Bij onze eerste was ik heel bang dat mijn schoonouders het niet leuk zouden vinden. Ik zei og tegen mijn vriend dat als ze het niet leuk zouden vinden dat ze hun kleinkind dan niet te zien zouden krijgen en dat ik ze dan ook niet meer zou willen zien. Dus wij daarnaar toe en ik helemaal zenuwachtig daar gezeten. Mijn vriend gaf de cadeautjes aan hun. Ze waren super blij voor ons. Voor mij was het zo'n grote opluchting. Voor de rest van de familie was ik niet zenuwachtig om het te zeggen en nu helemaal niet meer...
Hier ook vroeg verteld bij de '3e' zwangerschap, helaas wel een miskraam, maaar was toch fijn ook weer de reacties van mensen... nu met deze zwangerschap ook verteld rond de 9/10 weken en het gaat 'gelukkig' goed gewoon doen waar je je goed bij voelt!
Hoewel ik het van het begin dat ik een positieve test heb wel van de daken kan schreeuwen, hou ik het toch liever wat langer voor me. Tijdens mijn 2e zwangerschap, die eindigde in een miskraam, wisten wel wat meer mensen het doordat de zwangerschap geheel onverwacht voor ons kwam. Ik kwam hierdoot achter dat ik dus niet iemand ben die op al die steun en meelevende blikken zit te wachten wanneer het misgaat en ik had ook geen zin om mensen in te lichten toen het mis bleek te zijn. Natuurlijk zal ik een miskraam delen met mijn omgeving, maar wel op het moment wanneer ik daar behoefte aan heb en ook niet met iedereen. Deze keer er dus voor gekozen het zo lang mogelijk voor ons zelf te houden en dat was ook wel leuk zo'n geheimpje. Hoewel de meeste mensen blij voor je zullen zijn dat je zwanger bent zullen er ook mensen kunnen zijn die zeggen; Oh is nog wel vroeg he? Tja even afwachten dus. Zulke reacties zou ik helemaal niet op zitten te wachten.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, als je het meteen iedereen wilt vertellen, waarom niet? Je moet je alleen goed bedenken of je de reacties aan kunt stel het gaat mis.... Mijn ouders hebben we het verteld op de dag van de eerste echo, bij 6wk Mijn schoonouders hebben we het verteld bij 9wk en de rest bij na de goeie 11wk echo.
hier ook erg vroeg vertelden ook geen spijt van gehad, mocht het mis zijn gegaan had ik de mensen om me heen ook nodig.
Wij hebben het met 6 weken verteld aan mijn ouders zus en broertje en de ouders oma en zussen van mijn man. En daarnaast onze beste vrienden. Ook mijn werk wist het al met 7 weken, omdat ik heel erg ziek ben geweest (2 weken niet kunnen werken) Mijn man verteld het morgen pas op z'n werk Wij hebben dinsdag afspraak bij de Vk en als we daar hartje horen gaan we het aan de rest van de wereld verkondigen. Maar het is echt aan je zelf wanneer je het verteld Gefeliciteerd en geniet ervan!!
Hier nu bijna 14 weken en nog niet iedereen weet het maar de meeste familieleden nu wel. Bij mijn werk moest ik het vertellen nadat ik mijn positieve test had vanwege gevaar (röntgenstraling, grasanesthesie, werk in een dierenkliniek), daar baalde ik wel van. Je moet doen wat goed voelt.
Hier ben ik het mee eens. De vorige keer hebben we het rond de 6/7 weken verteld. Aan vrienden, nog niet aan 'kennissen'. Toen het misging met 9 weken vond ik het heel fijn dat iedereen het wist. En ik heb heel veel steun gehad. Maar dit moet natuurlijk niet de reden zijn. Maar wat ik mij wel eens afvraag waarom zou je het níet vertellen?? Mocht het misgaan wil je het dan geheim houden? Ikke niet. Alsof een miskraam een geheim moet zijn! Hoezo, een taboe? Ik ben nu 4 weken zwanger en mijn man wil het deze keer nog niet vertellen aan de mensen dus dat respecteer ik. Maar als we een goede echo hebben gehad bij 7 weken denk ik dat we het zeker gaan vertellen. Succes met je overweging.
Wij hadden het wel zo vroeg al aan iedereen verteld. Maar dat kwam ook doordat eigenlijk iedereen op de hoogte was van onze MMM. Mocht het een miskraam zijn geworden, dan wist ook meteen iedereen wat er aan de hand was ivm steun en dergelijke. Dus ik heb er tot op heden geen spijt van dat iedereen het al zo vroeg wist. Bij Aiden was iedereen ook zo vroeg op de hoogte trouwens.
ook ik kon niet wachten en heb het steeds vrij snel van de daken geschreeuwd! doe waar jij je goed bij voelt!