Hoe zit dit nou met je contract. Ik werk nu al even voor dit bedrijf en ik sta samen met mijn baas in de winkel. We werken 5 dagen in de week samen dus mijn zwangerschap was al snel opgemerkt helaas. Nu blijkt dat hij 1 november 2013 mijn contract niet wil verlengen.. Terwijl hij zelf net een 4de kindje heeft gekregen en ik daardoor vaak alleen in de winkel sta. Kan hij mij dit maken? Zal ik echt met een zwangere pens allerlei bedrijven af moeten lopen om weer werk te vinden? In deze tijd is dat namelijk al verdomd lastig ookal heb je geen kinderen of je nou zwanger ben of niet! Hoe hebben jullie dit aangepakt.. ? GR,
Als je contract op die datum afloopt heb je, cru gezegd, geen poot om op te staan. Of je nou zwanger bent of niet, dat mag gewoon. Je mag dus weer, zwanger en wel, gaan solliciteren... Misschien heb je recht op een WW uitkering? Dan zit je in elk geval niet zonder geld.
Nee, bij een tijdelijke aanstelling geldt dat je contract afloopt op de vastgestelde datum, opzegging is niet vereist en de werkgever is niet verplicht om je contract te verlengen.