Hallo dames! Vraagje: wanneer (in welke week) vertellen jullie het aan mensen? Ik ben 5 weken zwanger vandaag en we hebben het alleen de ouders, broers en zussen verteld, verder nog niemand. Wanneer vertellen jullie het aan anderen? Vrienden, collega's, baas? Ik hoor vaak van mensen dat ze wachten tot 10-12 weken, voor de zekerheid, en ook steeds vaker dat mensen het meteen vertellen. Ook omdat het, mócht het onverhoopt misgaan, dan mensen het zullen begrijpen dat je verdrietig bent... Wat vinden jullie? Van de ene kant zou ik het het liefst aan iedereen vertellen, van de andere kant is het ook nog wel leuk zo'n geheimpje van ons... liefs MamatoB
Ik ben van plan het pas na 12 weken te vertellen, als het 'grootste'gevaar om zo maar even te zeggen geweken is.... Alhoewel ik tegen die tijd niet weet of ik het voor me kan houden...
Ik heb t mijn ouders met 5 weken verteld. Mijn broer en zusje een week later. Met 7/8 weken aan mijn baas, omdat ik niet kon werken door extreme misselijkheid en de 'griep' wel een beetje lang duurde... Daarna kwam iedereen die ik zag er wel achter, omdat ik zo vreselijk ziek was en t wel moest vertellen dus... Liefst had ik t voor de meesten bewaard tot 10-12 weken, aangezien ik 3 mnd ervoor een miskraam heb gehad.
Ik ga het na de echo vertellen. Als je een kloppend hartje hebt gezien, is de kans dat het fout gaat nog maar heel erg klein (en dan maakt het niet uit na hoeveel weken die echo is gemaakt). Bij de gynaecoloog heb ik bij 9w5d een echo, en ik hoop bij de verloskundige misschien nog net wat eerder... Voorlopig nog maar even stil houden, ben alleen bang dat ik me per ongeluk verspreek...
Mijn ouders wisten het 2 dagen nadat ik het wist. Mijn broers, zijn familie etc wisten het bij 6 weken. Vrienden, kennissen, werk etc die weten het nog niet. Daarmee wacht ik tot na de eerste echo. (Dan ben ik 8 weken) InshaAllah.
hebben mensen die tot 12 weken wachten nog geen buik ofzo bij mag iedereen het bij de eerste met 8 weken al en bij de tweede zelfs met 6 weken (met 12 weken vroegen ze mij al of we wisten wat het werd want ze dachten dat ik 5-6 maanden zwanger was. Ik ben van het vertellen een soort open boek kan zoiets moois niet voor me houden, snap nog dat je evt vreemden erbuiten wil laten (als ze het niet kunnen zien aan je) maar je familie zou ik helemaal niet snappen als je die niet meteen verteld...
onze ouders en broers hebben we het verteld toen ik 4 wk 5dgn was , de rest van de fam gaan we het waarschijnlijk vertellen als ik net 9 weken ben dan is mijn vriend jarig en mijn oma vind ik wel een mooie dag om het te vertellen , maar het brand me wel op mijn lippen hoor maar ga keurig mijn mond houden groetjes
mijn ouders en mn lief z'n ouders hebben het gehoord met 6 weken. We hebben eerst twee weken samen genoten van het GROTE geheim. Met 8 weken hebben we een echo en gaan we het vertellen aan de toekomstige ooms en tantes en hoe dan verder? in welke volgorde vertel je het dan, en hoe vertel je het aan diegene die wat verder van je af staan?
Ik was pas zichtbaar zwanger bij een week of 20. Dus nee, bij 12 weken nog zeker geen buik. Geldt trouwens ook voor veel meer mensen. Dus zo raar is het niet. Tjah, er zijn er genoeg die pas later aan de familie vertellen. Zoveel mensen zoveel keuzes (gelukkig). Ik had het meteen aan mijn ouders verteld en de rest hoorde het pas vanaf een week of 9 en op mijn werk pas na 12 weken echo.
ik heb NIET gestemd en dat heeft als reden dat ik nog graag een paar weekjes gewacht had zo rond de 10 wkn, na de eerste echo maar gezien mijn opvallende buik kán ik het niet verzwijgen. dus het is eerder geworde, we zijn nu familie aan het inlichten en daarna mag de rest het ook weten overigens als het misgaat heb ik zo dus ook begrip en steun. wbt me werk, ik ga morgen mijn teamhoofd op de hoogte stellen, werk namelijk met agressie in de verstandelijkgehandicapten zorg en gezien mijn vorige BI.
Ik kon mijn mond tegen mn beste vriendinnen niet houden , maar aan de kennissen, vrienden en familie vertellen we het iig na 12 weken, heel misschien ietsje eerder ,na de echo die ik volgende week heb. Ik las bij Lettie dat de kans op MK vrij klein is als je een kloppend hartje hebt gezien, dus ik vraag ook zeker advies aan de vk. Maar moeilijk is het wel....! Liefs Jose
Zelf heb ik gewacht tot na de eerste echo met 7 wkn.. maar ivm misselijkheid wist 1 collega het wel! (en nog 2 mensen, kon ht niet voor me houden ) Voor straks: veel plezier met vertellen! Het is wel heel bijzonder, het wordt er zo officieel van!
Eerste zwangerschap hadden we het meteen verteld maar deze eindigde in een miskraam. Deze zwangerschap meteen aan familie omdat ik op hun steun wou kunnen rekenen mocht het weer fout zijn gegaan (gelukkig niet) en na 13 weken aan bekenden kennissen enzovoort.