Hallo dames, Wanneer is het genoeg met werken? Ik ben momenteel 29 weken zwanger van kindje 2, en werk parttime. Ik heb operatie's gehad aan beide heupen ivm het uit de kom schieten ervan en 2 keer geopereerd aan een hernia. Nu merk ik de laatste tijd dat het lopen steeds meer pijn gaat veroorzaken aan heupen, rug en bandenpijn maar wil me eigenlijk niet laten hangen en gewoon doorgaan totaan mijn verlof over 7 weken. Ik heb een hoge pijngrens maar ben bang dat ik ver over de grens heen ga, heb al gesprek met huisarts gehad en die vertelde me dat ik naar de bedrijfsarts moet gaan. Wanneer hebben jullie zoiets gehad van: ik stop met werken? Groetjes Chris
Dat geef je zelf aan natuurlijk. Hangt wellicht ook samen met het beroep dat je uitoefent. Een gesprek met de bedrijfsarts geeft duidelijkheid, jullie kunnen namelijk ook samen tot de conclusie komen dat het (aangepast) nog wel even lukt. Ik twijfelde rond 25 weken zwangerschap heel erg of ik het zou redden tot het verlof. Inmiddels 31 weken zwanger en het gaat beter dan ooit, ben dan ook blij dat ik doorgezet heb. Zonder dat ik ook maar enigszins bedoel dat mijn situatie vergelijkbaar is met die van jou hoor. Bedenk je wel dat als je kiest om een stapje terug te doen je verlof officieel over 5 weken begint bij 34 weken zwangerschap. Je hebt dan niet meer de keuze om met 36 weken met verlof te gaan. Heel veel sterkte!
Zodra ik zo'n pijn kreeg dat het mn dagelijkse dingen ging belemmeren. Bij de 1e door gewerkt tot 36 weken. Rugpijn maar verder niet. Nu last van bekken gehad en rug. Ischias die af en toe flink erin schoot en last van bekken. Niet super pijnlijk dat ik niks meer kon. Ik wilde door gaan maar de fysio heeft mij aangeraden met werk te minderen. Ik ben toen met 25 weken al gaan minderen. Werk in de zorg dus ded geen zware clienten meer. Daarna alleen nog op therapeutische basis gewerkt. 3 ochtenden. Fysio heeft me heeeeel duidelijk gemaakt dat ik mn lichaam sloop door maar door te blijven gaan. Met het risico dat ik aan het eind of na de bevalling zoveel pijn heb dat ik niks meer kan. En ik ben eigenwijs toch door gegaan met de 3 ochtende . Nu 5 maanden na de bevalling en merk het nog steeds. Als je dus nu al pij hebt tijdend het lopen dan zou ik eerst eens naar een fysio gaan en sowieso minder gaan werken. Maar zodra je 6 weken voor de uitgerekende datum in de ZW komt, al is het gedeeltelijk, dan moet je met 34 stoppen. Dat is verplicht. Dan mag je dus niet tot 36 weken doorgaan. Sowieso zou ik in jouw geval stoppen met 34 weken.
Dank je Ik werk via de wsw ivm lichamelijke ongemakken dus deel is aangepast alleen al s ochtends met opstaan word het me al slecht wat ook de hele dag aanhoudt. 6 uur opstaan, mezelf, zoon en hond verzorgen, zoontje naar school brengen en meteen werken..na 2 uur werk val ik echt bijna in slaap. Zittend werk doe ik al alleen door langer dan 10 min zitten zak ik door de grond van de pijn aan de rug..zit ook niet echt op een kont maar op bot en dat voel je. Werk al met al maar 4 uur per dag maar soms zijn het 4 uur te lang en om iedere dag paracetamol te pakken gaat me te ver en doe ik kleine mup ook niet aan. Dus hopen dat ik morgen telefoon krijg van de bedrijfsarts kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Zal hopelijk morgen telefoon krijgen van mijn coach
Nee als je pijnstillers nodig hebt dan is dit niet de oplossing Hoop dat je snel met de bedrijfsarts kunt overleggen en tot een keus komt die voor jou goed voelt. Nogmaals heel veel sterkte!
Naar je lichaam luisteren en vooral denken aan jezelf en de baby. Hier is het fysisch niet zo'n probleem (voorlopig) maar wel mentaal, ik kan me minder goed concentreren, ben snel afgeleid, ben emotioneler en kan het allemaal minder goed dragen. Ik ga proberen doorzetten tot eind januari, dan ben ik 37,5 weken. Maar als het me eerder te zwaar valt, dan stop ik eerder, het deert me niet wat mijn werkgever of collega's denken. Zou niet willen dat de baby eerder komt of prematuur geboren wordt door stress of spanning dus vooral je gevoel volgen en doen waar je je 't beste bij voelt.