Dochter mee naar termijnecho

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jackie87, 1 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hallo,
    Morgen heb ik mijn termijnecho. Toen ik de afspraak maakte vroeg ik of mijn dochter (4 jaar) mee mocht. Dat was prima.
    Het zullen de zenuwen wel zijn, maar nu twijfel ik opeens. Wat nou als de echo niet goed is? Dan zit zij erbij...
    Ze heeft er wel heel veel zin in. Nog meer mama's die een ouder kindje mee hebben genomen? Of is het niet zo'n slim idee :oops:

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik heb haar naar alle echo's meegenomen maar nogal wat leeftijdsverschil. zij is nog een stuk jonger. een 4 jarige begrijpt het beter maar als ze graag mee wilt waarom niet. eventueel ook je man een opa of oma of vriendin meenemen? die even je dochter in de gaten kan houden.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het ligt er misschien aan hoe je het zelf zou ervaren mocht de echo niet goed zijn?
    Kinderen zijn best flexibel. Als je vertelt dat jullie gaan kijken of er al een babietje in de buik van mama groeit dan kun je daarna invullen of dat zo is of niet. En op zich is verdriet hebben als het niet zo is niet zo erg. Het gaat er alleen om of je het zelf prettig vindt op die manier mocht het niet zo zijn.
    En even aan je termijn gedacht of het een uitwendige of inwendige echo is of je dat wil. Maar dat is ook aan jezelf natuurlijk.

4. kimberley1980

kimberley1980 Niet meer actief

mijn zoon van 11 gaat ook overal mee naar toe. Maar die is ook op een leeftijd dat hij weet hoe fragiel het is. mijn dochter van 4 boeide het niks. die is alleen maar bezig met haar speelgoed

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik wilde het eerst ook maar uiteindelijk steeds niet gedaan. Enerzijds niet omdat ik inderdaad bang was voor slecht nieuws maar ook omdat ik zelf volledig geconcentreerd (en m’n man ook) op de echo wilde zijn en niet met de oudste bezig zijn. Ik heb gehad dat vk hartje wilde luisteren en m’n zoon een driftbui kreeg. Lag ik daar half gestresst haha.

Uiteindelijk wel meegeweest naar pretecho (oma’s ook mee) hij keek 2 seconde en ging toen spelen. Vond het niet interessant.

Doe wat je gevoel ingeeft. Het kan beide!

6. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik vind het een beetje ongepast, het is toch een medische handeling.
    Bij een pretecho was mijn zoon van 6 wel mee, hij vond er niks aan en ging spelen.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Manlief en dochter van 3 jaar gaan mee naar elke echo. Ze vindt het juist hartstikke leuk en verheugd zich er elke keer op om ‘t babytje weer op foto te mogen zien (zoals zij het verwoord). Ik ben medisch en ga in België, waardoor ik best wat echo’s krijg.

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Bij ons in het ziekenhuis mag het zelfs absoluut niet. Je hebt er wel de mogelijkheid een 'fun' echo te doen met je kindje samen. Maar ik heb mijn dochtertje, ook 4, een paar keer meegenomen naar een gewone controle bij de gynaecoloog. Heeft ze toch haar zusje op echo's gezien.
    Het lijkt me ook fijn dat je geconcentreerd bezig kunt zijn met de termijn echo zonder je dochtertje..
    Succes straks!

9. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Mijn dochter van 8,5 wel meegenomen naar de termijnecho, totaal geen spijt van gehad want ze vond het super bijzonder om haar broertje of zusje te zien.
    Straks met de geslachtsbepaling gaat ze ook weer mee evenals de 20 weken echo, wil d'r met zoveel mogelijk dingen betrekken

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Wij hadden bij de eerste cq termijnecho geen keuze. Niemand wist het toen nog. Wel waren wij toen met zijn 3en (papa was ook mee). Onze zoon was kalendermatig (of hoe zeg je dat?) nog maar 2.2 jr, dus veel aandacht heeft hij niet aan het echobeeld besteed. De keren daarna ging ik alleen en was onze zoon bij opa en oma.

11. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Wij hebben onze dochters allebei meegenomen naar de termijnecho (4 en 6 jaar).
    We hadden daarvoor al 2 echo's gehad, dus ik had er wel vertrouwen in dat het een goede echo zou zijn.

Jackie87 vindt dit leuk.
  12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Eerste echo was de hele fam (man, dochter van 4 en zoon van 2) gezellig mee, omdat we geen oppas hadden. Toen bleek dat ik een inwendige echo moest, heeft mijn man met de kids even op de gang gewacht. Dat vond ik toch een beetje 'gek' ofzo :)
    Met de 20-weken-echo mag je bij ons in het MKC geen kinderen meenemen, dus toen waren we met z'n tweetjes.
    Nu gaan ze toevallig morgen allebei weer een keertje mee voor controle. Ik denk dat dochter het heel leuk vindt, ze leeft zo mee en vraagt iedere dag hoe groot de baby is. Ik heb de groei-echo met 28 weken ook expres gepland buiten schooltijd, zodat ze meekan.

Flower2012 en Jackie87 vinden dit leuk.
  13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal!
    Ze is meegegaan en vond het su-per leuk:D
    Alles is ook goed met de baby, dus ik ga met een gerust hart het tweede semester in.

Ukkie1, Linie, Oceanna en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja dat snap ik inderdaad. Daarom had ik het ook gevraagd toen ik de afspraak maakte. Al ben ik niet medisch, dus ga niet in het ziekenhuis. Weet niet of dat een verschil maakt.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mocht het gewoon, in die kamer was ook een speelhoekje, dus echt op broertjes/zusjes ingericht ook. Ik heb meerdere medische echo’s gehad en dochter was er eigenlijk altijd bij. Mijn man ook, we hadden afgesproken dat als er iets mis zou zijn en dochter zou niet rustig zitten te spelen, dan zou man met haar even naar buiten gaan zodat ik goed kon luisteren naar wat er was etc.
    Maar ik weet dat bij mij een klap van slecht nieuws altijd pas komt als ik alleen ben in mijn eigen omgeving, dus bv ‘s avonds thuis op de bank. Dat durfde ik dus qua emoties voor de oudste ook wel aan.

16. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat fijn dat alles goed was! En dat je dochter het leuk vond natuurlijk:)

Toch wel gek dat het overal zo anders is. Ook al ben je niet medisch dan krijg je hier altijd de termijnecho, 20 weken echo en groeiecho's in een speciaal echocentrum in het ziekenhuis. Dan mogen kinderen dus niet mee. Laatst had iemand dat toch gedaan en kon de vader ook niet mee naar binnen omdat het zoontje gewoon echt niet mee mocht. Ze zijn dan dus wel echt streng. Maar bij de gewone controles bij de vk of gyn kan het natuurlijk wel gewoon.

Geniet ervan samen!!

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat is wel heel streng!
    De 20 weken echo mag hier ook niet. Dat snap ik wel, dat zou ik ook niet willen.
    Dankjewel!:)

Deel Deze Pagina