Hoi iedereen, ik ben vandaag ongeveer 6+2 zwanger van een tweede kindje. Dit weekend was ik echt enorm misselijk, zo erg zelfs dat ik amper iets kon eten en mijn lijf rond mijn maag ook gespannen stond. Nu ben ik sinds vandaag totaal niet meer misselijk... Maar kan dat, dat je maar enkele dagen misselijk bent en dat het dan weg is? Ik maak me ongelooflijk veel zorgen maar moet nog even tot eind volgende week wachten voor een echo... Dames met ervaring? Is dit foute boel?
Je hgc kan niet in 2 dagen zo snel dalen, zelfs niet wanneer je een miskraam zou hebben (waarbij je geen vrucht verliest). ik heb zelf een missed abortion gehad en de misselijkheid werd pas minder nadat de miskraam echt voorbij was. wat ik wel herken is dat je in die eerste periode nog ineens dagen had dat de misselijkheid weg was. Kan ook samenhangen met rust, eten etc. Hier alle zwangerschappen extreem misselijk geweest waarbij het tot een week of 8-9 af en aan was met soms dagen niks en daarna maanden non stop ziek met heel af en toe een dag dat het weg leek.
Ik heb bij deze zwangerschap hetzelfde gehad. Rond 6 weken ben ik 2 dagen erg misselijk geweest en moest ik ook overgeven die beide dagen. Toen ook een kloppend hartje gezien op de eerste echo. Ineens stopte de misselijkheid de dag na de echo . Ik was helemaal bang dat het mis was en ging met lood in mn schoenen naar de 8 weken echo. Het kindje deed het gewoon goed, vanaf ong 8 weken heb ik tot 14.5 weken weer misselijkheid gehad incl spugen met wel tussendoor goede dagen! Ik denk dus dat het niets zegt.. en idd wat Sophie2019 ook zegt, rust en eten hebben er ook mee te maken.
Oke bedankt! Wat naar dat je een missed abortion had. Ik wacht het allemaal maar even af en probeer niet te hard te stressen... Hopelijk volgende week een mooie echo.
Fijn te horen! Ik heb idd wel een druk weekend met wat minder slaap achter de rug, hopelijk is dat gewoon de boosdoener geweest en is alles oke met het kleine dropje...
Ja dat kan heel veel doen! Hopelijk kan je ook een beetje genieten ondanks de spanning en ik duim voor een goede echo!! Hopelijk heb je veel afleiding tot die tijd
Klachten kunnen (helaas of gelukkig?) echt per dag verschillen. Het is wat dat betreft gewoon een stomme onzekere tijd, dat eerste trimester... Hopelijk binnenkort een goede echo zodat je vertrouwen kan gaan groeien Succes met de wachttijd!
Ohh wat was ik misselijk de eerste weken, en opeens echt als ‘sneeuw voor de zon’ verdwenen. Geniet ervan zou ik zeggen, het hoeft echt niets te betekend! Ja dat je lichaam lekker snel aan de hormonen gaat wennen