6 weken zwanger en veel follikels

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

Vandaag vroege echo gehad ivm heftige buikpijn en voorgeschiedenis.

Nu een mooi vruchtje, vruchtzakje en hartje gezien maar ook mijn eierstokken welke vol zaten met follikels.

Ze zei: zo zo daar zou de pijn vandaan kunnen komen. Je hebt enorm veel rijpe follikels. Dus ik vroeg hoe dat dat kan maar dat was een te vaag antwoord dat ik het niet eens heb opgeslagen.

Ik ben toch echt in de veronderstelling dat als je zwanger bent, dat proces dus stil wordt gelegd. Iemand hier ervaring mee?

Wil het sowieso aanstaande week nog eens vragen maar misschien heeft 1 van jullie hier een simpele verklaring voor.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als je zwanger bent dan zie je op een echo bij je eierstokken een zwarte bol.
    Dat is je eierstok gevuld met het corpus luteum (gele lichaam).
    Dit houdt de zwangerschap in stand tot de placenta helemaal gevormd is.

Dus is heel normaal.
    Ik denk dat de echoscopiste dat wel weet

Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  3. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! De verloskundige had het over veel follikels dus niet over het gele lichaam. Je zag allemaal blaasjes in mijn eierstok. Vond het toch wat vreemd.

Niet dat ik mij zorgen maak om de zwanger schap na het kloppende hartje te hebben gezien maar meer omdat ik er nog nooit van had gehoord tijdens een zwangerschap.

4. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Pcos? Ik had t altijd nadat ik zwanger was. De follikels kunnen dan door blijven groeien tot cysten maar nemen na verloop van tijd weer af tenminste dat was bij mij zo...

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.984
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Komt door de hcg ;) kan geen kwaad hoor :)

6. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Nee ik heb geen pcos zover ik weet. Dank je voor het mee denken.

Maar thanks @RoGiJuLi wist niet dat het door het hcg kon komen. Na de huisarts te hebben gesproken, vertelde hij het zelfde.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.984
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    ;);)
    Daarom heb je bij bijv. Ivf meer kans op overstimulatie na een punctie met meerdere eitjes (en je door ivf zwanger bent geraakt).
    Door het hcg wat je dan produceert vullen de lege holtes zich met vocht en kunnen cystes worden, wat een pijnlijk gevoel veroorzaakt ;)

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Had ik ook (beetje overstimulatie door clomid). Door de hcg worden deze wat langer in stand gehouden ipv dat ze oplossen. Bij mij was er eentje zelfs een cyste geworden van een paar cm. In de meeste gevallen gaan ze vanzelf weg, alleen duurt het dus wat langer. Bij mij hielden ze het extra in de gaten tot 8 weken zoiets. Toen waren de buikkrampen ook al beduidend minder.

Deel Deze Pagina