mate van menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dunja12, Mar 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dunja12

dunja12 Lid

Jan 23, 2009
    29
    0
    0
    Hallo verloskundigen,

ik loop al een tijdje met deze vraag....maar ik wil niet steeds berichtjes plaatsen. Ik heb het al eens eerder over mijn menstruatie gehad, maar ik las in jullie stukje over ontpillen dat je pas weer van een menstruatie kunt spreken bij min. twee dagen helder bloedverlies.
    Nu heb ik na vanaf juni 2008 van de pil af te zijn alleen nog maar bruin verloren en donkere vlokjes zeg maar (kleine stolseltjes)
    betekent dit dat ik nog steeds aan het ontpillen ben of is dit mijn menstruatie gewoon?
    Ik las hier ergens over medicijnen voor het opwekken van de menstruatie, moet ik daar mischien iets mee gaan doen?
    Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen....
    Alvast bedankt!

Groet, Dunja

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi dunja,

En hoeveel dagen houd het aan? Indien het niet langer dan 2 dagen is en alleen maar bruin En je hebt een kinder wens, dan is het raadzaam eens met je huisarts te overleggen.

Imke

3. dunja12

dunja12 Lid

Jan 23, 2009
    29
    0
    0
    Hai Imke,

Allereerst bedankt voor je reactie.
    Het houd wel een dag of 4 á 5 aan. Dus dat is dan wel goed denk ik....maar bij een menstruatie hoort voor mijn gevoel bloed en dat blijft achterwege. Wel zit er af entoe dan ook wat bruin/ rood gekleurd vloeibaar bij een plasje, maar veel is het zeker niet en aangezien we dus echt een kinderwens hebben baart me dit zorgen.
    Ik was onder behandeling bij een gyn. ivm. met een pap 3 b een twee jaar terug en bij mijn laatste uitstrijkje heeft ze gekeken naar mijn baarmoederslijmvlies...ze zei dat dit erg dun was, maar toen was ik echt nog maar net met de pil gestopt en nog niet echt bezig met zwanger worden....dus ik heb toen ook niet gevraagd of dit dunne baarmoederslijmvlies consequenties kon hebben voor een zwangerschap en nu spookt het voortdurend door mijn hoofd.

Heel verhaal maar ik hoop dat ik zo iets specifieker ben geweest. En of je vind of ik stappen moet ondernemen of nog even moet wachten.

Groet, Dunja

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dunja,

ik denk dat het toch wel een goed idee is om eens met de HA te bespreken wat de opties zijn voor jou. Je bent vanaf juni 08 gestopt met de pil en dan zou het ontpillen wel klaar moeten zijn. Dit is dus waarschijnlijk jouw cyclus. Hiermee kun je in principe ook gewoon zwanger worden. Maar omdat je al eens gezien bent door de gyn, ook al was het voor een pappIII, en er wel iets van je baarmoederslijmvlies gezegd is, dan is het wellicht toch wel een idee om advies in te winnen. Allereerst bij je HA. Dan heb je gewoon een idee of er al iets te doen is voor je of dat je nog mag afwachten.

Groetjes Brigitte

5. dunja12

dunja12 Lid

Jan 23, 2009
    29
    0
    0
    hallo Brigitte,

Dank je voor je antwoord. Ik ga er wat mee doen!

Groet, Dunja

Share This Page