Beweeg ik voldoende?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is 2 uur per dag wandelen genoeg voor een 32 weken zwangere vrouw of moet ik het nog even opvoeren?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

dat is meer dan genoeg hoor, ik werkte toen nog maar met 34 weken niet meerven sommige dagen bewoog ik helemaal niks, tjah voor drinken te pakken en naar de snoepkast :p

3. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    hahaha herkenbaar sydneys!!! en ik ben nog niet eens zo ver :p

Loop 1 a 2 keer per dag met de hond, en daar heb ik al last van...
    Goed dat je nog 2 uur kunt wandelen! als jij zelf denkt meer aan te kunnen, moet je dat gewoon doen.
    Luister goed naar je lichaam, zodra je merkt dat meer wandelen, je fysiek opbreekt moet je het niet doen!!!

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, omdat ik voor de zwangerschap veel meer bewoog, maar nu doe ik bv geen buikspieroefeningen meer, ik wou af en toe nog tenissen op de Wii maar kreeg daar zoveel gezeur over van mensen dat het slecht voor het kindje zal zijn etc etc

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Volgens mij heb ik nooit zoveel gelopen in de zwangerschap! haha.

6. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Waarom is beweging eigenlijk zo belangrijk tijdens je zwangerschap?

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    ^ Omdat alles tegenwoordig SLECHT is en je moet toch IETS in je leven goed doen :D

Nu even zonder gekheid: voor je gezondheid? Bekken? Om in conditie te blijven? Om je goed te voelen? (ik voel me namelijk niet super als ik een hele dag alleen maar gezeten heb :D)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wandelen is inderdaad goed voor je bekken maar luister goed naar je lichaam en rust voldoende. Zeker als je last krijgt van je bekken dan heb je rust nodig

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nou ik beweeg amper, sport niet...en zit de hele dag op mijn krent om te werken hhaha... en dan stap ik vervolgens in mijn auto om weer naar huis te gaan of wat dan ook...tsja is lullig om die 100 km te gaan wandelen naar huis heen en terug hahaha... vind die 2 uur wandelen al bikkel!

Ik weet niet eens waar ik die tijd vandaan moet halen whoehaha... maar moet van mijn man wel hoor! Dus binnenkort zal ik wel 'het goede' gaan presteren...benieuwd hoe lang dat gaat duren hehe...

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt en goed (én eerlijk!!) naar jezelf luisteren. Als het niet gaat ook prima en als je te lang moet herstellen ben je tever gegaan.

Waarom zou je niet kunnen tennissen op de Wii? Juist handig dat je geen bal in je buik kan krijgen :D Ik zou denk ik snel mijn banden voelen, maar dat merk je snel genoeg.

Mijn fysio zei dat 20 minuten rustig wandelen, drie keer per dag, trouwens meer doet dan één keer een lange rit, omdat je je lichaam dan vaker uitdaagt, maar ook voldoende hersteltijd geeft. Misschien heb je daar nog wat aan :)

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zo, ik wou dat het mij lukte om zo veel op een dag te bewegen. Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn.
    Hier ben ik blij als ik aan 15 min fietsen toe kom

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Lekker toch als je dat kunt volhouden zonder klachten? Het is in ieder geval zeker niet slecht voor baby, je moet alleen jezelf niet voorbij lopen, zeg maar...

Ik kan door kwaaltjes niet anders dan grootste deel van de dag op de bank liggen ;)...

13. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Zolang je het wandelen vol kunt houden, zou ik zeggen, lekker blijven wandelen. Ik zou het alleen niet te veel gaan forceren, En je zult vast zelf snel genoeg merken wanneer het teveel wordt.

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik loop s avonds met ml met de hond mee... En ben opzich wel vaak bezig in huis...
    Maar ben zowiezo niet van het bewegen hahah.
    Vooral na werk niet, loop ik de hele dag al haha

15. Bri

Bri Niet meer actief

2 uur wandelen is super!
    Dat je dat nog kunt, fijn hoor. Ik hield dat toen niet meer zo heel goed vol, terwijl ik normaal best een goede conditie heb.

16. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hihih... ik heb nooit niet gesport, ook niet tijdens mijn zwangerschap. Deed gewoon waar ik me goed bij voelde en heb me werkelijk nooit afgevraagd of het genoeg was... ;)

Komt allemaal goed meid!

Deel Deze Pagina