6 weken oud hoeveel voeding verstandig??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moniqueheezen, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniqueheezen

moniqueheezen Niet meer actief

Hallo allemaal,

Thomas is nu precies 6 weken oud, hij krijgt nu 6 a 7 voedingen per 24 uur, 135cc per keer.
    Hij slaapt 's nachts al lekker door, 23:00 voeding en dan pas om 04:00 weer en daarna om 09:00 weer.

Ik vraag me af wanneer ik op 5 a 6 voedingen van 150cc kan gaan want soms dan heeft hij niet genoeg aan die 135cc en is hij al gauw weer wakken van de honger, maar wat is verstandig?? Hij weegt nu rond de 4,5 kilo.

Mag hij al gauw doorslapen 's nachts of mag dat pas met 2 a 3 maanden oud??

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam is iets jonger dan Thomas is en hij krijgt om de 4 uur 150cc water met 2 schepjes friso extra en 3 schepjes standaard en drinkt alles netjes op.. ik ben zelf naar de 150cc gegaan een week terug omdat ik zag dat Liam niet genoeg kreeg.. hij was nog aan het "zoeken"als hij de fles net leeg had of hij kwam 2 uur later al weer voor de voeding..

Als je kleine doorslaapt is toch lekker! Liam slaapt van 23.00 uur tot 4 uur dan krijgt hij 90cc.. vaak valt hij bij 40cc al weer in slaap en dan tot 7 uur slaapt hij door.. mij vertelde het cb dat hij al door kan slapen als hij wil, dus zal het ook niet erg zijn als Thomas doorslaapt :)
    Hopelijk helpt het iets :)

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid dronk met 6 weken 5x135 cc per dag en sliep dan van 22.30 tot 7.30 en deed dat prima. Toen ze deze 5 flessen heel goed dronk, ben ik een voor een de andere flessen gaan ophogen naar 165 cc.
    Voordat ze 's nachts doorsliep dronk ze 6x100 cc per dag. Van de ene op de andere dag werd ze 's nachts niet meer wakker voor de fles. Ik ben toen de flessen gaan ophogen omdat 5x 100 cc wel wat weinig was. Dat ging vrij moeizaam, pas na een week of 2 dronk ze deze flessen goed leeg en ben ik dus langzaam overgegaan op 5x165 cc.

Als je denkt dat hij niet genoeg heeft aan de voeding die hij nu krijgt zou ik de flessen gaan ophogen. Begin eventueel met 1 fles, en dan dus met degene die hij het snelste opdrinkt, of waarbij hij het eerste weer komt voor de volgende fles. En als hij op een gegeven moment lekker doorslaapt, zou ik hem laten slapen. Als hij honger heeft dan hoor je em wel!!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit is een heel normaal schema voor een baby van 6 weken oud. En nu al doorslapen is een luxe die voor weinig is weggelegd, je zou dat niet al moeten willen. Daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijk...Tja en ophogen, persoonlijk vind ik het wat vroeg. Wil je het toch doen, dan kun je kijken na welk flesje hij nog honger heeft en van dat flesje een 150+5 maken en dan een beetje melk uitgieten tot je 150cc voeding overhoudt. En hoelang doet hij over z'n flesje?

5. moniqueheezen

moniqueheezen Niet meer actief

Hallo,

Op de vraag moet je al willen dat hij doorslaapt.... Ik heb niet bewust gekozen daarvoor, hij slaapt zelf van 23:00 tot 04:00 a 04:30 en ik ga hem niet wakker maken elke 4 uur want dan drinkt hij zijn fles niet op omdat hij nog zo moe is.

Hij krijgt nu dus 5 keer 135cc en de laatste fles 23:00 165cc alles gaat op! Hij krijgt
    friso ha 1 omdat ze dachten dat hij koemelkallergie zou hebben maar dat is niet het geval dus moeten we eerdaags weer terug op friso standaard, misschien dat hij dan wel genoeg heeft aan 5x 135cc per dag.

Deel Deze Pagina