6 weken zwanger en nu al problemen met huidige kleding ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmie1990, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Zeker spannend, al het wachten duurt idd te lang in dit geval ;)
    Suc6 met wachten!

2. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Goed om te lezen dit.. hahahaha!
    Ook ik voel me "opgeblazen" en vraag me af hoelang ik een buikje verborgen kan gaan houden. Ivm prenatale onderzoeken kan dat nog wel even duren namelijk voordat we het nieuws van de daken schreeuwen.

Voelt jullie buik ook zo heel hard?

3. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    TO, ik ben ook 6 weken en ik herken 't.
    Het opgeblazen gevoel in je buik, komt door een andere stofwisseling door je hormonen, niet door het formaat van je baarmoeder/baby in je buik. Ik zou geen "normale" broeken meer kopen geloof ik.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je nu nog darmenbuikje kan idd wat opgezet zijn waardoor je normale broeken niet meer lekker zitten. Ik ben toen vooral leggins met een lang truitje erover heen gaan dragen..die rekken lekker mee en zijn niet duur. Ik wilde nog geen positie broek kopen want die zou als ik er rekening mee hou dat er wat kilo's bij komen, nu te groot zitten en later in de zwangerschap weer te strak. Vond ik echt zonde. Lekker leggins aan en thuis huisbroeken.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Haha, wij vinden het ook super leuk! Maar dacht zeg het even, want sommige mensen schrikken er dan van haha! We hadden met 5, 7 en 9 weken scans (2 eerdere miskramen dus werd vroeg in de gaten gehouden) en pas bij de laatste konden ze nr 2 zien. Dus daarvoor werd ons niks verteld, ook al had de dokter al wel het idee dat het er meer dan 1 kon zijn. :) Echt heel speciaal om zo twee te zien zitten. Eentje is ook harstikke leuk hoor! :D

Ah goed dat ik zout genoemd heb dus. :) Ik ben zelf ook een echte zout vreter, maar zodra ik er op ging letten had ik minder last van opgeblazen te zijn. En veel water drinken, ook heel goed nu en helpt ook wat met het opgeblazen gevoel.

Ik was op een mooi gewicht toen ik zwanger werd, dus niet stok dun, maar gewoon normaal gewicht. :) En kon het met 10w al goed zien dat er een buikje was haha! Zit ook verschil tussen per persoon heb ik het idee. Sommige hebben al snel dat je denkt zo zo en bij andere denk je met 3 maanden nog, waar zit dat dan? :( Zo te zien duurt het niet lang meer voordat je je eerste afspraak hebt, leuk! :) En helemaal leuk als je het straks aan oa je zus kunt laten weten. ;)

6. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Heb ik ook hoor :D Normaal gesproken een platte buik en ik heb een slank postuur dus die bolle buik valt super erg op nu! Ik wil nog niet dat iedereen het weet, dus draag zoveel mogelijk wijde shirts en blouses. Mijn darmen zijn gewoon enorm opgezet, heb helaas ook erg last van obstipatie. Ik draag overdag nog wel normale broeken, maar wanneer ik moet autorijden gaat echt de knoop en rits los haha. En thuis lekker joggingbroek aan :) Zal blij zijn als ik over een paar weken die bolle buik niet meer hoef te verstoppen ;)

7. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha jaaaa zo herkenbaar.
    In de pauze van t werk na huis in de auto of na werktijd.
    Hoppa knoop en rits los en Pfff wat een opluchting. Haha
    Tis toch wat ! Haha

8. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Allemaal zeer herkenbaar :). Ik weet nog maar een goede week dat ik zwanger ben, maar zat al 3 dagen voor de positieve test 's avonds met mijn knoop open. Van het weekend leggings bij gekocht, want dat zit veel fijner dan een broek met zo'n stugge band, als je buik opgezwollen is.
    Mijn borsten doen al 2 weken zo'n pijn, dat ik momenteel ipv gewone beha's, sportbeha's draag. Dan beweegt het allemaal niet zo :D en heb ik er minder last van, alleen nu beginnen de naadjes al in mijn borsten te drukken, dus denk dat ik over paar weken deze ook niet meer aan kan.

Maar heb het er allemaal voor over, in de hoop dat ik bij de 1e echo te horen krijg dat alles goed is :). Dan mag mijn lichaam zoveel veranderen als het wil :D

9. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie nu een legging aan doen met een lang shirt of jurkje erop.
    Zien ze dan je buik niet ?
    Daar ben ik bang voor.

Heb sws het idee dat iedereen t aan me ziet ofzo. Haha
    Oh wat zie je bleek zegt een collega.
    Normaal denk ik och ja kan.
    Nu denk k er meteen wat achter natuurlijk haha

10. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    @kimmie1990 Ik heb er dan een iets losser shirt over met een lang vest en een sjaal zodat die nog eens voor mijn buik valt. Mijn schoonzus en mijn vriend zeggen dat je het al kan zien, dus als ik iemand zie, dan zorg ik dat ik of mijn vest of mijn sjaal voor mijn buik heb hangen :D

11. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ook hoor van vrouwen: haarelastiekje door knoopsgat en dan om de knoop doen. :D en dan wel met een lang T-shirt eroverheen. In de winter is het gelukkog wat makkelijker te verbergen. ;)

12. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb toch een broek besteld bij h&m.
    Ff kijken hoe dat zit.
    Ik zit nu alweer te denken wat ik morgen aan moet na het werk.....
    Yes ! Ik ben wel blij met dit probleem hoor !

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Heel herkenbaar. Ik was alleen een paar kilo afgevallen voor mijn zwangerschap, dus ik had wat broeken die wat losser zaten (1 maat te groot ).

Ik draag nu sinds een week zwangerschapsbroeken, maar dat zit toch wel veel lekkerder hoor. Maar volgens mij is mijn buik de laatste 2 weken ook flink gegroeid ineens, haha.

Deel Deze Pagina