6 weken vakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door wachtend, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik denk dat het hier wel goedkomt. We wonen nu een paar maanden hier, maar wel bewust snel de tuin in orde gemaakt. Ze (de jongste 2) kunnen zich hier prima vermaken. :)
    De oudste 2 kunnen lekker zelf de wijk in, ze zoeken het maar uit :p
    En inderdaad, veel logeerpartijtjes nu, gezellig!
    Uiteraard gaan we er weleens op uit, maar ik ben hoofdzakelijk alleen met 4 kids en aangezien de leeftijden best uiteen liggen is het lastig om iedereen tevreden te stellen.
    Maar een badje in de tuin kan iedereen wel waarderen, dus we zijn ook veel thuis. :thumup:
     
    Salentein vindt dit leuk.
  2. Taartjes

    Taartjes Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.139
    413
    83
    Ik hou enorm van tijd voor mezelf, maar toch vind ik de vakanties heerlijk en gezellig! Geen gehaast in de ochtend, geen sport, clubjes en alle andere verplichtingen. Zalig :thumup:! Nu zijn mijn meiden al wel wat ouder (7 & 10), scheelt ook een hoop ;).
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Wij hebben de eerste week erop zitten.
    Vorige week maandag (de eerste vakantiedag) was even overleven. Maar nu gaat het lekker!
    Ze gaan sowieso 2 dagen naar bso/kdv en nog een dag opa&oma. Over een paar dagen gaan we met vakantie en daarna hebben we nog maar 1 week. We hadden een hele lijst met vakantiedingetjes gemaakt, maar we komen tijd te kort. Ze genieten hier ook van het thuis zijn en de hele dag in en uitlopen bij buurtkindjes, spontane lunchdates en watergevechten met de buurt.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Zijn hier zoveel mensen ook 6 weken vrij dan? Dat is in mijn omgeving vrijwel niemand eigenlijk. Fijn als dat kan!

    Onze oudste gaat nu 3 weken 2 dagen per week naar BSO waar hij superleuke uitjes gaat doen met zijn vriendjes (speeltuin, bosspelen, kinderboerderij, springkussen, waterspelen etc) waar hij veel zin in heeft. Woensdag en vrijdag is een van ons beide thuis en gaan we lekker fietsen, ijsje eten, zwemmen, spelen in de tuin met vanalles en water, naar vrienden, kinderboerderij (en de weekenden uiteraard) Daarnaast ook nog een dagje uit en logeren bij opa en oma (en daar zijn ze ook op vandaag na de komende 3 maandagen gaan naar dierentuin etc) en daarna zijn wij ook 3 weken vrij en gaan we met vakantie. Dus ik vind het wel chill dat we sochtends niet hoeven te haasten nu!
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    @Salentein ik denk dat veel thuisblijfouders reageren. Of misschien mensen in het onderwijs? Maar zie ook genoeg bso/opvangweekjes voorbij komen :)
    Toen ik nog werkte vonden ze dat ook superleuk, de vakantiebso.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dit is voor mij de eerste vakantie met kinderen waarin ik niet werk en tot nu toe vind ik het heerlijk. Mijn kinderen zijn wel al 7, 9 en 11, dat scheelt enorm. Geen gevlieg, geen wekkers en leuke dingen doen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik werk de helft van de vakantie ongeveer het helft van het aantal uren dat ik werk. Ik werk al parttime en in de zomervakantie dus nog wat minder; die uren gaan ze naar de bso.
     
  8. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Onze oudste heeft zijn eerste schooljaar erop zitten en de jongste is net een peuter (dus nog “gewoon” 2 dagen opvang) dus het is onze eerste “zomervakantie” Maar de oudste was erg enthousiast toen ik vertelde over de vakantie bso en welk vriendjes er waren. Scheelt wel dat hij bso altijd al leuk vindt. Ik ben benieuwd!
     
  9. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind het heerlijk.
    Geen gehaast ‘s morgens en lekker doen waar we zin in hebben.
    Heb maar een kind dus geen last van ruzies. En hij kan zich heel goed vermaken met van alles.
    Hij is nu een paar dagen met opa en oma weg. Kan ik lekker het huis even aan kant maken. Alhoewel met hitte...
    Daaarna lekker zelf op vakantie met zn drieën.
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Wij hebben de eerste twee weken er al op zitten. Zoontje was de eerste week af en aan wat vervelend, snel boos, echt nog bezig met afschakelen. Nu loopt het eigenlijk wel lekker. We gaan geregeld naar de speeltuin, zijn naar een trampolinepark geweest, dagje weg geweest naar Arnhem. Vandaag gaan we naar het zwembad. Deze week nog gaan we nog een dag/nacht weg en dan is de week eigenlijk al weer om. Volgende week zullen we ook nog wel naar een doe-museum gaan, naar de speeltuin (zoontje is enig kind en vindt het fijn om met andere kindjes te spelen) en daarna gaan we een week naar familie die verder weg woont. De dagen vliegen allemaal voorbij. Als we dit gehad hebben is er nog maar één week over. Dan worden wat schoolbenodigdheden gehaald en probeer ik weer terug naar het schoolritme te gaan wat betreft bedtijd etc.
     
  11. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik werk normaal 27 uur per week. In de aanloop naar de schoolvakantie werk ik 36 uur per week, zo kan ik mijn 6 weken sparen.
     
  12. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik werk als zzp’er, dus kan zelf bepalen of ik wel of niet werk.
    Tijdens de vakantie werk ik wel, maar minder dan normaal.
    De kinderen gaan een dag naar de vakantie bso en soms een dag naar opa en oma.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik werk in de zorg maar heb pas half augustus vakantie. Man heeft wel al vanaf komende vrijdag vakantie. Voordeel dat ik alleen avonddiensten draai dus s morgens kunnen we prima wat ondernemen met elkaar. De enige week die we allemaal vrij hebben gaan we weg, verder thuis, maar de oudste gaat nog wel een paar keer logeren en komend weekend gaan man en ik samen een nachtje weg en gaan beide kids bij opa en oma logeren.
     

Deel Deze Pagina