6 weken zwanger; geen eetlust

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door JoySa, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger, en heb sinds kort echt totaal geen eetlust meer. Niks is meer lekker, het idee om te eten is bijna vreselijk ;)
    Maar ik besef dat het juist nu heel belangrijk is om voedingsstoffen binnen krijgen. Hoeveel & wat eten jullie op een dag, en hebben jullie ook geen eetlust?

2. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik ontbijt gewoon s morgens en eet gewoon zoals ik ervoor ook at. Maar ik neem nu wel iedere dag bij het ontbijt een pil (van a tot zink) zitten alle voedingsstoffen e.d. in.

Ik at eerst nooit boter op mijn brood, ik let er nu wel op dat ik dat wel doe, en ik dronk nooit melk. Dat probeer ik nu ook wat binnen te krijgen

3. Mar1een

Mar1een Lid

27 jan 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    Maak je geen zorgen !

Je lichaam weet prima wat het nodig heeft,
    je krijgt vanzelf trek.

Misschien heb je zin in lichte dingen zoals komkommer of fruitsalade ?

Geniet vooral !

4. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Dat had ik met 6 weken ook hoor nu nog een beetje. Ondanks ik geen zin in eten had en misselijk wat at ik wel groente en fruit

5. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Groente en fruit is geen probleem, alleen brood en warm avond eten moet ik écht niet aan denken, al moet ik zeggen dat het vandaag iets minder erg lijkt te worden. En als de symptomen dan af nemen ben ik bijna weer in de stress of dat dan wel goed is ;)

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik had dat ook. Het lijkt nu voor mijn gevoel een beetje af te nemen. Ik lustte helemaal niks meer. En na 2 happen avond eten had ik het ook wel weer gehad. Ik heb extra vitamine voor zwangere vrouwen erbij. En drink veel roosvice multivruchten. Daar zitten ook veel vitamine in.

Groetjes

7. aloeetje

aloeetje Actief lid

25 aug 2008
    204
    0
    0
    huisvrouw
    hattem
    Ik weet nog niet zeker of zwanger ben, omdat zo wie zo mijn eisprong volgens mij later was, anders zou ik maandag al 7 weken zijn, en volgens mij ben ik rond de 5/6 weken als 2 weken voor mijn eisprong reken!
    Ook ik heb sinds deze week bijna geen honger, eet omdat het moet. Wel drink heel veel.
    Als je bedenkt dat normaal de hele dag kan eten en drinken absoluut niet, dan is lichaam heel raar bezig haha.

8. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Ja het lichaam is zeker raar. Ik heb weer weinig trek in avond eten, in bepaalde dingen wel, maar dat zijn dan voornamelijk dingen die niet gezond zijn, en wat ik dus niet eet... Merk wel dat mn smaak echt een beetje veranderd qua dingen lekker vinden... Vreemd!
    En ik heb de hele dag echt dorst ook... Maar goed, als alles maar goed gaat dan neem ik alles graag voor lief ;)

9. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    ikj weet sinds 2 dagend at ik zwanger ben en heb nu al helemaal geen trek in brood, beschuit en warm, wel in zoet en fruit, maar probeer het wel binnen te krijgen want je kindje is nu aal het ontwikkelen

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ja klopt het ontwikkelt zich nu al. Maar het maakt nu nog niet zo heel erg veel uit hoor. De baby pakt evengoed wat hij nodig heeft. Als je extra vitamine erbij neemt speciaal voor zwangeren en goed fruit eet ben je voor de baby goed bezig! Alleen blijft er weinig voor jou over.. Dit vertelde de verloskundige van deze site aan me omdat ik me er ook zorgen om maakte. En er zijn natuurlijk vrouwen die 3 maanden lang heel erg veel overgeven. Voor hun zal er ook niet veel vitamine binnenkomen!

Groetjes

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb ook wat minder eetlust als normaal. Ik ben ook met vlagen heel misselijk. Soms krijg ik nog niet eens 1 boterham weg.
    Ik probeer ook met vitamienen het te kort op te lossen.............ik denk ook dat het er bij hoort hoor!

12. saartje83

saartje83 Nieuw lid

9 mrt 2009
    2
    0
    0
    Hallo

ik ben nu op weg naar mijn 7 de week volgens de huisarts.
    Ik heb totaal geen eetlust maar toch probeer ik te eten. Achteraf zit ik dan wel met braakneigingen enzo. Ik ben wel blij als ik jullie reacties lees. Dit wil zeggen dat het normaal is. Dit is mijn eerste zwangerschap en weet zo goed of dit al normaal is. soms ben ik ook niet zeker of ik nog wel zwanger ben. (wel een posit bloedtest).
    ik zal maar zeker zijn als ik volgende week naar de gynecoloog ben geweest en het zelf gezien heb.

groetjes

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb het ook heel duidelijk, moet mezelf echt aanzetten om wat te eten vooral overdag. savonds heb ik meer trek. maar inderdaad niks smaakt meer,niet zo als het was.

14. Terror Mama1988

Terror Mama1988 Nieuw lid

10 mrt 2009
    3
    0
    0
    ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger
    en mijn eetlust begint ook te veranderen!
    in de ochtend heb ik totaal geen trek in eten
    maar 2 uur later begint de honger gevoel wel te komen
    en als ik eet dan wordt ik er gewoon misselijk van
    [/b]

15. THbaby

THbaby Niet meer actief

hier precies hetzelfde, kan ook gewoon bijna niks eten. dan schep ik op en dan kan ik echt maar 2 hapjes naar binnen krijgen, echt raar is dat maargoed. probeer zoveel mogelijk groente en fruit, vezels en melk binnen te krijgen dan geloof ik dat 't wel goed komt.

liefs

16. Plaatje34

Plaatje34 Niet meer actief

Ik had in het begin ook geen trek,maar dat kwam meer door de misselijkheid denk ik.
    En hoe weinig trek ik toen had, zo'n eetlust heb ik nu.
    Hormonen kan enorm veel met je doen.
    Gewoon afwachten, en als je eet. Probeer zo gezond mogelijk te eten.
    Al mag je best af en toe wat ongezonds hoor :D

Deel Deze Pagina