winkelen met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda26, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hoi allemaal,

Volgende week ga ik voor het eerst een dagje winkelen met m'n baby erbij. Hebben jullie nog handige tips?

- Wanneer gingen jullie voor het eerst winkelen met je kind?
    - Wat doen jullie met de voeding? (in thermoskan of op laten warmen in een lunchroom ofzo?) Ik geef bv. Of zijn er mischien ook meiden die gewoon bv geven in een lunchroom?
    - Hoe kleden jullie je kind aan als je steeds van buiten naar binnen gaat? (winkel in/winkel uit)

Alvast bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou daar gewoon borstvoeding geven als je dat durft. Niets is zo makkeliijk en je kunt niets vergeten ;) Ik was de 1ste keer haar fles vergeten, ik had alles mee genomen behalve dat.

Volgens mij was dochter toen net 2 maanden (ik mocht de 1ste 6 weken geen auto rijden door mijn keizersnede).

Het was toen februari en dochter had gewone kleding+ winterjasje aan. In de winkel deed ik haar deken en de kap eraf. Bij de voeding deed ik haar jasje ook uit.

Alvast veel plezier!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee meer eigenlijk. Maar wel pas na een tijdje hoor omdat ik er gewoon geen puf voor had! Denk dat het rond de 3.5-4 maanden was ofzo.

- Wat doen jullie met de voeding? (in thermoskan of op laten warmen in een lunchroom ofzo?) Ik geef bv. Of zijn er mischien ook meiden die gewoon bv geven in een lunchroom?
    Dat is nou het makkelijke van borstvoeding, het kan overal gegeven worden. Je hoeft niet op zoek naar een plekje waar je het warm kan laten maken. En er zijn overal wel plekjes waar je een beetje relaxt kan zitten om te voeden. En evt kan je het zelfs doen in een paskamerhokje! Haha!
    Ik zou het ook niet in een thermoskan meenemen omdat je die natuurlijk niet lekker schoon kan maken. En verder als je een voeding uit de fles gaat geven die je eerder hebt afgekolfd, dan zul je zelf ook moeten kolven denk ik ;)! Tenzij je zegt, ik kolf voor ik weg ga, en denk dat 4-5 uurtjes wel ga redden zonder enorme ploftieten te krijgen ;)! Tja ik noem het altijd ploftieten, neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel.

- Hoe kleden jullie je kind aan als je steeds van buiten naar binnen gaat? (winkel in/winkel uit)
    Gewoon kleertjes en evt een vestje (ligt aan het weer) en een dekentje+lakentje eroverheen. Als het er warm is in bepaalde winkels evt het dekentje eraf, maar zelf houd ik ook mn jas aan in de winkels dus deed ik bij de kleintjes ook.

Succes! Hoop dat je er wat mee kunt!
    Liefs, Hanneke!

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    ik ging al vrij snel met demi erbij winkelen.
    Ik deed haar altijd gewoon een jasje over haar kleding aan en dan een dekentje erover en als ik lang in een warme winkel was dan deed ik het lakentje even van haar af.

Flesvoeding nam ik altijd mee en dan liet ik water opwarmen in een lunchroom.
    Edit: meestal probeer ik het winkelen trouwens zo te plannen dat ik haar eten geef voor we gaan en dan pas als we weet thuis zijn.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    De eerste keer was toen Jamila 6 dagen oud was, toen gingen we een kolf kopen en nog wat baby-kleertjes ;). Toen was ik max een uurtje weg.

De eerste keer dat ik echt een "hele" dag met haar ging winkelen was ze ongeveer 1,5 maand

De keer van 6 weken was gewoon bij ons in het centrum
    De eerste echte keer zijn we naar amsterdam gegaan. (maar dat vind ik niet de meest handige stad hoor om met een wandelwagen te moeten rijden)

Ook ik geef borstvoeding en ben geen type voor "gedoe" met flesjes ;). Ik gaf dus gewoon borstvoeding toen we wat gingen drinken bij de heme/v&d/terrasje. (ik had een shirt aan en daaronder een hemdje, hemdje een beetje naar beneden shirt omhoog zo lag alleen mijn borst blood en daar overheen een fleece deken zo hadden we geen last van eventuele pottekijkers ;))

Heb ook een keer voeding gegeven in het paskamertje van de perry-sport ze had echt honger en ik vond het makkelijker om daar direct aan toe te geven dan met een huilende baby snel een terras/lunchroom op te moeten zoeken.

Ik doe haar gewoon haar normale kleertjes aan = rompertje, broekje, shirtje, sokjes, slofje, winterjasje/warm vestje (Ik neem aan dat ze nog in de wandelwagen bak ligt dus dan zou ik voor een warm vestje gaan ligt lekkerder dan een stug jasje). En dan over haar heen een dekentje die ik weg haalde als we in een winkel waren.
    Als ik ging voeden deed ik lekker haar vestje ook even uit.

Verder namen wij altijd de buikdrager mee, soms wilde Jamila echt niet meer liggen en om te voorkomen dat we een halve dag met een baby op de arm moesten lopen kon ze lekker in de buikdrager liggen.

Ik probeerde het altijd zo in te plannen dat ze naar haar ochtend slaapje nog even goed kon drinken, schone broek etc en dan weg.

Hopelijk heb je wat aan de tips!

Heel veel plezier met winkelen ;)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    De eerste week met 3 weken. Het was hartje zomer en heel erg warm. Dus een rompertje aan zonder mouwen en een luchtig broekje.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

De eerste keer dat ik met Sasha (en papa) ging winkelen was toen ze 1 week oud was. We gingen voor een wiegje kijken. Daarna vaker meegeweest. Het is wat dat betreft echt een meid, ze vindt het supergezellig om te winkelen.

Eten, bv. Makkelijk toch? Ik voed overal en nergens. Hop tiet eruit en drinken maar. (nog steeds) Tis niet zo dat heel die winkel mijn borst kan zien hoor, wel een beetje subtiel ;)

Wat aan te trekken. Net zoals bolbuikje en B en N zeggen.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nu pas!
    knap van je hoor.
    heb al heel wat afgewinkeld met mijn meisje en niets geen probleem hoor!
    flesje in de lunchroom en ze slaapt in de wagenbak
    gewoon kleertjes aan en een maxicosi zak voor in de auto
    veeel plezier en niet te veel kopen hihihi :D

9. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Weet niet meer precies hoe oud ze de 1e keer was. De eerste keer ben ik naar een overdekt winkelcentrum geweest geloof ik, dat was met de kleding wel makkelijk, niet elke keer van koud naar warm en weer terug. Maar in principe zijn laagjes altijd handig.
    Wat betreft de voeding: lekker borstvoeding geven! Gaat prima in de meeste lunchrooms ed. Tip: zoek er één uit met een verschoontafel in de WC ;) Als je je er niet prettig bij voelt, kan je altijd een grote sjaal ofzo meenemen die je om je kindje heenwikkelt, geen mens meer die wat ziet.
    Veel plezier!

10. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Niet teveel kopen?
    Haha nou dat weet ik nog niet hoor, tis lang geleden!
    Ben wel een keertje even gauw de stad in geweest maar nog niet zo lang.
    Als ik de reacties zo lees, denk ik dat ik mischien toch maar gewoon bv geef. Ik ben nl. aan het afbouwen dus sla er al steeds een over, met als gevolg dat ik al de hele week met overvolle borsten loop. Als ik dan nog eens op een andere tijd moet kolven en er vervolgens nog een oversla dan hou ik het niet meer denk... :)

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Toen ze precies 7 dagen oud was en ik voor het eerst met haar naar buiten mocht :) het word er met de paplepel ingegoten he! :oops:

Ik gaf in het begin gewoon borstvoeding in het restaurandje van de v&d ofzo... nu ik de fles geef warm ik hem op bij het restaurandje en neem zelf ook wat drinken/eten. is wel zo beleefd. en dan gewoon rustig zitten en echt de tijd nemen voor je kindje, als je dan geluk hebt vallen ze in slaap om de hele shop-tijd te slapen! dan kun je nog passen ook!

ik klede haar toen gewoon aan, romper tshirt en dik vest met een broekje eronder en majo eronder (het was toen winter) en dan een lekker dekentje er half overheen. ging ik naar buiten deed ik het dekentje even wat verder. Verder sliep ze de meeste tijd.

Oja het passen van kleren ging als volgt:

als ik samen met een vriendin was deden we het omste beurte en lette we op mekaars kindjes en als ik alleen even was dan zette ik de kinderwage of de buggy half in het pashokje met het gordijn half of helemaal dicht over de kinderwagen heen en dan gewoon omkleden, boeiend of mensen je zien, ze zien in het zwembad meer als dat ik daar even snel een shirtje aandoe ofzo... dus qua schaamte heb ik me daar wel overheen gezet hoor sinds ik een kind heb!

Succes!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb heel veel gewinkeld toen Ymke nog in de wandelwagenbak lag. Toen sliep ze overal doorheen namelijk!
    Qua kleding deed ik alleen iets weg als ik het zelf warm had in een winkel.
    Zelf passen deed ik alleen als er nog iemand met me mee was.
    bv in het openbaar heb ik nooit gedurfd. Ik vroeg gewoon warm water en deed daar iets koud bij en maakte een flesje.
    Ik nam ook wel een kant en klaar fles mee in de thermozak en dan binnen 2 uur laten drinken.

Voor het eerst deed ik dat met een week of 4 ofzo.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ging al heel snel winkelen met onze zoon, maar ik woon dan ook in de stad. Dus als ik ga wandelen, wordt dat al snel winkelen.

Ik geef geen bv meer, en neem altijd een thermoskannetje met heet water en een flesje koud water mee. Ik ga gewoon ergens zitten en dan doe ik ongeveer half koud, half warm in de fles. Poeder erbij en klaar is Kees.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Toen ik BV kon geven zonder kussen, toen was hij 15 dagen oud ben ik een 3 uurtjes de stad in geweest.

Ik geef gewoon lekker BV hoor geen probleem mee... kindje moet toch drinken als mensen zich eraan storen moeten ze maar de andere kant op kijken :)

- Hoe kleden jullie je kind aan als je steeds van buiten naar binnen gaat?
    Als ik lang in een winkel was het dekentje iets terug slaan verder niks

15. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Toen ze 8 dagen oud was ging ik lekker even shoppen. In het begin zorgde ik wel dat ik op tijd thuis was voor de volgende voeding (bv), omdat ik niet zo'n held ben ik het openbaar. Bovendien waren mijn borsten net voetballen en kreeg ze mijn tepel alleen in haar mond als ik hem wat bijstuurde. En dat vond ik een beetje te prive. Toen ze de fles kreeg kookte ik 's avonds altijd water wat ik dan in de koelkast zette in een grote afsluitbare kan. Als ik dan de stad in ging deed ik dat koude water in een spa flesje en dat flesje in zo'n speciaal tasje waarin het koel blijft. Dan had ik heet water mee in een thermosfles en poeder in zo'n containertje. Thuis even uitproberen wat de verhoudingen zijn en het gaat supermakkelijk tijdens het shoppen. Ik had die spullen sowieso vaak mee, stel dat je een keertje in de file staat of je hebt autopech ofzo. Ik vond het een fijn idee. Maarja, met bv heb je dat probleem natuurlijk niet.
    Nu heb ik vaak zo'n pakje melk mee van Nestle met aardbeiensmaak. Vind ze heerlijk en je kan het gewoon koud geven. Die pakjes heb je van Nutrilon trouwens ook (alleen de standaard), maar die lustte ze niet.
    Succes en leef je lekker uit! Vooral van deze tijd moet je lekker genieten. Nu slaapt je kleine nog lekker veel. De mijne is nu 1 en wil niet meer in de kinderwagen. Shoppen is echt een ramp, ze huilt de hele tijd omdat ze eruit wil... :( Ook slapen in de wagen kan ik nu wel vergeten, geen haar op d'r hoofd die daar aan denkt!

16. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hihi helemaal mee eens Roze!
    Onze dochter is nu 7 maanden en wil dus ook niet meer slapen in de wandelwagen en tja, dan wordt ze op een gegeven moment moe en dan is het brullen in de wagen! Toen ze nog een stukje jonger was sliep ze heerlijk overal doorheen in de wandelwagenbak en kon ik rustig shoppen. Ik gaf ook BV en had een paar plekjes in de stad ontdekt waar ik me oke bij voelde om bv te geven. Ik had ook een grote shawl bij me voor de nodige privacy. Het winkelen ging op die manier eigenlijk altijd wel goed. Het is 1 keer niet goed gegaan toen ze zo jong was... grote huilbui in de Hema... ik was toen echt te lang wezen winkelen en volgens mij was mijn meisje toen behoorlijk overprikkeld. Oftewel gewoon lekker doen en van genieten, want het wordt idd wat lastiger als ze wat ouder worden en niet meer echt slapen in de wagen en er dus uit willen. Overigens is de tip van de baby bjorn mee ook een goede. Deze ligt bij mij onder in de wagen voor noodgevallen. De hele weg teruglopen op de arm (25 minuten met 8,5 kilo) is echt niet meer haalbaar. Ik ben nu aan het kijken voor een quinny curbb.. eens zien wat ons meisje daarvan vindt!
    Veel plezier en lekker shoppen hoor!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen Eva 8 dagen was ben ik zelf even wat kleertjes gaan kopen. Toen ze 10 dagen was zijn we even met z'n drietjes de stad in geweest. Ik heb haar toen gevoed in een pashokje, alles was nog zo onwennig. Daarna heb ik gewoon altijd in het openbaar gevoed. Het hoort er gewoon bij.

Eva is dus juist makkelijker geworden met winkelen naarmate ze ouder werd. Toen ze heel klein was, was ze snel overprikkeld en kon moeilijk in slaap komen in de kinderwagen als het erg druk was. De eerste maanden als we in de stad waren geweest zaten we thuis met een huilend kind voor zeker een uur of 2 :(. Dat ging langzamerhand steeds beter. En nu is het helemaal makkelijk. Een beetje rondkijken, wat te knabbelen en af en toe even lopen en Eva vindt het wel best. Slapen doet ze sinds een paar maanden niet meer in de kinderwagen, maar dat hoeft ook niet meer.

18. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Na 4 weekjes.
    Deed maxicosi jasje aan en dan in de bak met een lekker dekentje erover.
    Namen altijd de nutrilon meeneem voeding mee. Ik gaf geen borstvoeding.

19. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Zo ik ben gisteren gaan winkelen en het is allemaal prima gegaan. T was best warm dus gewoon een truitje met een vestje en een dekentje was niet eens nodig. (veel binnen geweest ook) Ik heb hem lekker bv gegeven bij de v&d. We hadden een mooi rustig plekje in een hoek en niemand heeft wat gezien ;)
    Hij heeft lekker in de kinderwagenbak rond liggen kijken naar alles wat er boven hem voorbij kwam :)

groetjes Linda

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    En veel gekocht? fij dat het zo goed ging... ook met de bv! Dit zal alleen maar makkelijker worden hoor! ;)

Deel Deze Pagina