6 weken zwanger, geen embryo te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kishka, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben vandaag 6 weken en 6 dagen zwanger als je rekent vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie; en als je corrigeert voor de ovulatiedatum (ik had IUI, dus weet exact wanneer het plaats heeft gevonden), 6 weken en 2 dagen. Omdat ik afgelopen dagen heel veel last had van mijn nek en schouders, wat een symptom van bbz schijt te zijn, mocht ik vandaag komen voor de echo. We hebben het vruchtzakje en de dooier in de baarmoeder gezien, dus dat was helemaal goed, maar de echoscopiste kon geen embryo en geen hartje zien... De echo was inwendig.
    Ze zei dat het nog kon, maar dat als we volgende week niks zien, moeten we aan de miskraam denken... Nu ben ik natuurlijk weer hartstikke bang. Zijn er nog meer meiden bij wie met 6 weken nog geen embryo te zien was, maar een tijdje later wel?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had met 6 weken alleen een vruchtzak!!!

Geen dooierzakje en al helemaal geen vruchtje en kloppend hartje (wist de exacte termijn ivm IVF).
    En de vruchtzak had de grootte van 5 weken zwangerschap, dus ik zag het zeer somber in.

1 week later mocht ik terugkomen en toen zagen we een dooierzakje, een vruchtje EN een kloppend hartje.
    Vruchtje was ook gewoon 7 weekjes oud :D:D ;)
    Dame is inmiddels 18 mnd. ;);)

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel RoGiJuLi, dat geeft me hoop! We proberen natuurlijk positief te blijven en zulke berichten geven me moed!

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier met 5,6 weken geen vruchtje. Wel net als jij vruchtzakje en dooierzakje. Kon daarna pas met 9 weken terug en toen al een bewegend kindje. Nu is madame al bijna 2 :) Hopelijk loopt t voor jou ook zo goed af! Sterkte deze week. Is toch een super spannende week...

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad zo megaspannend... Ben nutteloos op mijn werk; kan aan niks anders denken... Op het forum lees je zulke tegenstrijdige berichten, er zijn zoveel mensen die al met 5 weken het hartje hebben gezien... En in mijn geval kan ik niet echt twijfelen aan de tijd van mijn eispong...
    We willen zo dolgraag dit kindje!!! Hopen op goed nieuws over een week...

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je echt zo ver bent als je zegt dat je bent, hoor je idd eigenlijk wel iets te kunnen zien. Helaas werkt een menselijk lichaam niet altijd volgens de boekjes en ik vind het dan ook erg kort door de bocht om gelijk de mogelijkheid van een miskraam te opperen.
    Hou goede moed!

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik dacht 7 weken zwanger te zijn, maar op de echo was ook alleen een vruchtzakje en een dooierring te zien. De gyn vond het eruit zien als een zwangerschap van goed 5 weken. Een week later mocht ik terugkomen en was er een vruchtje met kloppend hartje en de meting gaf 7 weken aan. Met 13 weken is er nog een meting gedaan en daarop liep onze kleine spruit bijna een week voor. Inmiddels heeft hij nog steeds diezelfde voorsprong en vermoed ik dat hij gewoon een langzame start heeft gemaakt.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier dan zonder MMM bij Thirza, maar ik werd in eerste instantie 2,5 week teruggezet, (van 11 naar 8,5). Dat leek te kloppen met het feit dat ik ook pas 19 dagen overtijd positief testte, maar bij de volgende echo was er nog maar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum, en bij de daaropvolgende echo kwamen de metingen uit op onze cyclusdatum. Toen waren we al wel zover dat de uitgerekende datum niet meer aangepast ging worden.
    Uiteindelijk is Thirza geboren met 53 cm en 4330 gram, dus die heeft een slow start gehad en heeft dat later helemaal goed gemaakt :D

Het KAN ook teken zijn dat het mis is, maar het hoeft dus niet. Hopelijk dus alles goed!

9. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Jeetje meid..

Hier ook gisteren een echo gehad met 6 weken en 6 dagen. Hoe bedoel je toevallig! Hier was alleen een vruchtzakje te zien :(
    Mijn gyn had het over een 50/50 kans, maar ze begon al over een curettage en wenste me veel sterkte. Ik weet precies wanneer mijn ei is geweest, dus ik zou ook niet korter zwanger kunnen zijn...
    Hoop dat je bij je volgende echo een mooi vruchtje met hartje ziet!
    Wanneer moet jij voor de volgende echo?

Hang in there!

10. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Niet wanhopen hoor! Bij mij was er met zes weken ook alleen een vruchtzakje te zien. Met zeven weken zat er een dooier in en met 8 weken hebben we pas het hartje gezien en gehoord. Volgens de gyn allemaal helemaal normaal. Sterkte met afwachten, ik had het ook helemaal niet meer van de stress. Zorg maar goed voor jezelf!

11. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties, meiden... Ik vind het zo ongelovelijk cru van die gyns... Wat ik lees uit jullie reacties, is dat ze best vaak toch geen hartje zien op de echo bij 6 weken en toch komt het vaak goed. Waarom dan direct beginben over miskramen en curettage? Wat kun je als aanstaande moeder daarmee? Het kan altijd nog mis gaan, zelfs met 36 weken zwangerschap en als je kind wordt geboren, kan hem ook nog alles overkomen. Waarom dan meteen negatief zijn, als je eigenlijk nog niks weet? Of denken ze daardoor dat we ons dan beter kunnen voorbereuden op slecht nieuws? Nou het lijkt me sterk, want als er toch iets mis gaat, is je verdriet zo intens, je kunt je nooit erop voorbereiden denk ik. En nu leef je alleen maar in stres en denkt aan de ergste, terwijl het misschien nergens voor nodig is...
    Ik moet 29ste weer voor de echo... Ik hoop dat we dan wel goed nieuws krijgen! Hoe overleef ik nog die week...

12. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Hier vorige week vrijdag een echo gehad. Ik dacht toen 7 weken en 2 dagen te zijn. Echo gaf 6 weken aan (zonder hartje) dus..... wij zitten ook nog in spanning tot dinsdag.

Wel fijn om hier te lezen dat er bij sommige een groeispurt is gemaakt.

13. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kit, Linda, ik duim heel hard dat we alledrie goed nieuws krijgen volgende week!!!

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat cru van je Gyne zeg!

Mijn eerste echo toonde enkel het vruchtzakje, meting gaf 5 weken aan. Volgens een normale cyclus zou ik 8 weken hebben moeten zijn, maar de gyne stelde me juist gerust, zei dat mijn cyclus onregelmatig was, aangezien mijn vorige 70 dagen was. Ze hebben dan gekeken of mijn hormoon waardes stegen, en dat was ook zo, dus heeft hij me gezegd dat we gewoon opnieuw gaan kijken binnen 3 weken. (deze dinsdag dus)
    Ik weet ook wel dat het mis kan zijn, maar op 5 of 6 weken kan het perfect dat er nog geen beebje te zien is, en later alles toch normaal blijkt. Kan ook dat je ei gewoon later is ingenestelt. Dus ik was best blij dat de gyne niet meteen begon over miskramen.
    Hou de moed erin, ik weet het, aftellen is super lastig.

15. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Syrse, ik duim dat alles goed gaat met je kleine! Een langere cyclus is natuurlijk een goede reden waarom je minder lang zwanger kunt zijn dan je denkt.
    In mijn geval heeft de echoscopiste ook geopperd dat de innesteling later kon plaatsvinden, maar ik heb al voor NOD positief getest, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk... Maar toen we hebben gebeld voor een afspraak (omdat ik heel veel last ineens kreeg van mijn nek en schouders en we bang waren voor een bbz), zei de assistente tegen ons dat we niet moesten verwachten dat we iets zouden zien behalve of het wel of niet in de baarmoeder zit, omdat het nog te vroeg was. Dat blijf ik tegen mezelf zeggen... Maar dat verhaal over een miskraam heeft mij natuurlijk enorm geschokken...

16. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik was dus op 26-12 ongesteld en op 23-01 al een lichte positieve test. Op de dag van de echo vorige week zou ik dus 7 weken en 2 dagen zijn. Echo gaf du die 6 weken aan zonder hartje nog. Het lag ook wel helemaal in een hoek van de baarmoeder verstopt.

Wat ik hier dus lees is dat je kindje ineens een groeispurt kan maken. Hier hopen we dan maar op..... deze komende dagen tot dinsdag zijn zoooooo slopend. Ik droom eigenlijk ook alleen nog maar van echo's haha

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op 23 januari de IUI en op 2 februari had ik een tuurtest in mijn handen... Superlicht, je kon het net zien. Op 4 februari was het al duidelijk en Clearblue gaf Zwanger 1-2 aan.
    Mijn man, die ook bij de echo was, zei dat de echoscopiste ook zei dat ze het moeilijk kon bereiken... Ik kan het zelf niet eens meer herinneren, dat zij dat zei, omdat ik waarschijnlijk zo gespannen en bang was...
    Ik moet zeggen dat ik met name de eerste dag helemaal kapot was... Nu blijf ik tegen mezelf zeggen dat het goed moet komen... Mijn buik voelt in ieder geval opgezwollen en mijn borsten blijven nog steeds gevoelig, dus ik hoop dat het betekent dat de kleine in mijn buik groeit... Ik weet dat symptomen niet per se betekenen dat alles goed gaat, maar dat is het enige houvast dat ik heb op dit moment...

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Meiden met 5 weken klopt er sowieso mog geen hartje heb begrepen dat het o zijn vroegst met 5w en 6 dagen gaat kloppen oftewel vanaf 6 weken. Maar bij de 1 gebeurt dat vroeg en bij de ander zien ze het een aantal dagen later of zelfs nog later. Ligt er ook nog aan of je echoin of uitwendig is. Uitwendig zie je het vaak veel moeilijker en ligt er ook o aan hoe je baarmoeder ligt en waar en wánneer het vruchtje zich heeft ingenesteld. Dus het kan bij jullie alle drie nog alle kanten opgaan. Maargoed ik begrijp dat eigenlijk iedereen dacht verder zwanger te zijn dus ja dan kan het ook minder goed aflopen natuurlijk, maar het blijft idd 50/50. Heel sterkte en succes met wachten.
    Xxx joyce

19. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas slecht nieuws voor ons... Wederom alleen een vruchtzakje en het dooierzakje... De arts dacht misschien in een hoekje iets te kunnen zien, maar het is veel te klein voor mijn zwangerschapsduur en ze had er geen hoop dat het goed zou komen...
    Ze gaan de echo op 12 maart herhalen en als ik voor die tijd geen miskraam krijgt, wordt het een curettage of pillen...
    We zijn kapot van verdriet en ik kan alleen maar huilen. Waarom overkomt ons zoiets? Ik weet dat er niemand op een antwoord kan geven, maar het doet zo ontzettend pijn...

20. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Jeetje Kishka, wat vreselijk meid :( Heel veel sterkte voor jullie..

Voor mij is morgen het moment van de waarheid..

Deel Deze Pagina