6 weken zwanger, hartactie te laag?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Suman, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suman

Suman Nieuw lid

14 jan 2009
    1
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    3 weken geleden ging in naar de gyn omdat ik onregelmatig menstrueerde ondanks de pil. De laatste menstruatie datum was 7 november (midden in de pilstrip). Bleek via een bloedtest dat ik zwanger ben. Niet opgerekend maar wel zeer welkom. Het wordt mijn tweede kind.
    Ik moest vandaag langs voor een termijn echo. Bleek dus dat ik waarschijnlijk pas 6 weken zwanger ben:( Ik dacht, uitgaande van 7 november, nu wel 10 weken zwanger te zijn. Bijna de gevarenzone voorbij. Daarna zei de Gyn dat de hartactie te laag was volgens haar.
    Er was duidelijk hartactie zichtbaar, zelf gezien maar te langzaam.
    Volgende week moet ik weer terug komen. Ze wist niet of we ons zorgen hoefde te maken. Soms is de hartactie wel laag zei ze?
    Ik maak me een beetje zorgen.
    Weten jullie hier meer over of hebben jullie ervaring ermee?
    Hoor graag van jullie
    Groetjes Suman

2. Lettie

Lettie Lid

13 jan 2009
    57
    0
    0
    Hoi Suman,
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Er zijn twee mogelijkheden, dat de volgende keer de hartactie gewoon goed is, en dat hoop ik heel erg voor je. Of dat het toch het eerste teken is dat het een miskraam gaat worden. Het is gewoon afwachten, je kunt er niks aan veranderen, wat er ook gebeurd. Jammer dat de arts je niet meer uitleg heeft gegeven. Ik weet dit omdat ik in juli hoop af te studeren als arts en heb dit ook in de praktijk gezien. Veel sterkte in ieder geval!

3. Suman veel sterkte gewenst. Ik heb er geen ervaring mee, hoop dat het hartje volgende week goed klopt

4. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    sterkte met het wachten altijd het ellendige wachten

bij mij zeiden ze dat ook en helaas toch een miskraam maar ik heb ook verhalen gehoord dat het toch goed was dus even geduld!

Deel Deze Pagina