6 weken zwanger en bang om te vrijen.Kan dit/is dit safe?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niva, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hallo allemaal,
    Nou heb t halve forum afgestruind (en dat is nogal wat) maar ik kom deze vraag niet tegen, dus probeer ik toch maar op deze manier wat info in te winnen...Deze vraag zal ik nog niet meteen bij de eerste intake aan de VK durven vragen, dus bij deze effe aan jullie:

Ik heb wel de behoefte, en mijn vriend ook, om te vrijen en sex te hebben (mits heel voorzichtig uiteraard) maar eigenlijk ben ik als de dood dat er iets kan gebeuren met de foetus/beebie. Ik ben nog maar in de 7e week en alles is nog zó kwetsbaar lijkt mij..Weten jullie hier meer vanaf? herkent iemand dit?

alvast bedankt voor de antwoorden..

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

Wat ik erover gelezen heb in boeken en tijdschriften etc. kan vrijen echt geen kwaad omdat je kindje veilig opgeborgen zit in de baarmoeder en de baarmoedermond afgesloten is door een slijmprop. Het enige is dat je minder zin zou kunnen hebben, maar dat hoeft dus niet.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes,

Sijke

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Er kan niks gebeuren hoor! Ook ik was (te) bang de eerste weken, daarna was de zin weg :( . Gelukkig durven we nu weer vol overgave te vrijen! :oops: Maar t kan echt geen last, zolang je niet abnormaal doet..

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hmm..ik dacht zoiets zelf ook gehoord te hebben, mensen roepen al snel "aaaag dat kan geen kwaad"maar eigenlijk ben ik er gewoon echt heel erg bang voor...Abnormaal doen heb ik helemeaaal geenm bejoefte aan haha, nee het gaat vooral om de intimiteit enzo..Moet zeggen dat ik wel zin heb maar het a) beangstigend vind en b) ook wel een beetje raar vindt...(vergelijkbaar met vrijen in de kamer waar de kat of hond je aan zit te kijken, dat is ook onprettig..soort schaamte ofzo?)

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, daar hebben idd meer mensen last van. Als je je er niet lekker bij voelt, moeten jullie t gewoon nog niet doen. Misschien is t ff wennen..

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik had in de eerste weken ook een soort angst, dat het misschien niet goed zou aflopen. Naarmate ik gelezen heb dat het geen kwaad kan, wilde manlief minder. Hij vond het raar sex met een zwangere vrouw.

;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hij mocht van mij de eerste 12 weken niet zo diep, :oops:

Zo hebben wij het gedaan, ;)

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He,

Herkenbaar hoor, ook ik heb angst gehad.
    Maar toch ook weer gewoon voorzichtig geprobeerd.

Was deze week bij HA en die begon er zelf over.
    Kan totaal geen kwaad, vruchtje heeft daar helemaal geen last van.
    Je kan alleen wat pijn voelen als hij heel diep zou gaan en tegen je baarmoedermond aankomt, dat is dan alleen niet prettig. (volgens HA)

Dus lekker aan de klus hoor meis.

Groetjes Monique

9. Niet meer actief

Ik had geen angst en we deden in het begin ook helemaal niet rustig aan ofzo, juist niet, want mijn behoefte was behoorlijk verhoogd. Kan ook helemaal geen kwaad hoor, kindje zit echt wel goed vast. Op het einde moet je het geloof ik wat voorzichtiger doen, maar dan ook echt op het laatst. Maarja helaas nu in mijn 31ste week en we kunnen het niet veel anders meer als rustig aan :) , het word allemaal ook heel technisch nu, maar ben wel blij dat het nog gebeurd al is het eens per week, het geeft me toch het gevoel dat hij me nog steeds mooi en aantrekkelijk vind ookal ben ik 17 kilo aangekomen ;)

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik had er in het begin ook moeite mee was veels te bang dat het fout zou gaan, maar de kleine kan wel tegen een stootje ;) zei mijn vk dus je kunt gewoon met elkaar vrijen

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik kreeg er moeite mee na de derde maand.....
    vanaf toen hebben we ook gezamelijk besloten om te wachten tot het kindje geboren is... :oops:
    moet zeggen dat het erg moeilijk is maar wij voelen er ons een stuk beter bij!
    en we knuffelen nu veel meer dan voorheen het is net of zijn we daardoor veel dichter naar alkaar toe gegroeid!
    we kunnen ook meer van elkaar verdragen op het gebied van meningsverschillen en dergelijk......

en ik vind het wel een spannend idee want als straks het kindje geboren is dan doe je het als het ware weer voor het eerst......
    vind het erg leuk om daar nu al lekker over te fantaseren...

maar ik heb het over all the way he.......
    verder doen we wel gewoon hoor alleen niet "het"zeg maar haha :oops:

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ivm bloedingen en voor-laagliggende placenta mocht ik na 20 weken geen gemeenschap meer hebben, kheb vandaag weer een echo gehad en de placenta ligt goed dus het mag weer ;)

13. Niet meer actief

Hoi Dames,

Nou hier zit er eentje.... en ik kreeg een paniek aanval! Huilen alles erbij! Maar mijn vriend is zon schatje! echt........... we hebben zon zin......maar ik durf het ook niet hoor... ik durf het niet door te zetten. wel zielig... maar ja dan help ik hem maar anders ;)

Groetjes.
    Onze wonder

14. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou ik ben er helemaal niet bang voor.
    Moet er ook niet aan denken zo in eens geen sex meer te hebben en volgens de artsen mag je gewoon sex hebben mits als er bijzonderheden zijn.

Maar goed angst is natuurlijk als je er last van heb een grote drempel dat je tegen houdt natuurlijk!

Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde!

Groetjes Anna.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben er ook nooit bang voor geweest... als het mis moet gaan gebeurt dat toch wel, vrijen heeft daan geen invloed op. Nu lukt het niet meer echt door de bandenpijn. Zolang je niet uitdrukkelijk te horen rkijgt dat het nieer meer mag, mag je gewoon vrijen tot het laatste. Alleen als de vliezen zijn gebroken niet meer.

Deel Deze Pagina