Spaarrekening

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamalijntje, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou wij zitten hier nog steeds te tobben maar komen er niet uit. Bij welke bank hebben jullie een spaar rekening voor jullie baby en waarom?

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Rabo bank, hier hebben we namelijk alle bank zaken geregeld. Ook die van het bedrijf.
    De rekening is een regenboog rekening(volgens mij, weet het niet helemaal zeker meer :oops: #-o () Deze staat namelijk vast tot zijn 18de en dan krijg ik bericht en laat het dan alsnog vast zetten tot zijn 21. Op deze manier levert het namelijk de meeste rente op.

Liefs Janna

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    postbank ,is dan nu ING.
    waarom: mijn man heeft daar zijn rekeningen lopen en je kreeg er een leuke spaarpot leeuw bij.

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    geen speciale babyrekening, gewoon een deel van ons spaargeld op een aparte 'volwassenenrekening' op onze eigen naam. Wij weten dat het voor de kids bestemd is. Gewone spaarrekeningen leveren veel meer op dan babyspaarrekeningen en ik wil het niet tot 18 jaar vastzetten want als dochterlief op haar 17e aan een vervolgstudie begint ofzo, moet ze het kunnen gebruiken.
    Wat ik wel ga doen, als ze iets ouder zijn, is een rekening openen waarmee ze kunnen leren met geld om te gaan. Een kinderrekening dus. Maar dat kan vaak pas vanaf een jaar of 4.

5. Wij bij de rabobank. De regenboogrekening. Je krijgt een leuke tas met het boek van ikke (boek voor het eerste levensjaar). We kregen een grote knuffel in vorm van een rups en mapje voor haar bankafschriftjes en natuurkijk de spaarvarken. Dus een heel leuk pakket.

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    rabobank maar op onze eigen naam, gedaan voor later b.v dure dingen zoals scooter, rijbewijs, reisjes. als er dan nog over is en mijn kind is braaf mag hij de rest hebben ;)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach de rente is nooit noemenswaardig, dus het maakt echt niet zoveel uit. Ik zou het gewoon bij de bank doen waar jullie al zitten.

@jennys: scooter?! :( Uh studie, uitzet? Ik kan wel betere dingen bedenken dan een stomme scooter. Wat is er mis met de fiets? Of wat is er mis om zelf te sparen voor een materialistisch goed?

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wat reageer je weer lekker Merleq :x

Laat iedereen in zijn waarde, als zij voor een scooter wil sparen dan mag ze dat toch! Ieder voor zich, gelukkig zijn we allemaal verschillend!!

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @merleq: haha nou ik was er vroeger heel blij mee, vind fietsen geen reet aan hihi. dus mijn jongen mag best een scooter hoor. en bedoel met mijn antwoord te zeggen dat ik hiervan luxe dingen zou kunnen aanschaffen. studie en dergelijke komen van een andere spaarrekening meid ;) don't worry Beter verwend dan Verwaarloosd ;)

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Postbank (nu ING); vastzetten tot 18e, maar we kunnen er wel tussentijds zonder boete oid mee stoppen.

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Bij de rabobank, omdat we daar zelf ook alles hebben ;)

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dank jullie wel!! Ik ga eens even verder snuffelen

13. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Wij voor ons zoontje een rekening geopend bij de ASN bank. Je moet het wel vastzetten tot 18 jaar, maar je mag wel eventueel eerder opnemen voor schoolgeld. Wij krijg 4,5 procent rente, dat is de rede dat we hiervoor hebben gekozen. Eerste inleg is 50 euro verder mag je zelf weten hoeveel en wanneer je geld over maakt.

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    rabobank, alleen hebben wij wel een internetspaarrekening geopend ipv een regenboog rekening. dit omdat de rente hier hoger is..... advies van de bank zelf... en wij kregen toch ook alle kado's die bij de regenboogrekening horen.

15. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier ook de rabobank. kreeg idd het boek van ikke (maar das niet mijn stijl persoonlijk) wel een hele leuke vilten tas met ikke de rups en een geweldig leuk badjas. groen met de capuchon de kop van ikke de rups staat ze zoooo leuk

16. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Wij hebben een pardoesspaarrekening geopend bij de abn amro, maar waren niet echt te spreken over de service, duurde een aantal weken voordat wij ook oa gebruik konden maken met internetbankieren. naast de jaarlijkse rente krijg je per 5 jaar ook nog eens bonus rente....maar goed tegen woordig zijn de rentes niet hoog meer.

Deel Deze Pagina