Hallo meiden, ik moet even van mij afschrijven hoor... Na een bbz in 2013 en een miskraam in januari dit jaar is er in mei pcos geconstateerd. Meteen met goede hoop aan clomid begonnen. Er was mooi 1 eitje doorgegroeid en rond eisprong flink geklust, maar werd toch ongesteld. Na 3 dagen dus weer met Clomid begonnen.... En ik weet niet waarom maar voelde me na paar dagen gek en dacht doe toch voor zekerheid een test en ja hoor die was positief Verbaast maar blij gebeld ziekenhuis en afspraak gemaakt voor vroege echo vanwege verleden. Eerste echo vorige week woensdag en daar niks te zien. Ik zou 6 weken moeten zijn dus dat was raar, bloed geprikt en hcg was rond de 200... dan was het niet zo ge dat gyn niks zag maar dan was ik korter zwanger. Gister weer bloedprikken en vandaag echo. Nu was hcg iets meer dan 400 en weer niks te zien. Niet goed dus! Hcg te langzaam gestegen en nog steeds niks te zien. Waarschijnlijk dus een miskraam die nog moet komen. Ik bang voor bbz, maar gyn denkt dat niet het geval is. En anders een miskraam in de eierstok dus niet gevaarlijk. Ook heb ik gevraagd of het nog goed kan komen, antwoord gyn: de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar zal er niet op rekenen NU moet ik vrijdag nogmaals bloed prikken voor hcg en een echo.. pfff wat een domper! WEER foute boel!!! Ongelovelijk! Hoe vaak moeten we dit nog mee maken? We hoopten drie maal scheepsrecht maar dat station is gepasseerd, waar moeten we ons nu aan vast houden? Nu wachten tot mijn lijf het afstoot, dan wachten op menstruatie en dan mogen we pas weer aan de clomid dus pfff daar gaat weer een hoop tijd over heen Sorry voor lange verhaal, en misschien beetje onsamenhangend... maar moet het even kwijt! Wat een
Dat lijkt mij duidelijk een bbz. Mijn hcg stond op vrijdag op 550, 4 dagen later op 710. Er was niets op echo te zien, gynaecoloog bevestigde een bbz. Heb nu methotrexaat gekregen, morgen nogmaals voor miskraam te starten. Misschien niet hetgeen wat je wilt horen, maar ik vind het raar dat de gyne niet aan bbz denkt! Veel sterkte!
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jullie, dus ik weet helaas hoe verdrietig het is. Heel veel sterkte en hou vol!
hij zegt, als het al een bbz is, dan is deze waarschijnlijk al aan het afbreken en lost deze vanzelf op.... vandaar dat hij dat zegt.. Nu vrijdag maar weer afwachten. Hoop heb ik sowieso al niet meer, niet voor deze zwangerschap, hopelijk gaat het ook een keertje goed komen! Bedankt voor de lieve woorden, dat doet goed!
Mijn hcg bleef stijgen met bbz, maar het verdubbelde niet en vandaar dat er over bbz werd gesproken. Ik heb ondertussen mijn eerste spuit MXT gekregen maar aangezien mijn hcg op 1 week maar met 50 naar beneden gegaan is moet ik morgen weer binnen aangezien mijn lichaam het ook niet vanzelf oplost! Vind het persoonlijk een rare redenering van je gynaeoloog, mijn collega heeft vorige maand een bbz gehad (ivf) en bij haar daalde haar hcg vanzelf en loste haar lichaam het zelf op. Veel succes vrijdag, laat je het hier ook weten? Ben benieuwd wat het besluit van de gynaecoloog is.
Wat verdrietig dat jullie dit meermaals moeten meemaken. Bij mij heeft het 10 dagen en bijna evenzoveel echo/bloedprikmomenten gekost en toen wisten ze nog niet zeker of het een bbz was. Uiteindelijk geopereerd omdat hcg bleef stijgen. Geen mxt gehad omdat ik dan periode niet zwanger zou mogen worden...laat je goed voorlichten. BIj mij hebben ze uiteindelijk eerst biopt gedaan (ff pijnlijk maar dan weten ze wel zeker of er zwangerschapsweefsel in de baarmoeder zit) trouwens voor de operatie. Pas vanaf 1000 moeten ze iets kunnen zien in de baarmoeder zei de gyn dus bij jouw waarde kan het bbz maar ook mk zijn. Hoe dan ook, rot! Heel veel sterkte!!
Komende vrijdag weer bloedprikken en echo dus gyn laat me ook zeker niet aan het lot over.. hij verwacht gewoon geen gekkigheid en anders zijn we er op tijd bij, dat is zijn redenering... maar ja je weet nooit natuurlijk... daarom wachten we het maar weer af.. ik zal het zeker laten weten!
Bedankt humtum, vandaar dat ze het dus nog rustig aan bekijken denk ik... hcg op zich nog laag... en idd kunnen ze het nog niet zien... waar t dan ook zit.. Afwachten dus maar weer