6 weken zwanger en zo'n maagpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    1e kerst kwam ik 's ochtends beneden en voelde me gelijk beroerd. Maagpijn en misselijk. In de loop van de dag ging dat misselijke gevoel wel weg maar die maagpijn bleef.
    2e kerst precies zo. Misselijkheid komt met vlagen maar die maagpijn blijft.
    Zal dit bij de zwangerschap horen of een buikgriep?
    Heb verder geen diarree ofzo en (nog) niet overgegeven.

2. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik gok buikgriep. M'n vriend had hetzelfde, ook misselijk en krampen maar niet overgeven en diarree.

Beterschap

3. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    @ShallY ik heb het ook, maagpijn en pijn in mijn darmen. Buikgriep had ik 2 weken terug gehad en toen had ik erbij last van.
    Ik denk alleen dat het nu door de hormonen komt. Die maagpijn blijft aanwezig en misselijkheid met vlagen.
    Wat bij mijn gorige zwangerschap hielp (toen had ik het ook) is droge crackertjes naast mijn bed leggen en dat eten voordat ik opsta. Dan zakken beide klachten weg en iedere 2 uur kleine beetjes eten.
    Geen vettige dingen en geen koolzuur en weinig zuivel. Misschien heb je er wat aan.
    Ik doe het er goed op iig :)

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb tot nu toe elke zs eigenlijk alleen maar maagpijn (en hoe!!) en een beetje last van andere symptomen in het 1e trimester. Verschrikkelijk last van die maagpijn. De gyn geeft aan dat het maagzuur gerelateerd is en ik krijg er omeprazol voor, wat enigszins helpt. Vond het eerst moeilijk te geloven, omdat ik soms ook wel echt 'het zuur' voel, en dat voelt echt wel anders dan de maagklachten. Maar goed, gyn zal het wel weten :rolleyes:
    Buikgriep is natuurlijk niet uit te sluiten, maar het kan ook zeker van de zs komen. Sterkte!

Deel Deze Pagina