Ha meiden, Twaalf weken na de bevalling heb ik een Implanon (onderhuids anticonceptiestaafje) laten plaatsen. Toen dit gebeurde was ik nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling. Volgens de gynaecoloog was dit geen probleem. Ik heb een paar dagen voor de plaatsing voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan omdat je bij de plaatsing niet zwanger mag zijn. Mijn vriend en ik vrijden voor de plaatsing met condoom, maar je weet maar nooit. De test was negatief. Inmiddels drie weken verder en nog niet ongesteld geworden. Een mogelijke bijwerking van het Implanon is het wegblijven van de menstruatie, maar toch zit het me niet lekker. Het uitblijven van menstruatie bij het gebruik van Inplanon komt niet al te vaak voor. Ik overweeg toch om de huisarts te bellen voor de zekerheid, maar daardoor voel ik me een beetje stom. Grote kans dat het toch komt door het Implanon, maar ik wil toch uitsluiten dat het een andere oorzaak heeft. Ervaringen/adviezen?
Ik ben de eerste 5 jaar dat ik een implanon had niet ongesteld geworden. Het komt toch vaker voor dan je denkt, ik geloof dat 20% van de vrouwen die hem gebruiken niet meer ongesteld worden. Na die 5 jaar ben ik nog 3 jaar heel onregelmatig ongesteld geweest, daarna verwijderd ivm zwangerschapswens en nog geen maand later was ik zwanger. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon een afspraak met de huisarts maken, maar het kan verder totaal geen kwaad en ik vond het zelfs altijd wel een heel groot voordeel, nooit ongesteld worden
Ik vind het ook een voordeel, maar ik had het ondanks het Implanon toch wel verwacht na de bevalling. Bedankt voor je reactie.