bijna 16 maanden en loopt niet en zwanger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crazycat, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo

inmiddels ben ik zwanger van de 3e
    bijna 31 weken
    mijn jongste meid is nu bijna 16 maanden
    en loopt nog niet
    ja langs de tafel, maar dat doet ze al vanaf 10 maanden.
    als je haar wilt laten lopen zakt ze door de knieen en doet het echt niet
    help ..
    ik had het al wel fijn gevonden als ze zou kunnen lopen

zie het nu een beetje somber in
    hoe dalijk als ik moet bevallen en ze kan nog niet lopen

meerdere mamas dit meegemaakt en wie kan mij geruststellen

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi! ik begrijp je "frustratie", al ben ik niet zwanger en is onze dame nog maar 13 maand, ook ik zou het fijn vinden als ze straks kan lopen(ze loopt nu ook rond de tafel). Het is allemaal makkelijker, je blijft namelijk zeulen. Zeker als je hoogzwanger bent is het helemaal zwaar.
    Ik vind het vooral lastig als we boodschappen doen, moet altijd naar de bakker en ga daarna naar de supermarkt. Wat zal het fijn zijn als ik haar aan het handje mee kan nemen om even het brood op te halen om haar vervolgens in het karretje vd supermarkt te zetten. Zonder haar én een zware tas vol brood te hoeven tillen. Ook zou het voor haar fijn zijn als ze kan lopen en rennen, ze is nogal druk dus dan kan ze haar energie weer op een andere manier kwijt. Heb soms idee dat zij ook gefrustreerd raakt. Ook kun je meer gaan doen, lekker naar de speeltuin ofzo. Nou ja, nog ff geduld.

Ik hoop voor je dat je kleine dame snel op eigen beentjes loopt! Suc6 nog met je zwangerschap!

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Onze dochter was pas 3 maanden toen ik weer zwanger was. En nog maar 12 maanden toen onze zoon geboren werdt. Je begrijpt dus dat ik steeds moest tillen én met de nieuwe baby én met haar. Ze liep pas met 17 maand. ;) Had ook nog eens een keizersnee gehad dus dat was behoorlijk zwaar.
    Geen positief verhaal hier dus, maar aangezien je dochter al 16 maandjes is, zal het vast niet zo heeel lang meer duren. Succes..

4. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter liep ook nog niet toen de tweede kwam. Ze was toen 14 maanden en liep pas 3 mnd later.

Niets aan te doen ;). Dubbel tillen dus!

5. soeza

soeza Niet meer actief

Hier precies hetzelfde :)

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, dat wordt dus 2 kinderen tillen, ik kan er helaas niks mooiers van maken. Mijn dochter liep ook nog niet toen de 2e werd geboren (14 maanden verschil). Zij liep uiteindelijk pas toen ze 2,5 was, maar zij had ook semi-orthopedische schoenen nodig, dus was wel een extreem geval.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Tja dat is het risico van kindjes dicht op elkaar.
    Mijn oudste was 16 mnd toen de jongste werd geboren en liep toen ook nog niet. Pas met 19 maanden begon ze te lopen dus ik heb ook 3 mnd beide kids moeten tillen.
    Gewoon afwachten wanneer ze gaat lopen.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Precies. Ik had zelfs ook een ks dus ja. Tja je wist dat dit kon gebeuren als je ze zo snel achter elkaar wil ;)...

Ze gaat lopen als ze er klaar voor is.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, hier ook een keizersnede ;)

Ideaal is het allerminst maar weinig aan te doen :D

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier hetzelfde, alleen een kindje van nu 18 maanden en 14 kilo. Oef!

Resultaat: ik voel m'n bekken flink inmiddels.

Ik heb hem de afgelopen tijd wel geleerd de trap af te klimmen. Op deed hij gelukkig al.

Verder oefenen we veel met los lopen, maar hij doet t alleen als hij gestimuleerd wordt.

Het is zwaar, maar het is niet anders.

Probeer jezelf zoveel mogelijk te ontlasten. Ik laat m'n man hem zoveel mogelijk tillen als hij er ook is. Leer m'n zoontje dus zelf de trap op en af gaan. Verder begrijpt hij ook wel wat ik zeg, dus dan zeg ik: ga maar naar je stoel om te eten en dan hoef ik m daar niet heen te slepen.

Misschien eerst op de bank laten klimmen en vandaar uit tillen? Dat scheelt ook tov de grond.

En ik alle andere dingen in het huishouden proberen jezelf zoveel mogelijk te ontlasten.

Succes en fijne zwangerschap!

11. rums

rums Niet meer actief

Afwachten afwachten en nog eens afwachten. Onze zoon is 18 maand en loopt ook nog niet. Ging afgelopen weekend wel uit zichzelf zonder hulp staan maar lopen ho maar. We zullen zien... Al begint mijn geduld onderhand ook wel op te raken.

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Én ik deed alles op de grond. Verschonen op de grond, wel op kleed, hoefde ik niet op de commode te tillen, fruit geven op de grond. Lekker saampjes op de grond, kan heel gezellig zijn! ;) brood laten eten op de bank, kan ze misschien zelf op klimmen?

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik deed idd ook veel op de grond. En gebruikte de wipstoel veel.
    Trap opklimmen kon ze gelukkig al wel, trap af niet maar ik moet zeggen dat ik het allemaal prima te doen vond ook al liep ze nog niet.

14. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindjes schelen 10 maanden. Ik had bijna alles dubbel voor beneden. Kleertjes, aankleedkussen, doekjes, luiers, wasgel, speentjes, flesjes, handdoeken enz. Scheelt veel traplopen. Ik ging tegen slaaptijd ook wel eens wandelen met de duowagen en dan vielen ze in slaap, liet ik ze daar lekker een uurtje plat (rugleuning kan dus helemaal plat) liggen slapen. Scheelde ook weer haha. Verder zo veel mogelijk tillen vanuit je benen en idd veeeel op de grond doen.
    Succes en het is zwaar, soms stiekem zelfs even TE, maar het is zo enorm leuk!!!

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier schelen ze 9 maanden, dus N kan ook nog niet lopen. Ik ga veel tillen denk ik. Wel heb ik een extra aankleedkussen voor beneden gekocht zodat ik ook beneden kan verschonen. Verder zal de baby overdag toch beneden slapen, dus hoef ik alleen N naar boven te sjouwen.

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Wow, 9 maanden. Ik vond 12 maanden al weinig. ;) Leuk hoor! Dan was je zeker gelijk weer zwanger? Vind je het druk?

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Zoontje loopt pas een maand of 4, dus 8 maanden moeten tillen. En als ze dan kunnen lopen, zul je evengoed moeten tillen hoor ;) Dan kunnen ze 9 vd 10 x nog lang niet alles zelf..

Heb een phil en teds duowagen, echt ideaal.. Ook voor als ze wél lopen. Verder oefenen met tegen een vlakke muur zetten en er zelf heel dicht op te zitten en 'kom maar in mn huisje'. Als het 20 x goed is gegaan met 2 pasjes zetten, dán afstand 1 pasje vergroten... Etc. En een poppenwagentje/loopkarretje..

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

M is iets te vroeg geboren en ligt nog in het ziekenhuis, dus echt ervaring heb ik nog niet, was inderdaad wel vrij snel weer zwanger, maar eigenlijk hadden we haar pas rond 21 oktober verwacht.:)
    En hoe is 12 maanden verschil? Ook heel snel!

19. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Oeh, dan is ze inderdaad wat weekjes te vroeg. Gaat alles goed?
    12 maandjes is ook niet veel, het is best druk Haha, maar wel heel gezellig. Ze zijn beide bijna jarig, de oudste wordt 2, de jongste 1. Gelukkig, want de babytijd vond ik best zwaar. Het wordt nu wat "gemakkelijker". Al vind ik het nog best pittig, als ze beide huilen/krijsen... ;). Maar we mogen niet klagen., ze slapen (meestal) door!

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    we hadden ook niet verwacht zo snel zwanger te zijn
    inmiddels zijn we wel verhuist van een huis op de 4e etage zonder lift en 8 trappen naar een leuk groot huis
    zonder trappen ( ja om alleen naar boven de slaapkamer te gaan
    dus dat zie ik positiever in .

nu begind ze ondertussen wel met stappen ..
    ze stapt steed vaker langs de tafel en probeerd op te staan

Deel Deze Pagina