Hoi allemaal, kennen jullie dat, je weet dat je net zwanger bent (van de 1e ) maar je voelt je zog zo onzeker, elke keer de neiging om te testen, jezelf afvragen of alles wel goed is met het vruchtje, bang dat het mis is of mis gaat omdat je stomweg geen bevestiging hebt of dag het geval is, bang zijn voor een bbz, ik ben nu 5+4 week en de 20e eerste echo, zwanger door middel van iui, eerste ronde meteen raak. Nu voel ik elke keer steekjes links (lijkt waar de eierstok zit) ik herken deze kraampjes, want dit voelde ik ook toen ik aan de Clomid zat en pregnyl gespoten had. Maak me zorgen.. Hoe gaan jullie om met deze onzekerheden?
Ik denk dat alle meiden die onzekerheid kennen. Je wilt graag en als het eindelijk zover is dan hoop je dat het mag blijven. Ik heb niet echt tips om je te helpen hier overheen te komen want het moment waarop je vertrouwd is voor iedereen verschillend. Ik had een vroege echo vanwege een miskraam de ronde ervoor. Na die echo voelde ik me goed en begon ik wat kleine dingetjes te voelen. Dan een dag weer niks gevoeld en meteen onzeker tot de volgende echo. Daar weer alles goed en toch na de echo weer snel onzeker. Pas na de termijnecho een beetje meer zeker maar ook niet 100%. Ik denk dat ik pas echt opgelucht was bij de 20 weken echo. Maar het is achteraf zo jammer dat ik niet volop heb genoten van de eerste maanden. Het is echt een wonder om zwanger te raken en daar moet je echt van genieten
Hier ook last van meid... ik probeer het los te laten maar soms is dat wel lastig. Dan heb je een dag bijna geen klachten en word je weer onzeker. Zou fijn zijn als we even iedere dag konden kijken hoe het met de kleine uk gaat he.. Hoop dat je toch een beetje kunt genieten!
Allereerst gefeliciteerd Franboosje! Hier precies hetzelfde.. ik ben nu 5 weken en 4 dagen. Allereerste zwangerschap, na in totaal 5 jaar. 22 juni pas de eerste echo. Heb er nog geen nachtmerries van, maar voel me ook het ene moment onzeker en het andere moment kan ik toch een klein beetje genieten. Bij mij speelt het ook wel door mn hoofd.. het zal straks toch geen bbz zijn? Of, klopt het hartje straks wel? Maar ik probeer er niet teveel aan te denken. Maar het is allemaal heel erg spannend. Het voelt zo onwerkelijk na zo'n lange tijd, dan ben ik soms bang dat het ons weer wordt afgenomen.. En toch, je kunt alleen maar afwachten en toch een beetje proberen te genieten. Hier last van zere borsten en een beetje een zeurende onderbuik/opgeblazen gevoel (ik denk deels mn darmen die wat opgeblazen zijn, gevoel alsof er veel lucht zit) en steekjes soms ook, sommigen lijken wat op ovulatiepijn. Succes!
Het is heel herkenbaar. Ik ben 3 keer 'gewoon' spontaan zwanger geraakt, maar toch bij alledrie de zwangerschappen heb ik me regelmatig onzeker gevoeld in de eerste weken. De steekjes aan de eierstokken is normaal. Ik heb het rond m'n menstruatie ook, maar ook in mn zwangerschappen gehad. Bij m'n tweede en derde had ik ook vrij veel menstruatie-achtige krampen de eerste weken. Toch allemaal goed gegaan. Ze rennen, lopen en kruipen hier lekker rond Probeer echt te genieten van je zwangerschap. Ga lekker rondsnuffelen tussen babykleertjes. Ga je orienteren op een babykamertje of snuffel naar leuke spulletjes op marktplaats. Dat leidt af en ontspant.
We hebben een erg turbulente dag gehad, ik werd vanmorgen wakker met een gevoel dat het niet goed was.. Heb een test gedaan, streep was erg licht, ben naar de fertiliteit en ziekenhuis geweest voor bloedtest, en zojuist de bevestiging gekregen dat het niet goed is.. Ik moet afwachten tot de miskraam komt... 😭