Sinds een paar dagen is onze dochter weer behoorlijk aan het klooien met haar flesjes. Ze begint wel goed te drinken, maar na een tijdje houdt ze ermee op, duwt de speen weg en draait haar hoofdje af. Meestal moet ze dan een boertje en dan drinkt ze weer verder. Maar na een tijdje is er dan van alles om haar heen interessanter dan de fles en dan begint ze weer te draaien etc. Tot nu toe hebben we dit gedrag steeds gezien als haar manier om te laten weten dat ze in een sprongetje zit en in "Oei, ik groei" staat ook dat ze vanaf week 23 weer hangerig etc. kunnen zijn (en ze is net 23 weken). Wij denken dus dat het een fase is waar we doorheen moeten. Maar.... nu werd mij net op het kdv verteld dat ze denken dat het gaatje in de speen te klein is, want ze hadden een Avent met driestandenspeen geprobeerd en toen was ze binnen een kwartier klaar! (wel veel gemorst trouwens, hele trui zit eronder). Thuis waren we tot nu toe heel tevreden over de Difrax s-flessen. Krummel heeft na de geboorte dertien dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ze van de sonde af was, kreeg ze melk uit ziekenhuisflesjes. Omdat ze bij het drinken heel veel lucht produceerde, waren we erg blij met de Difrax, vanwege het ventiel. Probleem met de Difrax is echter wel dat de M-speen zoveel melk doorlaat dat ze er niet tegen kan drinken en dat er nogal wat melk uit haar mondje gulpt terwijl ze aan het drinken is. Dat gaat dus te snel. En de S gaat dus blijkbaar te langzaam. Mijn vraag is dus wat we nu het beste kunnen doen: overgaan op een andere fles (zonder ventiel) òf zouden we een andere speen op de Difrax-fles kunnen zetten? En dan dus NIET de M-speen van Difrax, maar een speen van een ander merk. Vanwege haar neiging tot vacuüm zuigen en belletjes in de melk blazen, weet ik niet of Avent een handige keuze is. Ervaringen hiermee zijn dus ook welkom. Oh ja: we zijn bekend met de Dr. Brown flessen, daar hebben we er eentje van, die gebruiken we voor haar medicijnen. Maar... wel met een Difrax-speen, want de speen die erbij hoort, is te zacht, dat levert ook problemen op.
de s speen van bibi misschien die heb ik ook ivm hetzelfde probleempje.. die s speen van bibi vind ik net een tussenmaatje niet te groot en niet te klein... zit precies tussen de s en m speen van difrax in en past ook op de difrax. succes..
Hier hetzelfde probleem gehad met de Difrax spenen. S te klein, M te groot. Oplossing; gaatje van de S ietsje groter maken met een (hete) naald, et voila...je kan lekker blijven voeden met je favoriete fles
Hé dames, bedankt voor de tips! De bibi-speen leek een goede oplossing, maar hij is veel flexibeler dan de Difrax en dus kan ze er met haar tong mee spelen (en dat doet ze dan ook), dat werkt dus niet Twee extra gaatjes in de Difrax-speen prikken hielp wel. Ze knoeit wel iets meer, maar ze drinkt wel veel vlotter door. We merken nu dat het niet alleen aan de speen/fles ligt, want het blijft zo dat ze als de ergste honger gestild is om zich heen wil kijken en zich wil afzetten met haar voetjes etc. Waarschijnlijk zit ze toch tegen een sprongetje aan. Maar goed, de fles levert nu geen drama's meer op en dat is heel fijn. Dus bedankt!