Vraag over voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lynn77, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Immie en Mirjam

Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben, en heb nu twee vragen m.b.t. voeding:

1. Ik koop vaak noten en gedroogde vruchten bij de kaasboer. Nou verkopen ze daar ook veel rauwmelkse kazen, moet ik nou bezorgd zijn dat de listeria bacterie mogelijk ook op de andere producten komt die ze daar verkopen? De kazen worden namelijk allemaal op dezelfde plank gesneden, en als je dus iets anders koopt, zetten ze de producten ook vaak op die plank. Is het veilig om daar producten te blijven kopen?

2. Ik hoorde hier op het forum ineens dat je geen honing zou mogen, vanwege evt. botulisme die in honing zou voorkomen? Ik heb echt nog nooit gehoord dat je geen honing mag in de zwangerschap. Ik eet dagelijks honing, ik gebruik nml. geen gewone suiker.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lynn77,

je mag in je zwangerschap geurst honing eten, maar gewoon in normale (kleine) hoeveelheden.
    En de kans is wel heel klein dat, mócht er listeria in hun rauwe kazen zitten die dan op de plank beland en daarna ook nog op jouw producten. Dan is de kans ook nog eens heel klein dat het bij jouw kleintje komt. Dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken, maar wil je echt het zekere voor het onzekere, kun je vragen of ze jouw kaas op een andere plank kunnen snijden.

Groetjes Brigitte

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dankje Brigitte,
    ik eet dagelijks ongeveer 2 eetlepels honing, en mijn mueslireep is er ook mee gezoet(eet er 2 per dag) is dat dan een normale hoeveelheid?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lynn,

dat is een normale hoeveelheid.

Mirjam

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid