Ik zal er volgende week een ondergaan mits kindje dan nog steeds leeft. Vind het wel spannend. In UMC geven ze aan dat je gewoon aan het werk kunt maar beter even geen zware fysieke arbeid kunt verrichten. Rust nemen op de bank hoeft dus net. Wat is jullie ervaring?
Ik heb er ook eentje gehad rond die periode. Goed gegaan, ook gewoon de dag doorlopen...........zoals anders. Succes en sterkte !
Ik heb de vlokkkentest gehad bij 13 weken precies. Bij mij gaven ze aan dat ik wel een dag echt rustig aan moest doen. Geen bedrust, maar toch wel heel veel op de bank. Ik had de test om 09.00 in de ochtend, dus die dag zelf heb ik bijna alleen maar op de bank gezeten/gelegen en me laten vertroetelen De dag erna weer wat actiever gedaan, maar nog niet gaan werken. Dat ben ik op dag 3 weer gaan doen. Bij mij gaven ze aan dat als je te druk ging doen op de eerste dag, dat je toch wel wat meer risico liep op bloedingen en zelfs een miskraam.. het zal wel loslopen maar ik wilde het risico niet lopen.
Geen ervaring, maar wil je wel succes wensen .. Maar waarom maak je de opmerking"als het kindje dan nog leeft" ???? Hebben ze al een afwijking gezien op de echo dan (behalve verdikte nekplooi wellicht)?
Dank jullie wel voor de reacties! Het gaat om een test via de buikwand overigens.. Kas op mk is slechts twee op de duizend!
Bunchy, bij mij was ie ook via de buikwand. Ik had ook die 1 op 2000 kans gehoord, maar moest toch rustig aan doen. Vreemd dat het zo verschilt per ziekenhuis! Succes!! En hpelijk gaat alles goed!!
Ik heb vlokkentest vaginaal gehad. Verschilt per ziekenhuis. Ik moest 1 dag rustig aan, en wilde ook niets liever want emotioneel vond ik het allemaal heel erg zwaar...Eerst 3 dagen in spanning naar de vlokkentest toe, toen nog 5 dagen wachten op de uitslag... wat een emoties. Ik heb de dag zelf lekker op bed gelegen, boek gelezen en wat geslapen. Mijn jongens heb ik zeker 3 dagen niet getild en weinig trap gelopen...ik heb de dag erna ook niet gewerkt...Stilzitten kan daar niet namelijk....zit ook niet in mijn karakter, dus die 2 dagen rust was uniek voor mij, maar ik durfde het risico niet aan. Ik heb van kansen 1 op 200 / 1 op 300 gehoord.....misschien is het via de buikwand minder risicovol... Doe wat goed voelt. Dus niet direct vanalles doen omdat het "kan"" ...maar laat ook je gevoelens en emoties en vermoeidheid toe en neem gewoon even wat rust..... succes iig....