hallo allemaal ik heb gister de eerste echo gehad om te kijken hoe ver we zijn .... maar ze kon de baby niet heel goed meten ... zij kwamen op 9 weken uit en volgens de laatste menstruatie dag ,ik 10 weken. bij mijn 1e zwangerschap heb ik wel 3 verschillende datums gekregen mijn datum was 17-7 gyn 24-7 verlos 19-7..... dus heb nu zoiets van wat moet ik nu geloven .... zijn er meer mensen die dit herkennen? groetjes
Ik ben bij mijn termijnm echo ook een week terug gezet. Dit had met het volgende te maken. Ik had een cyclus van 33 dagen. Dat is 5 dagen langer, dan de standaard cyclus. Ik berekende mijn uitgerekende datum dus ook vanaf mijn laatste menstruatie, maar dat is niet goed. De gyn heeft het nu dus berkend op de lengte van de baby en dan ben ik 27 april uitgerekend. Dat was dus 5 dagen korter dan is dacht. Het kan dus liggen aan de lengte van je cyclus, maar ik weet niet hoe lang jou cyclus is. En soms is je eisprong ook later dan je dacht.
Ik had dat ook, ik was 5 dagen teruggezet, maar de vk houdt gewoon de oude datum aan, hij zei nl dat als er minder dan een week verschil in zit, ze gewoon de oude datum aanhouden.
Hier hetzelfde, ook gedacht dat ik 1,5 week langer zwanger was op basis van laatste menstruatie...was dus niet zo..ben nu 10,5 week. Aanstaande zaterdag 11 weken
Ik ben door de termijnecho zelfs 2 weken teruggezet, maar voor de uitgerekende datum hebben ze zelfs nog later aangehouden omdat onze eerste termijnecho niet goed ging, maar ze om een of andere mysterieuze reden dat nooit meer hebben aangepast... Onze officiele datum staat nu dus op 17 november, terwijl wij op vandaag uitkwamen. We zullen zien, Vandaag zal het wel niet meer worden, maar we denken zelf toch echt niet zo lang meer te hoeven, (daaropvolgende echo's kwamen uit op respectievelijk 12 nov, 10 nov en 31 okt). Die echo's gaan dus niet altijd helemaal accuraat, maar bij jou is het een week verschil en dat kan door een aantal dingen komen: je eisprong was toch wat later dan jij dacht je hebt een langere cyclus dan 28 dagen, (de standaardberekeningen gaan uit van een cyclus van 28 dagen) het innestelen heeft wat langer geduurd Ik heb destijds mijn eisprong getempt en in mijn situatie waren er nogal wat factoren die e.e.a. verklaarden: de kleine zal bij ons waarschijnlijk een groeiachterstand hebben opgelopen doordat mijn opa overleed toen ik net zwanger was en ik tot aan mijn 5e maand heel veel heb moeten overwerken en veel stress heb gehad in mijn werk, naast de parttime studie die ik dan ook nog doe. Groeiachterstand was bij mij dus wel verklaarbaar en sinds het rustiger is geworden qua werk (deel van m'n werk af kunnen stoten en voor het andere deel meer uren gekregen, studie op lager pitje), groeit onze kleine juist harder dan de curve... Die lijkt op dit moment de schade aan het inhalen te zijn. Zelf denk ik dat het deze week wel niet meer zal zijn, maar dat het zeker voor 17 november gaat gebeuren. Ben heel benieuwd hoe onze kleine meid er dan uitziet, want er zijn verschillende dingen waaraan je kunt zien of ze dan toch wat te vroeg zijn of eigenlijk iets te laat... (veel huidsmeer als ze wat vroeger zijn, lange nageltjes en drogere huid als ze wat later zijn). In jouw geval zou ik gewoon de echodatum maar aanhouden: een week verschil is eigenlijk niks,
HI, Bij mijn eerste was de uitgerekende datum 2 januari.. echodatum bij 12 weken 8 januari.... en hij is 10 januari geboren... bij mij klopte het dus netjes..!
Bij de eerste had ik zelf berekend 7-7 en de echo zei 5-7, uiteindelijk is hij 3-7 geboren.. Klopt dus wel aardig.
Ik ben tijdens de eerste echo ook een dag of 4/5 teruggezet. Dit omdat het eitje waarschijnlijk later is gaan innestellen. De eerste echo kwamen ze op 7 weken en 2 dagen. En toen hebben ze 3 weken later nogmaals een echo gedaan en toen kwam ik op 10 weken 2 dagen. Ze houden over het algemeen de datum van laatste echo aan die voor of rond de 12 weken is gemaakt. In de eerste 12 weken groeit het vruchtje namelijk bij iedereen even snel, maar voor de 8 weken is het soms nog wat moeilijk op te meten. Dit omdat het milimeterwerk is natuurlijk en 1 mm verschil is zo een paar dagen.