baby is heel stilletjes.??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joycje, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Help help help,

Ik probeerde net de vk praktijk te bellen om te vragen of ik me zorgen moet maken. Maar die zijn niet telefonisch te bereiken. Dus zet ik het hier maar even neer in de hoop dat jullie iets geruststellends kunnen zeggen.

Sinds de afgelopen week is de baby zo rustig in mijn buik. Voel hem/haar maar heel weinig. Eerder stampte ie me beurs nu is het stil.

Gisteren even zitten duwen en friemelen en toen voelde ik 'm eventjes... En s avonds op bed heel even maar verder eigenlijk niet meer.

Is dit normaal met bijna 34 weken? Dat ze gewoon slapen en rustig zijn? Of zou er iets zijn?

Alvast bedankt!.

2. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Het kan normaal zijn hoor dat ze wat stiller worden, er is natuurlijk ook wat minder ruimte bij 34 weken. Was bij mij ook zo..

Volgens mij moet je je baby toch wel een keer of 8 per dag voelen bewegen. Ik weet niet of je daar al opgelet hebt de afgelopen dagen.

Als je twijfelt, gewoon de verloskundige (blijven) bellen. Beter 1 keer te veel dan te weinig.

3. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze (gedeeltelijk) ingedaald zijn, hebben ze een stuk minder ruimte om te bewegen, en dat is te merken!
    Daarnaast kunnen ze zomaar ineens een dag stil zijn, na een groeispurt oid. Gebeurt hier ook wel, en dan heb ik ook een dag dat ik me zorgen maak.

Al met al klinkt je verhaal best normaal, maar bel straks toch nog maar even. Zijn ze voor :)

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik zou sowieso even blijven bellen om voor de zekerheid bv het hartje te laten beluisteren.

Maar ik had dat ook rond deze periode. Maakte me zo'n zorgen, zo'n 3 dagen was de baby erg rustig maar daarna bewoog ie weer als vanouds. Maar het waren 3 zenuwslopende dagen.

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Haha thanks.. Jullie zijn de best. Daar word ik weer iets kalmer van. Ik ben dinsdag nog naar vk geweest en alles was goed. En hartje deed het ook goed.. dus ik kijk gewoon nog even aan vandaag anders kan ik altijd voor vijf uur nog even bellen!.

6. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Heb het pasgeleden ook gehad en toen kwamen ze wel even langs om naar het hartje te luisteren, alles was goed en de dag erna bewoog het weer vollop

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    als je het niet vertrouwd altijd bellen hoor! de vk zei toen tegen mij toen ik 28 weken zwanger was: je baby is nu levensvatbaar dus als je het niet vertrouwd dan altijd bellen want soms is de baby beter af uit dan in de buik

mijn baby is ook al een stuk ingedaald maar dat weerhoudt hem er niet van om steeds met zijn kont omhoog te komen en steeds met iets (voelts als balletje) in me rechterzij op en neer te gaan

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien een gekke tip als je verloskundige niet kan berijken bel even je huisarts die kan ook even luisteren misschien mag je even snel langs komen tijdens het spreek uur, Als is het maar om je even gerust te stellen.. en anders bljven bellen naar die vloskunidge,
    Ik loop zelf in het ziekenhuis een telf naar verloskamers en ik mag langs komen dat is miss weer het voor deel van bij de gyn lopen,

Maar als je ze niet te pakken krijgt bel je ha en die kan ook even luisteren ,

Groetjes en heel veel sterkte

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Gewoon blijven bellen als je het niet vertrouwd!! Beter een keer te veel dna te weinig! Nuis je kleintje natuurlijk al wel groot en heeft het wat minder ruimte maar bewegen hoord het altijd te blijven doen. Het zijn dan wel geen schopjes meer maar een elleboog of knietje dat voorbij komt schuiven moet natuurlijk wel.

10. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Gelukkig doet de mini het weer regelmatig.. Misschien dat ik ook net wat meer ontspan dan en dat ik het wat meer voel.. In ieder geval ben ik weer rustig!.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik had het afgelopen weken ook, was de baby 2 weken echt heel rustig, nadat ik op het punt stond degyn te gaan bellen begon ie te schoppen, draaien, woelen en rappen...

Maar het spoednummer van je vk kun je er ook voor bellen hoor, ze kunnen je dan geruststellen...

Deel Deze Pagina