Zijn er ook nog positieve verhalen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door croky, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Een positief verhaal of ervaring kunnen we hier wel gebruiken!

Ik in ieder geval wel, na 2 miskramen gelijk achter elkaar te hebben gekregen. Je vraagt je dan echt af of er niet iets gigantisch mis is met je lijf en of je ooit nog een gezond kindje in je armen mag sluiten.

Ik ben benieuwd........

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hum zie mijn onderschift in 2004. dat vond ik zelf wel mijn mooiste miskraam!

Oke wel verdrietig dat uk 2 het niet heeft mogen halen, maar we dachten dat het al helemaal over was. We kwamen in het ziekenhuis voor curetage en de gyn kijkt naar de echo en zegt 'uhm mevrouw, als u het niet erg vind, cureteer ik u liever niet"

(Pas toen ik 20 weken zwanger was en vriendin een tweeling kreeg, pas toen werd ik verdrietig over de miskraam. Tot die tijd overheersde de dankbaarheid)

Trouwens, ik heb wel 3 miskramen gehad, maar ook 2 ontzettend lieve jongens hoor!

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb welliswaar 5x achter elkaar een vroege miskraam gehad, maar mijn eerste zwangerschap is wel goed verlopen en we hebben een geweldige dochter van 19 maanden. Wat niet wegneemt, dat we er graag nog zo'n geweldig wondertje bijhebben.

Wanneer je je een beetje verdiept in alle topics, zul je ook genoeg mensen tegenkomen, die inmiddels al langere tijd weer zwanger zijn en bij wie het nu wel goed gaat. Maar ja, het topic miskraam is nou eenmaal niet een van de vrolijkste.

4. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Tot zover dus ook positief bij mij. Ik heb 3 miskramen gehad en gister voor het eerst een echt goed uitziende echo gehad. Hartje klopt goed en kindje is zelfs een dag verder dan dat het zou moeten zijn. Zoals het er nu uitziet gaat het dus goed. Dus meis vooral dus niet de moed opgeven.

5. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Na 3 miskramen ben ik nu bijna 38 weken zwanger. Dus het kan wel! Hoewel ik blij ben als er zo snel mogelijk een gezond jongetje in zijn bedje ligt te slapen, want de angst blijft.

Dus geef de moed niet op!

Marsja

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    je zit hier op een miskraam forum dus niet een gelukkig ik ben zwanger forum hier komen de minder leuke verhalen die in de buiten wereld bijna niet bekend zjn. hier is verdriet en het is mooi dat het hier kan wil je vrolijke verhalen moet je bij een ander topic zijn
    maar het is wel mooi hoe we hier mekaar opvangen dat is wat we nodig hebben in de nare tijden

7. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Dat begrijp ik, maar een hart onder de riem van iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en bij wie het uiteindelijk goed is afgelopen is altijd fijn om te horen als je onzeker bent.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

De titel is duidelijk en dus niet misleidend.
    Ik kan me wel voorstellen dat je na een miskraam of meerdere miskramen een positief verhaal wilt horen / kan gebruiken (helaas ervaring met miskramen).
    Ik denk dus niet dat de ts hier iemand mee kwetst.
    Elmo

9. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Ik snap jou opmerking niet zo Miriam. Na mijn 3e miskraam had ik echt de hoop opgegeven om ooit nog een goede zwangerschap te hebben. Ik denk dat dat de grootste angst is na meerdere miskramen, dat het de volgende keer ook wel weer mis zal gaan. Hoeveel pech kan je hebben, hoe vaak durf je te proberen? En ik denk dat je geen vrolijke verhalen zal lezen als iemand meerdere miskramen achter de rug heeft, want geloof me, ook met 38 weken ben ik nog bang dat het mis gaat. Als ik echt vrolijk zwanger kon zijn, zou ik deze rubriek wel overslaan.

Marsja

10. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    @Marsja: ik kan me je angst heel goed voorstellen meid. Enerzijds ben je ontzettend blij, maar anderzijds heb je zoveel tegenslagen gehad dat je niet meer onbezorgd kunt genieten.

Toch put ik hoop uit jouw verhaal en ben ik blij dat je dat met ons hier hebt willen delen.

Sterkte met de laatste 2 weekjes en ik hoop dat je je zoon gezond en wel in je armen kunt sluiten.
    Liefs, Croky

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wij zijn 6 jaar bezig geweest, waarvan 3 jaar zonder resultaat, daarna om het jaar een miskraam 3x en 9 maanden na de 3e miskraam een positieve zwangerschapstest. Zie banner voor huidige stand van zaken.
    Dus ja er is hoop, al had ik dat zelf nooit durven hopen.....

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Meteen na de miskraam ben ik weer zwanger geworden! Hopen dat het deze keer wel goed blijft gaan....

13. treintje

treintje Lid

30 sep 2007
    10
    0
    0
    Helaas van mij geen positief verhaal. Heb er 3 gehad, maar probeer wel hoop te halen uit verhalen van mensen die na meerdere miskramen toch een gezond kindje krijgen.

Heel veel sterkte

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    1 Miskraam gehad en daarna vandaag een jaar geleden een positieve test en dezelfde edag een enorme bloeding. Dit was wél de eerste dag van mijn laatste menstruatie!

15. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Na een miskraam in november en een BBZ in mei ben ik nu al 12 weken zwanger!
    Ik hoop dat ik je hiermee positieve energie kan geven!

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik probeer mij vast te houden aan alle vrouwen die ik ken die na een of meerdere miskramen gezonde kinderen hebben gekregen of nu zwanger zijn. Mijn vriend en ik zijn zelf alletwee na een miskraam geboren. Zonder de vervelende miskramen van onze moeders waren wij er dus niet eens geweest. Raar om over na te denken he!?
    Maar goed, van alle vrouwen die een miskraam hebben gehad ken ik er maar 1 die daarna geen kinderen meer heeft gekregen. Dit was een bewuste keuze vanwege de risico's die ze heeft vanwege diabetes.
    Misschien komen er straks ook steeds meer verhalen van kennissen op je af die positief waren. Vaak vertellen mensen het ook pas, als het door een ander geval ter sprake komt.

Sterkte in elk geval met het verwerken en daarna met het positief denken!

17. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    thanxx meiden... jullie verhalen bieden hoop!

Het is vreselijk wat we allemaal hebben meegemaakt en begrijpen zullen we het wel nooit (inderdaad bizar jouw redenering anna, over dat jij en je vriend er misschien wel niet eens waren geweest als jullie moeders geen miskraam hadden gehad..!) maar een goede afloop is dus wel mogelijk...

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    na 18 miskramen en hoop elende
    en het advies om er mee te stoppen....
    aanhouder wint...ik ben nu mama van een schat van een dochter en een wolk van een zoontje!

geef niet op!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Goh Peetje, da's nou nog eens geweldig om te horen. Het zal niet gemakkelijk zijn geweest, maar zoals je zegt, de aanhouder wint.
    Zo krijg ik toch weer meer hoop op een goede afloop. Niet alleen voor mezelf uiteraard, maar voor iedereen in hetzelfde schuitje.

Inmiddels heb ik nu 5 vroege miskramen gehad. Ik heb nog geen advies gehad om te stoppen, maar er zijn wel mensen die me inmiddels vragen, of het onderhand geen tijd is om onze droom op te geven. En hoewel het niet makkelijk is, nee, daar is het nog geen tijd voor. Blijf nog even doordromen en hopen. Neem wel even een maandje 'rust', maar daarna gaan we vol goede moed weer verder.

20. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Zie je wel, de aanhouder wint! Wat goed te horen Peetje!

Des te meer redenen voor ons om toch positief te blijven.

Ik ga voor het eerst van m'n leven naar een gyn, de vk heeft me vanochtend doorverwezen na 2 miskramen.
    Ik nam afscheid bij de vk met de woorden: hopelijk tot gauw, in betere tijden ;)

Deel Deze Pagina