6 weken vakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door wachtend, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    oh man echt ik vind het verschrikkelijk althans de eerste weken, Gister 2 uur met ze buiten gelopen speeltuinen langsgegaan en nog daarna waren ze boos want ik deed niet genoeg met ze. vandaag idem dito. Maar goed volgende week gaan we op vakantie een week dus dat scheelt. Verder probeer ik maar spelletjes te gaan doen ( wat vaak uitmond in ruzie) ze veel buiten te laten spelen ( in de speeltuin) en verder boodschapjes doen met daar achter aan het hertenkamp bezoeken ofzo. We zullen wel zien.. haha maar wat mij betreft is 3 weken echt meeeer dan genoeg vakantie.
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Mijn jongens zijn al een stuk ouder gelukkig dus ik vind het wel een feestje die 6 weken. Lekker uitslapen, relaxed ontbijten met ze, zwembad in de tuin. Ze gaan met allemaal vrienden naar het strand, lekker laat opblijven. Heerlijk.
     
    Butchke en bosi333 vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Ik vind het heerlijk dat je s ochtends nergens hoeft te zijn. Vandaag dagje opa en oma, morgen gaan we naar de bioscoop, de warmte ontvluchten.
    Op dagen dat hij er niet is, ben ik de babykamer aan het afmaken en het huis in zijn geheel aan het opruimen. Nog 4 weekjes en dan gaan we zijn broertje verwelkomen, dus genoeg te doen! En in het weekend leuke uitstapjes met papa!
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O nee, ik vind 6 weken echt veel te kort. De 1e week moeten ze altijd flink acclimatiseren hier maar heerlijk daarna. De tijd vliegt om omdat wij er ook nog ruim 2 weken van op vakantie zijn. Nee ik zou gerust een maand of 3 willen en de kinderen ook.
     
    Butchke en fairy2011 vinden dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Ik vind 6 wkn precies genoeg. Wij gaan meestal in het midden op vakantie 2,5 wkn en zo zijn de eerste wkn thuis heel rustig en lekker even bijkomen van de laatste drukte op school. En de laatste week weer heerlijk thuiskomen en daar nog even van genieten.
    Jongste dochter baalt vaak wel, want ze vindt school zo leuk en gaat alles en iedereen altijd missen. Maar zolang er maar genoeg kinderen in de buurt zijn, vermaakt ze zich toch wel prima.

    Zijn natuurlijk altijd wat mindere dagen bij, maar dat is ook buiten de zomervakantie. En ik vind het na 6 wkn ook weer heerlijk als school begint en alles en iedereen een duidelijk ritme en structuur heeft (en ik mijn huis weer terug heb :D).
     
  6. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben we er al 2 weken opzitten.
    Vanaf deze week gaan ze weer 2 dagen naar de opvang. Deze week zijn ze nog bij mij en vanaf zondag gaan ze naar mijn ex voor 3 weken. Komt goed uit want maandag word ik geopereerd waarbij ik zeker 2 weken niets mag. En dan revalidatie.. Dus tegen de tijd dat ze weer thuis zijn ben ik beter te pas
     
  7. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik vind het minder heen en weer racen wel heerlijk, alleen maandag en dinsdag ochtend opvang voor beide, zodat ik kan werken en vrijdag voor de jongste, kan ik zwemmen met de oudste.
    Mijn dochter verveelt zich wel snel, maar da's goed hè ;) die verandert dan in een draak, maar goed, dat ben ik wel gewend haha.
    We hebben in ieder geval een hele lijst met dingen die we kunnen doen, heb al wat speel afspraakjes geregeld. Hier zit de eerste week er al op, moet zeggen gaat enorm snel. Jammer dat je er tegenop ziet, succes.
     
  8. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    De eerste week is hier voorbij gevlogen, maar dan scheelt het ook dat de oudste jarig was en afgelopen zaterdag zijn partijtje vierde. En verder is partner over 2 weekjes vrij, dus de laatste 3 weken zijn we met het hele gezin samen en nog een week daarvan op vakantie. Dus ik tel vooral de dagen tot manlief zijn vakantie af :roflmao:
    Maar wij vermaken ons verder met elke dag lekker een stuk wandelen, hertjes voeren, het bos in, zwemmen, bieb, speeltuinen in de buurt zoeken en oma lastig vallen :D
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Eigenlijk vind ik het heerlijk :) Vooral de ochtenden, hoe langer de vakantie duurt, hoe langer de jongens uitslapen meestal. Dochter slaapt nooit uit, zij moet ook elke avond gewoon tussen 19.30 en 20.00 naar bed, anders is de hele dag erna drama.
    Maar de jongste sliep vanmorgen tot 9 uur, toen moest ik hem wakker maken, de oudste redt nu half 8, maar naarmate de vakantie vordert gaat het meestal wel richting half 9 of zelfs 9 uur.
    De eerste dagen is hier ook vaak even acclimatiseren. Maar we genieten er wel allemaal van. We gaan dit jaar niet op vakantie, dus het is echt 6 weken thuis zijn. De oudste 2 gaan in week 5 een hele week naar kinderdorp een paar dorpen verderop. En de laatste week naar bouwdorp in onze stad. Verder mochten ze een lijst maken met dingen die ze graag willen doen. Dat ging van hutjes bouwen in de tuin tot Slagharen. Ze weten dat we echt niet alles kunnen doen, maar vooral voor dochter maak ik nu een weekplanning, waarbij ze mee mogen denken wat ze willen doen. Zij vindt niet weten waar ze aan toe is niet prettig, dus plannen we de week wel in (helemaal tegen mijn gevoel, ik hou van gewoon wel zien wat de dag brengt, maargoed, daar moet ik me overheen zetten ;) ). Ze gaan nu nog 2 weken 2 dagen naar de BSO, daarna is mijn man thuis op mijn werkdagen, en daarna ben ik 3 weken vrij. We komen de weken best door denk ik, en ik vermoed dat ik baal als de vakantie weer voorbij is
     
  10. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Hier ook 9 weken vakantie. Zelf heb ik maar 5 weken verlof. Ik vind het zalig. Wij houden er een zuiders ritme op na.
    s Morgens rustig wakker worden en uitgebreid ontbijten met fruitsla, zelfgemaakt sap, toast, eitje, zelfgemaakte fruityoghurt,... Samen een half uurtje opruimen. Dan te voet naar de (super)markt, terrasje doen op de terugweg, s middags een rustige siësta (een uurtje wat lezen, rusten, spelletje, tablet, wat muziek,...), in de namiddag in het zwembadje in de tuin, met poolbar (zelfgemaakte limonade, gepimpt water, fruitbrochettes,... ) of waterspelletjes, een uitstapje (boswandeling, kinderboerderij, waterspeeltuin,...), fietstochtje, ...'s avonds aperitiefje (met veel zelfgemaakt 'lekkers'), lekker slaatje, BBQ, en heel vaak nog een avondwandeling naar het ijsjeskraam in de stad, de speeltuin in de buurt, of een zalig rustige avondshift met lang in bad, haartjes wassen, suuuuuuuperlang verhaaltje in bed ...
    Mijn kinderen zijn gek op lekkere dingen, feestjes, ....dus daar vullen wij een deel van dag wel mee. Vaak is dat enkel ijsblokjes maken met een framboosje in, watermeloen pletten en in ijsvormpjes doen, water pimpen met allerlei kruiden/eetbare bloemen (wat soms vieze drankjes oplevert ;)), komkommertjes uitsteken met gekke vormpjes, slingers maken, pomponnen maken, stenen schilderen, jampotten/conserveblikken omtoveren tot kaarsjeshouders, ....
    We kamperen in de tuin, we maken een kampvuur in de vuurkorf, we hebben alle tijd voor elkaar!
    Twee keer per week reserveren we een ochtend voor huishoudelijke taakjes. De rest blijft gewoon liggen.
    Ik vind het zalig geen gehaast, geen afspraken, ... Ook geen speelafspraken. Vaak komen we wel iemand tegen en dan kan er op dat moment wel samen gespeeld worden, of we bellen s middags naar vrienden of ze s avonds komen BBQ-en. Maar vooraf dingen afspreken doen we tijdens de vakantie niet.
    Ach, geef mij maar 10 maanden vakantie en 2 maand werken! :roflmao:
     
    NiVa0230, bosi333 en MarloesK85 vinden dit leuk.
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik vind het eerlijk gezegd wel lekker. We zijn nu een week thuis, dan twee weken weg, twee weken thuis en weer een week weg.

    Alleen als ze ruzie maken met elkaar (wat ze vh weekend veel gedaan hebben), dan ben ik er wel snel klaar mee.

    Ik werk een of twee dagen in de week en de andere dagen doen we van alles.
    Het lekkere vind ik het rustige opstarten.
    We hebben nog op de planning:
    Dierentuin, stuk fietsen, ontdekhoek, bioscoop, koekjes bakken, naar museum, naar de bieb, lekker in de tuin spelen,...

    We hebben een abonnement op Blijdorp en we hebben de Rotterdampas, dus we kunnen er ook genoeg op uit.

    We willen nog een dag met de twee oudsten (jongste op kdv) een dag naar Duinrell. De jongste is daar nog te klein voor.
     
  12. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Wij hebben er al 2 weken op zitten. Kinderen willen wel erg graag terug naar school en de peuterspeelzaal, maar dat is meer omdat ze het er zo naar hun zin hebben.

    Ik vind het rustig aan doen erg fijn en de dagjes uit. We hebben al erg veel gedaan en gaan nog voor de derde keer naar de Efteling en nog naar de dierentuin, strand, kinderboerderij en een megaspeeltuin.

    Ze lopen het liefst de hele dag in zwembroek rond, zij vermaken zich wel.

    Als ze ruzie maken hoop ik wel sneller dat school weer begint:oops:
     
  13. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Ik zie er ook tegenop. Heb 2 dochters (6 en 8) en ben 34 zwanger met hg en bekkeninstabiliteit. Ik kan dus ook weinig met ze doen. Manlief werkt gewoon. Gelukkig gaan ze wel 2 dagen per week naar de bso en gaan ze met vrienden een dagje uit. Verder maar het badje in de tuin zetten en hopen dat ze zich vermaken....
     
  14. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Ik moet mijn kids wel bezighouden maar vooral ald het regent. Nu met het komende weer badje in de tuin en de trampoline. Meer hebben ze niet nodig
     
  15. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heerlijk juist, ik heb zelfs zelf ook 6 weken verlof genomen. De eerste vakantieweek gewerkt en nu dus sinds dit weekend vrij.

    Hier spelen ze met de buurkinderen of vriendjes en vriendinnetjes van school. De bso betaal je hier voor een heel jaar dus ook in de zomer kunnen ze daar terecht en daar gaan ze graag spelen (1 dag per week, soms 2). Verder veel in de tuin spelen op de trampoline of de schommel. Lekker dagjes weg plannen of gewoon lekker hangen en niksen.

    Straks nog 2,5 week op vakantie en verder uitslapen, niets moeten. Love it! Ben altijd een beetje verdrietig als het er op zit.

    Oh ja en die van mij klieren heus ook wel eens hoor, de bekende: hij ademde op mij ruzie.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Meestal vind ik het heerlijk maar nu.. de meiden hebben om de drie minuten ruzie om van alles en nog wat. Wilde even naar speeltuintje maar man heeft alle sleutels per ongeluk meegenomen. Ik voel me een beetje scheidsrechter / politieagent. Ze zijn nu even buiten maar dat zal wel niet lang duren. Nou ja we zien t allemaal wel. Morgen gaan ze naar opa en oma en ga ik even een vakantie pakketje in elkaar zetten met wat spelletjes enzo.
     
  17. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik vind het wel lekker. Week achter de rug inmiddels. We gaan niet met vakantie maar hebben een lijst uitstapjes gemaakt. Daarvan proberen we er elke week twee te doen. Verder lekker relaxen, picknicken, laat ontbijten, uitslapen, en spelen
     
  18. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier kleine van bijna 2, van 4 en van 6. We gaan picknicken in het park vlakbij huis en dan gelijk oefenen met fietsen, want die van 4 fietst beter dan die van 6. Op de hitte van de dag krijgen ze een uurtje de tablet of mogen ze op de Wii, daarna even met water in de tuin, of langs oma, dat is ook een feest. Het is een ideale tijd om te logeren bij opa en oma of bij tante.
    Verder doen we dagjes als Ikea monkeytown, ze hebben hier speciaalproject zodat de kinderen voor 3 euro per dag, de hele dag vermaakt worden met binnen en buitenactiviteiten. Biba boerderij gaan we nog doen en dan nog 3 weken gran Canaria, daarna moeten ze gelijk weer naar school. De eerste dagen moeten ze hun draai vinden, maar ik blijf zoveel mogelijk in het ritme. In de ochtend doen we bordspelletjes en spelen met playmobiel of iets.
    Andere dagen past oma op en gaat mama werken. Dat vinden ze ook fijn, mijn man heeft een extra thuiswerkdag, zodat we toch wat meer tijd 'samen' hebben.

    Zo komen wij hier de zomer door. Dan ben ik wel enorm blij met de tuin. Al vroeg (9.30) gaat de deur open en kunnen ze daar ook spelen. Geen gehaast.
    Met ontbijt, lunch, avond eten en tussendoortjes blijven we dezelfde tijden aanhoudend, dat geeft ze houvast.

    En nu gaan we met een uurtje eten en is er weer bijna een dag voorbij :)
     
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik en man werken gewoon. Ben de laatste 2 weken van de schoolvakantie vrij. Waarvan we dan ook een week op vakantie zijn. Voor nu 2 dagen bij opa en oma en gemiddeld 1 dag opvang ( maar 2x 2 dagen ) dus dat valt ook wel mee. De laatste week van mijn vakantie is hij weer naar school dus lekker wat tijd voor mezelf :)
     
    Salentein vindt dit leuk.
  20. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Dit is onze eerste zomer school vakantie.
    Ik moet nog 2 weken werken. Ze gaat naar de Bso en opa en oma.
    In de vakantie blijven wij thuis.
    Hebben een aantal verjaardagen staan, dagjes weg en thuis vermaakt ze zich ook wel. Hoop ik.
     

Deel Deze Pagina