Groei echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by StrayCat, Dec 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Hoor je deze te krijgen? Ik hoor overal dat vrouwen deze krijgen. Maar ik heb er niks over gehoord. Is deze bij de verloskundige? Ik zal het volgende bezoek eens naar vragen maar vraag me af of iedereen deze heeft gehad en of het standaard is of niet.

2. Tailsy

Tailsy Actief lid

Oct 4, 2015
    250
    0
    16
    Ik krijg nu bij deze zwangerschap 2 groeiecho's, maar dit is omdat mijn eerste kindje veel zwaarder bij de bevalling was dan dat ze dachten en de bevalling was een hel... dus nu gaan ze kijken of ze mij eerder gaan inleiden. Volgens mij krijg je niet zomaar groeiecho's

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Nee groeiecho's zijn niet standaard. Die maken ze alleen wanneer ze denken dat de baby te groot of juist te klein is.
    Ook worden deze bijna altijd door een gyn/echoscopiste in het ziekenhuis gemaakt.

4. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Ik krijg deze met 30 of 32 (weet niet meer) en 36 weken om te kijken of de baby goed groeit ivm schildklier.
    Anders had ik er na 20 weken geen meer gehad.

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Vandaar. Ik dacht dat het standaard was. Maar er moet dus wel een reden zijn. Die is er bij mij niet.

6. Elise1990

Elise1990 Actief lid

May 8, 2015
    185
    1
    16
    Female
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Je krijgt idd alleen groeiecho"s als daar reden toe is ..

-Overgewicht
    -Bijzonderheden zwangerschap
    -Diabetis
    -Eerder te groot of juist veel te klein kind
    -Als je buik niet voldoende groeit , of juist te hard ..
    En zo zijn er nog wel een aantal redenen..

7. simba32

simba32 Bekend lid

Apr 22, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Bij deze zwangerschap wel groei echo ivm afwijking in de navelstreng.
    Vorig zwangerschap geen groei echo gehad.. dus er is altijd een reden dat het ze doen..

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Inderdaad groei echo's zijn niet standaard.

Er loopt nu wel een iris studie om te kijken of ze het standaard in gaan voeren. Maar er zijn maar een aantal praktijken die ingeloot zijn om aan deze studie mee te doen. Zie link om te kijken of jouw praktijk erbij zit.

IRIS studie - Verloskundigenpraktijken en echocentra

Bij deze studie krijg je dus wel 2 groeiecho's zonder indicatie. Ik heb morgen mijn 1e echo vind het toch wel spannend ondanks dat ik het bij mijn dochter niet gehad heb.

9. Vivianne

Vivianne Lid

Aug 6, 2015
    48
    0
    0
    Hoihoi! Bij mijn VK is er eentje wel standaard, rond de 27-30 weken. Over twee weekjes heb ik er een. Er waren geen bijzonderheden bij de 20 weken echo, maar toch die standaard Groeiecho. Een vriendin van mij zit bij een andere VK hier in de buurt en die heeft er ook standaard een.

10. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

Feb 15, 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    De vk waar ik bij zit maakt standaard twee groei echo's met 30 en 33 weken en een liggingsecho met 36 weken.

11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik loop in het zh en krijg ze dus ook. Puur vanwege een moeizame zwangerschap want kindje groeit verder prima, en de verwachting is ook dat dit zo zal blijven.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Mijn vk doet wel standaard groeiechos met 30, 32 en 36 weken.
    Verschilt dus ook per vk.

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hier krijg ik standaard groeiecho's ivm dysmaturiteit van de vorige kindjes, nu was ik eigenlijk klaar met de groei echo's maar 2 weken geleden moest ik toch weer voor een groei echo omdat de kleine stil bleek te staan nu moeten we morgen weer.

in princiepe is het niet standaard dus, maar is het enkel bij twijfel hoe de kleine groeit, of in verband met voorgaande zwangerschappen te grote of te kleine baby ;)

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ik vind het wel jammer dat ik ze niet meer krijg. Maar straks zie ik haar in het echt :)

Share This Page