan meid! Hopelijk loopt alles voorspoedig :)

4. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hartstikke gefeliciteerd meid. Geniet ervan. Ik zou van het positieve uitgaan, want je hebt immers al een negatieve test in handen gehad! Dus je kunt ervan uitgaan dat dit van een zw is.

liefs,
    mamaT

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Jeetje, wat vervelend dat je nog langer moet wachten!
    Zou wel helemaal geweldig voor je zijn, zo snel na de curretage!
    Ik zal voor je duimen!

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hallo Allemaal

Ik snap niets meer van mijzelf maar zeker niet van het ziekenhuis.
    De één zegt dat ik al wel ongesteld ben geweest de ander zegt dat het onmogelijk is.
    Vandaag weer bloed geprikt en hcg was 6,1.
    De vorige waarde wist ik niet, maar doordat ze zei dat mijn hcg waarde was gezakt, weet ik nu in ieder geval dat is dus niet zwanger ben.

Ben even heel boos geworden op ze.
    Over alle onduidelijkheid en dat het wel om mijn lichaam gaat en uiteindelijke toekomst om wel zwanger te kunnen raken.
    Niet dat ik door hen gedrag of hoe je het ook wilt benoemen dat ik niet meer zwanger zou kunnen worden.

Had nu een vrouwelijke gyn aan de lijn en heb gelijk gezegd dat ik nu een gyn wil die duidelijk en eerlijk is naar mij toe.Niet bot weg die staaf in mij duwt en er zo snel uittrekt dat ik niets kon zien. Wil als vrouw behandeld worden die graag duidelijkheid wil over mijn MA en de nazorg ervan.

Heb allerlei vragen gesteld en gelukkig kon zij mij een paar antwoorden geven. Zij denkt dat ik toen naar alle waarschijnlijkheid niet ongesteld ben geweest. Dat zou dus betekenen dat ik nog niet ongesteld ben geworden na curretage.

Heb nu voor aanstaande woensdag middag om 14:05 uur een afspraak staan om nogmaals een echo te maken en dan verder te kijken hoe nu ...

Ben wel opgelucht dat ik nu al een heel klein stukje duidelijkheid heb, maar waarom ben ik dan (waarschijnlijk) nog niet ongesteld geweest. Ben wel een beetje bang voor wat er nu nog gaat komen.

Wie snapt mij een beetje of heeft hetzelfde meegemaakt door laat ongesteld te worden na curretage of ook zo lang heeft moeten wachten.

Immers wil ik een kindje, voor mijn gevoel duurt nu alles veel te lang

7. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Nou, ik snap je als geen ander. Ik begon een week later ook weer te bloeden en toen werd ook gezegd dat het geen ongi was. Het zou naar 1 of 2 dagen weer over zijn. Maar toen kwamen dus die HCG waarden. Ik ging me er op focussen, omdat ik gewoon weer zw wilde worden, het liefst nog zonder te wachten op een ongi. Ik heb dus een aantal keer gebeld met het VERZOEK om een formulier voor het lab klaar te leggen en ging dan bloed prikken. Laatste keer was op verzoek van de gyn. Maar al die tijd dus HCG. Dag 35 werd ik ongi.

liefs,
    mamaT

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @ Gerritsen: Vervelend dat je toch niet zwanger bent, ook al was het nog niet helemaal zeker, je gaat er op een gegeven moment wel een klein beetje op hopen.
    Ik ben 6 weken na curretage ongi geworden. Ik voelde het totaal niet opkomen, ineens verloor ik bloed.
    Ik was ook erg bezig met: Wanneer wordt ik nou eens ongi? En stel dat ik het niet wordt, wat dan?
    Uiteindelijk mn VK erover gebeld en die zei dat het ook laat kan komen, doordat je er juist teveel op gefocused bent (stress)
    Toen ben ik het los gaan laten met idee van: ik zie het wel, en toen werd ik dus (toevallig of niet) een week later ongi.

De VK vertelde mij ook dat het bij een curretage soms wat langer kan duren, omdat je lichaam helemaal in de war is.
    Je baarmoeder kan dan wel schoon zijn, maar dat betekend niet dat je hersenen het seintje al hebben ontvangen dat er niks meer zit.

Ik vind het rot dat ik niks voor je kan doen, het enige is duimen dat je snel ongi mag worden...

En trouwens goed van je dat je boos bent geworden in het ziekenhuis! Laat ze maar weten dat we graag als mensen behandeld willen worden!

9. Gerritsen

Vanmiddag naar gyn geweest. Echo gehad en er was wederom een stuk verdikt baarmoederslijm te zien en daaraan een veel dunnere witte lijn.
    Ook heeft ze naar mijn eierstokken gekeken en voor zover ze kon zien lag er geen ei klaar. Ook waren de eierstokken niet vergroot, dat was zo als het moest zijn.

Moet nu 1 maand tempen om te kijken of ik wel een eisprong ga krijgen, zodra mijn temp omhoog gaat moet ik binnen een aantal dagen naar het ziekenhuis toe om bloed te prikken.
    9 of 10 juli moet ik terug komen, i.v.m vakantiebezetting krijg ik nog de precieze datum te horen.Zelf gaan we 11 juli met vakantie dus dat is wel mooi.

Heb temp lijst meegekregen en lab formulieren voor het bloed prikken.

Heb nogmaals mijn onvrede uit gesproken over hun zo uiteenlopende verhaal/mening en dat ik dit zeer vervelend heb ervaren. Dat het tenslotte ook geen goed doet aan mijn emotionele ik. Ze begreep me, althans ze snapte wat ik bedoelde.

Had nog wel gevraagd of ik niet een kuur kon krijgen om mijn menstruatie op te wekken, maar dat kreeg ik niet.

Dus we gaan maar tempen al ben ik lichtelijk wel teleurgesteld, ik wil niet meer wachten, wil gericht kunnen gaan klussen.

10. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Fijn dat je nu iets meer begrip hebt gekregen in het ziekenhuis.
    Het gevoel wat je hebt van "het gericht kunnen klussen" kan ik me heel erg voorstellen.
    Je wilt tenslotte iets héél graag en als je daar helemaal niks voor kan doen, is dat best frustrerend.

Hopelijk krijg je met de temperatuurlijsten wat meer inzicht in wanneer je ei zich aandient. Zelf vnd ik het ook allemaal nog erg raar na mn curretage. Je moet je lichaam weer opnieuw vertrouwen en als het ook nog eens niet meewerkt, is dat een beetje averechts.

Ik ga voor je duimen dat je snel een eisprong krijgt en dan ook snel ongi wordt (of niet natuurlijk;))...

11. Gerritsen

Nou ben begonnen met temperaturen.
    Ga altijd om 07:15 uur uit bed en heb nu 2 dagen getempt.
    Beide dagen precies 37,0 gr

Wanneer het dus stijgt dan moet ik binnen een week bloed prikken, maar heb nou niet het idee dat het nog veel kan stijgen.
    Weet dat ik normaal een temp heb van ongeveer 36,6/36,7

Wat is jullie temp ongeveer?

Gr samantha

12. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik ben afgelopen maandag gecurreteerd. Dacht 10 weken te zijn. Het is bij 9 weken gestopt met leven..hoop dat ik hetzelfde mee mag maken..veel geluk!!

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @kellyy: ik denk dat je nog niet het hele verhaal hebt gelezen...
    wat naar dat je ook een mk hebt gehad! hopelijk is het ook voor jou weer snel raak!

@gerritsen: jee meid wat een verhaal, wat een onduidelijkheid! sterkte, ik hoop dat je snel een ei zult spotten en dan kan je weer gericht aan de klus...
    ik wacht ook op een ei/ongie... mijn mk is nu bijna 2 weken terug, maar had dinsdag nog een flink posi test, dus zal nog wel even duren...

Deel Deze Pagina