Wie heeft er nog meer last van lage bloeddruk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Orchidee26, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb al 4 dagen hoofdpijn en daarom heb ik naar ziekenhuis gebelt om mijn bloeddruk te laten meten omdat ik bij de eerste kindje was ingeleid i.v.m hoge bloeddruk.

In het ziekenhuis hebben ze mijn bloeddruk gemeten en het was aan de lage kant, ze zeiden dat het geen kwaad kan als het maar niet aan de hoge kant is...

Dus ze hebben mijn urine ook niet gecontroleerd en geen bloed afgenomen omdat mijn bloeddruk heel laag was en verder niets aan konden doen...

Wie heeft er nog meer last van erg lage bloeddruk de klachten die ik heb zijn: continu hoofdpijn, zwaar gevoel op mijn ogen, vermoeidheid, bijna geen trek in eten...

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn bloeddruk is ook laag (zo rond de 90/55) en ik heb eigenlijk bijna geen klachten. Mijn hartslag schiet soms ineens omhoog en ik heb 't vaak wat benauwd en duizelig, maar ik zorg telkens voor zoutige koekjes en dropjes. Ook drinken helpt goed.
    Heb wel minder energie dan normaal, maar niet zo erg dat het storend is.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een lage bloeddruk gehad, en nu weer. Het ligt meestal rond 90/45. En ja, ik heb er last van, duizelig, moe, weinig energie, maar ik probeer het gewoon te negeren.
    Doe mijn gewone dingen, ga naar mijn werk, verzorg mijn dochter, doe leuke dingen. Gewoon doorgaan, dan wordt het ook makkelijker. Dit is mijn ervaring

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Vorige zwangerschap last van gehad en het zakt nu ook steeds.

Mijn tip:

Neem altijd een pakje dextro mee in je tas. Als je je niet goed voelt neem je 2 van die tabletten en dan gaat het al gauw de goede kant op.
    (ik viel zelfs flauw terwijl ik in bed lag en in het ziekenhuis hebben ze toen dextro geadviseerd)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook eentje. En bij mijn 2e is het ook erger dan de 1e..
    Laagste was 80/60. En gisteren 110/65. Maar je kunt je wel wat beroerd voelen. Probeer wat actief te zijn, genoeg te drinken, dextrootjes/dropjes als je even een bui voelt..

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik ook 100/50 inderdaad wat dropjes en cup a soup als je je flauw voelt worden. Kreeg ook niet echt advies mee. Vervelend he!

7. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    hier ook lage bloeddruk. 90/55
    volgens mijn VK is dat voor hun goed! Heb zelf af en toe ook hoofdpijn, maar komt het wel daardoor?

8. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik ben gisteren naar gynecoloog gegaan ik moest bloed laten prikken mischien dat ik van bloedarmoede last had.

En daarom ook de hoofdpijn van kan komen.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb ook last van een lage bloeddruk (90/50) en mijn Hb is aan de lage kant. Bij mijn vorige zwangerschap was mijn bloeddruk wat beter maar het Hb juist weer te laag. Ik heb veel last (gehad) van duizeligheid, ineens heel warm krijgen, neiging tot flauwvallen enz. Maar geen hoofdpijn (iig niet meer dan anders). Je kunt om je ijzergehalte wat op te krikken Floradix gebruiken. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist (let op, tis ontzettend smerig..).

10. Blays

Blays Niet meer actief

Ik ook, met 8 weken was het 96/64 en vandaag 80/44
    Ook veel last van hoofdpijn en soms duizelingen.

Heb ook geen advies meegekregen, heel vervelend.
    Neem inderdaad eens wat bouillon of cup a soup, of wat dropjes.

Ze zeggen wel liever een lage bloeddruk dan hoge bloeddruk te hebben.

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    IK ben steeds zo moe en futloos. Dus ik dacht idd ook misschien mijn HB te laag. maar die was goed.
    maar bleek mijn bloeddruk laag te zijn ( 90/55 dacht ik) dus mn vk zei gelijk dat het daaraan lag.
    Ze gaf als tip mee: de rust nemen en idd cupasoup eten. Maar ja ik vind soep nu net echt helemaal niet lekker!!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Iets zoutigs mag ook hoor, dus bv van die hartige sultana's, of gezouten nootjes, dat soort dingen. Hoeft niet per se soep te zijn ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Veel drinken, en af en toe wat zoutigs kan ook helpen.
    Maar ook zoethoutthee of drop - die worden sterk afgeraden voor vrouwen met hoge bloeddruk, maar bij lage bloeddruk kun je er wel baat bij hebben. Niet overdrijven natuurlijk, qua hoeveelheden.

Verder niet lang blijven staan (vooral niet in warme ruimtes), en niet snel opstaan.
    't Is voor jou vervelend, maar voor je baby (en voor jouw gezondheid trouwens ook) is het prima als jij een lage bloeddruk hebt.

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Drinken probeer ik inderdaad heel veel. Probeer iig iedere dag een liter water naar binnen te werken en dan nog mn melk, sap en koffie.
    Heb ook echt een hele droge huid! heb ik normaal al van mijzelf maar nu is het alleen maar erger!

Ja dat is wel fijn: ik mag gewoon drop eten hihi :D

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn leven al last van een lage bloeddruk. Nu met de zwangerschap nog wat erger, maar de klachten die jij noemt herken ik niet. Hoort dat er wel bij? Is het niet iets anders??

Enkel af en toe wat licht in mijn hoofd en trillerig alsof mijn energie op is.

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zie nu dat je bent geprikt op bloedarmoede.. wat was de uitslag?

17. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hier ook lage bloeddruk tussen 96/55 en max 110/61.

Ik heb er niet altijd last van, probeer ook alles gewoon te doen, maar moet wel opletten met snel opstaan en bukken. Lag woensdag in de supermarkt om. En de week daarvoor in de Ikea kon mijn vriend me nog net overeind houden.

Ik ga op advies van Gyn wat wat rustiger aan doen met werk. (niet alleen door lage bloeddruk overigens.)

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn bloeddruk is normaal ook laag (100/60), maar niet zo veel last van gelukkig. De combinatie met een laag HB is dan wel weer vervelend. Af en toe wat duizelig ofzo.

Ik had vorige week wat last van hoofdpijn en misselijkheid en toen was mijn bloeddruk juist hoger dan normaal (115/75), dus ik heb meer last van als het hoger wordt dan wanneer het zo laag is.

19. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook een lage bloeddruk (bovendruk heb ik geen idee), onderdruk was eerst bij controle 50 en 4 weken erna zelfs maar 40! Ik gebruik ook floardix, maar vind het niet vies ofzo. Valt wel mee. Verder wel erg futloos en passief, maar ben sowieso van mijzelf al een luilak. Ook als ik op mijn rug op bed lig, zijn mijn ogen wat zwarig.

Deel Deze Pagina